Gå til innhold

EmilHetty`s Volvo 245

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Siden den gammle bilen min blei vrak så måtte jeg skaffe meg ny bil.

Når jeg skulle ha ny bil så hadde jeg lyst på en nyere bil med 230F og 5trinns.

Valget ble da en rød Volvo 240 GL, Som har rulla 275000.

Motorn er B230F og M47 Girkasse.

 

Eneste som var galt med bilen var at bensinmåleren ikke virka, slakk i høyre hjullager, høyre brems henger litt, dør stoppern på høyre side funker ikke(bøylen som er borte). Og det var alt!

Bilen skal på Eu-kontroll i Oktober, men tar det nå så er jeg ferdig med det. Så kan jeg sette på senkesett, felger og hvite blinklys.

 

Noen bilder jeg tokk fra i sta:

DSC00612.jpg

 

DSC00613.jpg

 

DSC00614.jpg

 

DSC00615.jpg

 

DSC00616.jpg

 

DSC00617.jpg

 

DSC00618.jpg

 

DSC00619.jpg

 

DSC00620.jpg

 

DSC00621.jpg

 

DSC00627.jpg

 

Interiøret er drit fint da, ser nesten ikke ut som at det er brukt. er litt rart siden bilen har gått 275k.

DSC00623.jpg

 

DSC00624.jpg

 

DSC00625.jpg

 

DSC00626.jpg

 

Orginal kassetspillern

DSC00622.jpg

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil, så veldig fin ut.. Gjør seg nok med Super DTM, senk, og hvite blink denne ;) Ta godt vare på den da :)

Takker ;)

 

Denna skal ikke herjes med sånn som jeg gjordet med den gammle, Ga 5 ganger mere for denna enn jeg ga for den gammle og da.

Det er bedre å heller rasa og herje på bane enn på veien har jeg finni ut.

 

Men hvor mye er det vanlig å kappe lesjøfors for at den ikke skal se mye høyere ut foran enn bak? Skal jeg bare kappe, eller skal jeg varme sånn at jeg får fjæra i den formen som den er i?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ;)

 

Denna skal ikke herjes med sånn som jeg gjordet med den gammle, Ga 5 ganger mere for denna enn jeg ga for den gammle og da.

Det er bedre å heller rasa og herje på bane enn på veien har jeg finni ut.

 

Men hvor mye er det vanlig å kappe lesjøfors for at den ikke skal se mye høyere ut foran enn bak? Skal jeg bare kappe, eller skal jeg varme sånn at jeg får fjæra i den formen som den er i?

 

om du varmer fjæra, mister den mye av egenskapene sine. Ville gått for å kappe..

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk folkens.

 

Har ikke fått gjort en dritt med bilen ennå, har hatt så mye annet å gjørra. Men skal bytte bakre del av eksosanlegge i morra. Også blir det eu-kontroll i morra og tror jeg.

 

Det eneste jeg har fått gjort med bilen er å bytte ut klokka med turteller.

DSC00642.jpg

 

DSC00643.jpg

 

Men hva syns dere jeg skal gjøre med listene, skal jeg beholde dem krom eller skal jeg bytte ut alle listen og grillen til svarte?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår