Gå til innhold

EmilHetty`s Volvo 245

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått gjort litt småtteri i dag, har fått montert bankesensorn og svinghjulsgivern:

DSC01433.jpg

DSC01439.jpg

DSC01440.jpg

DSC01441.jpg

DSC01442.jpg

Så noen bilder av prøve montering av ting, syns det blei tøft med børsta alu jeg :)

DSC01434.jpg

DSC01435.jpg

DSC01437.jpg

DSC01438.jpg

Legg merke til at jeg bare bruker svarte umbraco skruer, syns det blei penest.

Kom med noen komentarer da? :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detta.. Men har du noengang skrudd på umbrako som har sitti en stund?

Ja pleier som regel å bli runde og jævelig når du prøver å skru dem opp. Men siden det er jeg som bygger motor så kommer det nok aldri til å skje at jeg må skru dem opp igjen ;)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Veldig fin bil du har, å ikke minst nå kommer det fin motor i den og:D

Jo takk for det.

Er ikke så veldig fin sånn som den ser ut nå da, fikk akkurat se at noen har ripa opp hele bilen min når jeg parkerte den i kongsberg på lørdagen. Har ripa på alle di forskjellige karroseridelene som er på den, så blir en god del større sparklingsjobb når jeg skal lakke den.

Faen skjønner ikke at folk ikke kan la ting stå i fred, men noen syns tydeligvis at det er moro å ødlegge tinga til andre :@

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, kjipt:( men du klarer å fikse det opp igjen du:)

Joda, blir bare noen ekstra timer med sparkling før jeg skal lakkere den. Så det er da ikke så ille.

Men når jeg fikk sett litt på skadene så hadde dem vist lagd ei ripe nesten rundt hele den ene felgen, får nesten prøve å polere den opp igjen, men klarer nok ikke å få den vekk.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lønning i morra så da skal det handles inn deler til motor prosjekte. Jeg tjente 39000 på 4 uker på sommerjobben jeg hadde, men så er det den forbanna skatten da så får ikke mer enn 24000 utbetalt. Men er ikke så ille med 24000 på 4 uker da, er mer enn mange andre har.

Kom i kontakt med en som hadde turbo motor i bilen, men som skulle bygge sekser i den. så han hadde masse deler han ikke hadde behov for.

Så da får jeg vel alle tinga fra han en av dagene, kan slenge ut noen bilder av det da.

Så blir det bestillt nye stempelringer, rammelager og rådelager i morra tenker jeg.

Så da mangler jeg snart bare 531 topp og eksos, har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for ferrita eller jt. Noe forslag?

Tenkte at når jeg bygger motor så kan jeg like så godt sette inn ei getrag kasse i samme slengen, så er på utkikk etter getrag 265 kasse. Om du har så er det bare å skrike ut!

Får håpe at jeg finner en topp snart, har ikke noe å gjøre for tiden, så hvis jeg hadde hatt toppen så hadde jeg hatt noe å gjøre. Den skal både planes, portes, slipe ventiler og justere ventiler på, så tar litt tid.

Skal få handla meg superflex foringer til resten av bilen nå og, skal også få kjøpt nye lameller til antispinn akselen min.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt noen bilder nå.

Stempla og rådene som ligger å venter på nye lager og ringer:

DSC00013-1.jpg

Ny hona sylindere:

DSC00017.jpg

Fordelern etter at jeg fikk dratt over ei runde med roterende stålbørste:

DSC00020.jpg

DSC00021.jpg

Har vært å handla litt diverse ting i dag, 1 stk ny felg:

DSC00034-1.jpg

JT 3" eksos med 2 lyddempere:

DSC00035-1.jpg

Biltema pakninger, skal ikke bruke toppakningen da:

DSC00038.jpg

4 stk nye kalipere og 2 stk nye bakskiver:

DSC00042.jpg

Var så drit lei av at nesten alle stempla mine satt fast, klarte heller ikke å få ut noen av dem med trykkluft, så da blei det 4 nye.

Ny malte:

DSC00044.jpg

2 stegs turbotrykksregulator:

DSC00045.jpg

Det var nok handling for i dag :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider