Gå til innhold

EmilHetty`s Volvo 245

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

Ja, da var det min tur til å klare å kjøre i filler noen drev i bakakselen.

Bilder:

DSC00966.jpg

DSC00968.jpg

DSC00969.jpg

Vuderer å kjøpe ny truetrac fra statene.

For tiden så har jeg ikke noe bil å kjøre med heller, må begynne med å ta bussen til skolen og. Faen, er så dritt lei buss.

Også fikk muttern brev fra snuten i går, etter at jeg måtte kjøre bilen hennes hjem fra Oslo forje helg, 73km/t i 60sona. 2900kr i bot.

Også skal bilen takstseres i på tirsdagen, og det er ikke så veldig lett når jeg ikke får kjørt den. Så jeg må kjøre den ned til Fon på henger.

Har fått henta røde Koni bakdemperne mine nå da, Blir vel til at jeg setter på den i løpet av uka. Får jo ikke kjørt med bilen så da har jeg ikke så mye annet å gjørra.

Bilde av demperne:

DSC00970.jpg

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, det var litt av en fet langvogn du hadde!

--

ps: du har vel ikke beholdt de originale baklysene dine? Jeg må ha nytt det på venstre side bak,før jeg går på eu! Vil ikke kjøpe et nytt org et, da jeg også h ar tenkt å kjøpe slike hvite som du har.. Men jeg tenker til EU kontrollen må jeg bare ha en som jeg klarer å feste pæreholderen til (min er smeltet i festet, åpenbart!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var litt av en fet langvogn du hadde!

--

ps: du har vel ikke beholdt de originale baklysene dine? Jeg må ha nytt det på venstre side bak,før jeg går på eu! Vil ikke kjøpe et nytt org et, da jeg også h ar tenkt å kjøpe slike hvite som du har.. Men jeg tenker til EU kontrollen må jeg bare ha en som jeg klarer å feste pæreholderen til (min er smeltet i festet, åpenbart!).

Jo takk.

Jeg har baklyktene ennå, men hadde ikke noen planer om å kvitte meg med dem. Men du får dem jo alltids billig på huggern da ;)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i utetemp og nå, noen som veit hvor jeg skal plasere givern?

DSC00972.jpg

Jeg fant ut at det blei for dyrt med truetrac, så foreløpig blir det bare vanlig bakaksel.

Men er på leiting etter bakakslen med sperre, som det bare er å

sette på bilen.

Så det er bare å skrike ut hvis det er noen som har det ligganes.

Nå har jeg bare midletidig montert en bakakslen jeg hadde, planen var egentlig å bruke den, men så var det vist ei tann på et av di små hjula som var knekt. Så den får gå så lenge den går, også må jeg prøve å få fått i stand den andre i mens.

Noen bilder jeg tok før jeg satt på bakakselen i går:

Bare et par bakaksler hjemme

DSC00977.jpg

DSC00978.jpg

DSC00979.jpg

Røde koni demperne kom på bilen

DSC00980.jpg

DSC00981.jpg

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, spesielle koni dempere.. skal du ha fjærene i tillegg?

Jeg skal ha fjærene i tillegg ja.

Var ute å kjørte i sta, og dem var ganske så stive, også er dem litt kortere enn orginal demperne, så senke fjærene ikke detter så langt ned bak når jeg jekker opp bilen.

Fant ut at den akselen jeg satt på ikke var noe særlig, det bråker noe helt for jævelig. og når jeg hadde den på 2 søyler i sta, så tok jeg å dro i hjule og da flytta hele akselen seg ned der som mellomakselen er.

Men den får gå så lenge den går, eller til jeg har fått ordna annen aksel.

Foresten DaButcher:

Har du fått sjekka noen priser på truetrac eller?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen å du kjører a Emil! ødelagt igjen!?

Den siste var ikke min skyld at tok kvelden, den hadde nesten tatt kvelden om bilen sto stille og.

Jeg er lei av å bytte aksler, så nå blir det nok truetrac alikevel.

Er ikke så moro å stå ute i gården å bytte aksel når bilen står på bukker, og bare håndverktøy.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste var ikke min skyld at tok kvelden, den hadde nesten tatt kvelden om bilen sto stille og.

Jeg er lei av å bytte aksler, så nå blir det nok truetrac alikevel.

Er ikke så moro å stå ute i gården å bytte aksel når bilen står på bukker, og bare håndverktøy.

Det er kjedelig, når du akkurat har gjort det, så ryker det igjen! visste du at den var dårlig eller? ja, er bare å få bestilt truetrac med en gang nå:D

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig, når du akkurat har gjort det, så ryker det igjen! visste du at den var dårlig eller? ja, er bare å få bestilt truetrac med en gang nå:D

Det var ei tann på den ene solhjule som var knekt, så jeg fikk bare sette den i å se hvor lenge det holdt. Men når jeg fikk den i bilen så skjønnte jeg at den ikke kom til å holde så lenge, hørtes ut som om jeg kjørte buss med motorbrems når jeg kjørte.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bytta bakaksel igjen, den her er det ikke noe galt med :) Eller det eneste er at foringene er ganske så dårlige, er vinglette og jævelig å kjøre med. Ikke at det blei så mye bedre når jeg fikk på vinterdekka.

Noen bilder av den siste akselen som tok kvelden, den selges billig :)

DSC00989.jpg

DSC00990.jpg

DSC00991.jpg

DSC00992.jpg

DSC00995.jpg

Blir til å kjøpe superflex foringer nå som jeg først skal bytte dem.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvordan klarer du det? Jeg herja dag inn, dag ut med gamle 240'er uten å ødlegge en eneste bakaksel eller girkasse :P

Klarer og klarer, er bare den første som gikk pga herjing da. Den siste hadde ryky om bilen sto stille nesten.

Den bakakselen jeg hadde på den forje 245 tålte MYE herjing, men det tok til slutt så gikk den og.

Tok noen bilder av bilen i sta, med stålfelger og ballongdekker:

DSC01000.jpg

DSC01001.jpg

Ser jo så jævelig ut, så hvis noen har billige penta eller turbo felger å selge så er det bare å skrike ut!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider