melluh Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 leggern her, jeg...er så stille på jetta-delen! kjøpte bil i går kveld! : klø : jeg som IKKE skulle ha prosjekt i vinter... henter den i løpet av uka regner jeg med, så da får man tatt bilen i nærmere øyesyn. skal ikke være særlig farlig rust, og motor skal ha gått omtrentlig 150000km. skilter ble levert vinter 2006, men skal være kjørbar - jeg skal gjøre et forsøk med prøveskilter ihvertfall! : rolleyes tørre fakta er 1983 modell med nøyaktig 156000 på tellern, jeg blir 3. eier og karosseriet skulle da være helt og komplett. motoren er vel 1.5 (eier sa 1.6 :confused: ) med manuell kasse. usikker på hva som skal/bør gjøres men av alle bilene jeg har sett så synes jeg de rett å slett er penest orginale med senk og felger, evt mindre detaljer. om skallet må lappes noe, kan det tenkes det blir en hellakkering etterhvert, men det kommer litt an på økonomien og tiden utover vinteren... fra salgsannonsen: må si jeg liker bilene til haakon tuff og ernst arve m. berg, så man havner nok ikke så langt unna forhåpentligvis :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Kan bli veldig bra dette her:D så ut som et nok så godt utgangspunkt.. Kjedelig det der med at folka ødelegger dørtrekka med høytaler hull.. skulle hatt juling vett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 ser frem til å se hva du gjør med denne jeg.. :) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 litt synd med hulla, men om det blir til at den pusses opp strøken, så skal jeg alltids få tak i nye dørsider! enn så lenge får man fylle de med noe lyd... spent selv på hva det blir utav denne! tør ikke legge store planer før man har fått gått over den skikkelig, men det er forhåpentligvis muligheter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg har dørsider uten hull i den fargen... Ta kontakt om du skal ha... Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 da er bilen hos min gode venn andré(vwdude)...han henta bilen for meg, da jeg har vært opptatt med jobb (tusen takk nok en gang!) etter en sjekk lover ting MEGET godt :D vi snakker om mikroskopisk med rust, bulk på en kanal og under ene baklykta og på ene siden/skjerm...allting er meget overkommelig å enkelt fikse opp! alt fungerer, muligens bremsene må byttes, og motoren sviver godt så langt. en liten eksoslekkasje gir unnskyldning for et simons anlegg ;) førerstolen er og dårlig så her snakker vi gti stoler tror jeg... alt i alt - svært fornøyd! bilder som ble tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 kan ta en liten update her jeg da.. siden jeg var ute og tittet litt mer over den idag.. bilen virker faktisk veldig kurrant:) ting som bør tas: venstre hovedlykt har steinkade lekker i eksos (bytte til effekt?) trenger seriøst en real motorvask bytte toppdekselpakning regreim? begge speilene er stygge.. jeg har en ny høyre som bilen kan få i gave :) støtdempere bak er litt slappe,synes den detter litt vel langt ned i ræva i dumper bytte bremser rund baut(alt nytt til bak med unntak av tromler fulgte med) muligens litt rust i hjulbuer bak.. men kjentes ikke ut som det var så mye.. (kan seff ta feil) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 hender man har litt flaks og! :D hyggelig lesing... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 tatt noen fler bilder i dag av bl.a den stygge førerstolen, og litt småtteri... siste bildet er no felger som er mulig å få kjøpt! noen som kan si noe om de? tror det er 7-13 og 4-108 eller større...umulig å se noe som helst på innsiden av felgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Ser mye breiere ut en 7x13. Så mer ut som 9" brede vil jeg tippe. Du får ikke 275 dekk på 7" bred felg.. For en herlig kant:-) Er ikke 4x130/boble? Selge? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 dekka er nok ikke mer enn 215 og stikker bittelitt utenfor...ca 1 cm som tilsier at felgen er va 20 cm i ytterkant - og omtrent 7" brei i "dekkbanen"... er nok ikke så stort som 130mm, men noe større enn 100mm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 114,3 kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 ett eller anna...frem med skyvelæret en dag så man får en anelse..noen spess grunn til at du tipper det? riskoker-rims? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Det er nok Svenske JP felger. Dem lagde endel til Porsche og VW før. Er det 4x130 boltsirkel og du vil selge..send PM Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Det er nok Svenske JP felger. Dem lagde endel til Porsche og VW før. Er det 4x130 boltsirkel og du vil selge..send PM om man ikke skal ha de selv, er de sikkert til salgs! følg med, så ser man hva det blir til.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg