abarth racing Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 ja driver og setter ms2 på en b230 fk og lurer på om jeg skal bruke hallgiveren i lh2.2 fordeleren, eller om jeg skal bruke svinghjulet med VR sensor? hva er best, enklest? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 og er det noen som hvet hvor man kan finne forskjellige map`er. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Svinghjulssensoren er mere nøyaktig, lh2.2-fordeler er enklest ;) http://forums.turbobricks.com/forumdisplay.php?f=21 <-her finnes masse maps, tips, triks, sinnsykt mye nyttig! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 har du noen link til en map. finner ingen jeg? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 prøver med hallgiveren først jeg. noen som har en map til meg? org b230fk,så jeg kan starte den å ha noe å gå ut i fra? har lc-1 bredbånds lamda så jeg kan mappe vidre selv. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 http://forums.turbobricks.com/attachment.php?attachmentid=3349&d=1184563301 VE table and Spark table http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=105927&highlight=map ville lest gjennom denne http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=9941 og ville helt klart les gjennom denne. Uansett så står det jo i manualen hvordan du skal lage et relativt basic map da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 fant disse 2 på nette. Fuel map fra b21 : (OBS trykk forstørr bilde for å se tallene klart) Tenning fra b21 : 2 andre : Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Har noen liggende.. "viktig" har du lav ohm dyser? Hvor store er dysene? Oppsett på trigger,for tenning må uansett justeres. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Har noen liggende.. "viktig" har du lav ohm dyser? Hvor store er dysene? Oppsett på trigger,for tenning må uansett justeres. Jeg har høy ohm`s dyser 12ohm. bosch 400mml har du noen map s for det ? Hva er normalt bensin grunntrykk med 400mml dysper på 2300ccm motor ? kjører 2.5B@R nå Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 jeg har orginale fk lav oms dyser, hallgiver i fordeler, orginal vann og luft temp sensorer, tps fra 850. hvordan skal jeg stille in ms`n for å bruke hallgiveren? fikk ikke noe rpm signal.så tar gjerne imot tips og råd:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 jeg har orginale fk lav oms dyser, hallgiver i fordeler, orginal vann og luft temp sensorer, tps fra 850. hvordan skal jeg stille in ms`n for å bruke hallgiveren? fikk ikke noe rpm signal.så tar gjerne imot tips og råd:P På volvo hal giveren må du bruke pull upp krets skal det bli noe fres! 1k ohms motstadn mellom halgiverens signal og + holder. Om du ikke har loddet inn motstander for lav ohms dyser kan du få store problemer når du skal begynne å mappe også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Hvis man skal bruke VR sensoren da, hvordan skal de kobles? det er jo 3 på sensoren (FT), og 1 inn til MS... Sliter med å få skikkelig signal ser du, ligger bare og hopper mellom 0 og ~160.... takker for svar :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Hvis man skal bruke VR sensoren da, hvordan skal de kobles? det er jo 3 på sensoren (FT), og 1 inn til MS... Sliter med å få skikkelig signal ser du, ligger bare og hopper mellom 0 og ~160.... takker for svar :) Usikker på hvem som er hva på Induktivgiveren til volvo.. Må nesten se på koblings skjemaet til volvo da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hadde du giddi? :) Skal til med dette om få dager! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 i følge koblingsskjemaet til volvo, så går pin 1 og 2 inn i hjernen, og 3 er jord\skjerm... snakte med en av mekanikerene og han sa det var 5v vekselstrøm mellom pin 1 og 2... Slik jeg ser det kan man ikke bruke den orginale VR sensoren i ft\fk. meg å b230ft løste problemet enkelt med fordeler med hallgiver Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.