Gå til innhold

EmilHetty`s Volvo 245

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

_-Sleggemekk-_ Kjøpte med olje for meg:

DSC01011.jpg

Var å kjøpte diesel motorfester i sta og, vanlige motorfester holder faen ikke.

DSC01013.jpg

Venter på superflex foringer fra pedersens-racing, når dem har kommet så kan vi sette på bakakselen. _-Sleggemekk-_ skal sikkert være med å "hjelte til" som han kaller det. Han kommer sikkert bare til å sitte på ræva som vanlig :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har ikke giddi å oppdatert her i det siste, har ikke skjedd så veldig mye som er verdt å se heller.

Men slenger ut noen bilder forde, så kan dere se på hvor stygg bilen er nå!

Sånn så volvoen ut etter møte med et tre, det værste var at farta ikke var sånn veldig stor heller:

DSC01019.jpg

DSC01023.jpg

DSC01024.jpg

DSC01034.jpg

Da var det bare ned til den andre bilen min for å hente panser, frontplate og fanger. den så sånn ut:

DSC00531.jpg

Og da blei den stygg som juling, ikke klag på at jeg kjører med flatpanser grill da. Måtte bare ha en grill på den når jeg skulle på skolen, men nå har jeg fått lagd nye fester den den andre grillen.

DSC01036.jpg

DSC01037.jpg

Jeg har strøken panser, frontplate og fanger som jeg skal ha på til sommern, må bare lakke pansere og fronplata først, og få tak i høyre forskjerm.

Pansere som skal lakkes:

DSC01051.jpg

Orka ikke å sandblåse akselen, så gjordet bare skikkelig reint og spraya den med understellsbehandling:

DSC01052.jpg

DSC01053.jpg

DSC01047.jpg

Har fått satt på akselen på bilen, og den funker kjempe bra.

Kan ikke si annet enn at den var verdt penga og en god del mere :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med treet!

Var kjipt ja, Fy faen så sur jeg blie når det skjedde. Alt det som jeg ødlakte var helt og pent.

Men men, det er ikke værre enn å få lakka di tinga jeg har.

Det pleier da ikke stå trær midt i veien? :D

Det spørs helt hva du definerer vei som det, i mine øyne så sto treet midt i veien.

Har et lite problem med at volvoen slepper fort foran, det var det som skjedde da. det gikk bare rett fram, og jeg fikk ikke gjort en dritt annet enn å sitte i bilen å bli forbanna.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Tenkte jeg skulle ta en liten update her, har ikke skjedd så veldig mye da. Har fått lagd dobble stabstag bak og foran, og jeg har kjøpt Xenon kit til bilen, Borsh bi-xenon. Det funker faktisk jævelig bra.

Tar å slenger ut noen bilder av åssen det blei med dobble stabstaga.

Jeg brukte ei 6mm tykk plate, og kappa til. Husker ikke måla lenger.

plata:

DSC01165.jpg

Litt prøving:

DSC01164.jpg

Plata kappa i 2 og litt kortere:

DSC01166.jpg

Prøve montering:

DSC01170.jpg

DSC01171.jpg

DSC01172.jpg

DSC01176.jpg

DSC01177.jpg

Montert på bilen:

DSC01181.jpg

DSC01182.jpg

DSC01183.jpg

Men kan jo ikke akkurat skryte av at jeg syns det blei så veldig mye bedre, det som der fra før var 17mm og jeg satt på 21mm og 20mm. Kan hende det blir bedre når jeg får på dobble foran og, så da begynnte jeg å lage til det:

DSC01178.jpg

DSC01179.jpg

DSC01180.jpg

Veit ikke åssen det vil bli, jeg droppa di foringene som sitter i det beine som går ned til bærearmen. Tenkte jeg skulle sette det på bilen en dag for å se åssen det blir.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg fått gjort litt siden sist, har fått satt på dobble stabstag foran.

Bilder:

DSC01200.jpg

DSC01201.jpg

DSC01202.jpg

DSC01203.jpg

Fant ut at det hjalp mye mer med dobble stabstag enn jeg trodde, det blei digg å kjøre med når jeg fikk på foran og.

Begynte litt med det utvendige i sta da, lakka den ene hjulbua bak, lakken hadde flakka av etter at jeg banka inn hjulbuene for å få plass til felga.

Så har jeg dratt av di stygge 86' listene, var heldigvis nesten ikke rust under dem.

DSC01204.jpg

DSC01205.jpg

DSC01206.jpg

Noen som veit åssen den her: Biltema Norge er til å fjerne limet under listene med? skal ha det bort uten å lage riper i lakken.

DSC01207.jpg

Fant ut hvorfor bakluka på bilen var mye mer blass enn resten av bilen for ikke så lenge siden da, bakluka er fra en nyere bil, som sikkert var så ny at det er brukt vannbasert maling, så blir mye mer blass enn resten av bilen.

Var faktisk sentrallåsmotor på bakluka, var derfor jeg begynte å lure.

DSC01208.jpg

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider