Gå til innhold

impulskjøp - jetta 83

Ranger emnet

melluh

Anbefalte innlegg

leggern her, jeg...er så stille på jetta-delen!

kjøpte bil i går kveld! : klø : jeg som IKKE skulle ha prosjekt i vinter...

henter den i løpet av uka regner jeg med, så da får man tatt bilen i nærmere øyesyn.

skal ikke være særlig farlig rust, og motor skal ha gått omtrentlig 150000km.

skilter ble levert vinter 2006, men skal være kjørbar - jeg skal gjøre et forsøk med prøveskilter ihvertfall! : rolleyes

tørre fakta er 1983 modell med nøyaktig 156000 på tellern, jeg blir 3. eier og karosseriet skulle da være helt og komplett.

motoren er vel 1.5 (eier sa 1.6 :confused: ) med manuell kasse.

usikker på hva som skal/bør gjøres men av alle bilene jeg har sett så synes jeg de rett å slett er penest orginale med senk og felger, evt mindre detaljer. om skallet må lappes noe, kan det tenkes det blir en hellakkering etterhvert, men det kommer litt an på økonomien og tiden utover vinteren...

fra salgsannonsen:

1609123-bilde1-img_4215web.jpg

1609123-bilde3-img_4216web.jpg

1609123-bilde2-img_4219web.jpg

1609123-bilde5-img_4221web.jpg

1609123-bilde6-img_4223web.jpg

må si jeg liker bilene til haakon tuff og ernst arve m. berg, så man havner nok ikke så langt unna forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt synd med hulla, men om det blir til at den pusses opp strøken, så skal jeg alltids få tak i nye dørsider!

enn så lenge får man fylle de med noe lyd...

spent selv på hva det blir utav denne! tør ikke legge store planer før man har fått gått over den skikkelig, men det er forhåpentligvis muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er bilen hos min gode venn andré(vwdude)...han henta bilen for meg, da jeg har vært opptatt med jobb (tusen takk nok en gang!)

etter en sjekk lover ting MEGET godt :D

vi snakker om mikroskopisk med rust, bulk på en kanal og under ene baklykta og på ene siden/skjerm...allting er meget overkommelig å enkelt fikse opp!

alt fungerer, muligens bremsene må byttes, og motoren sviver godt så langt. en liten eksoslekkasje gir unnskyldning for et simons anlegg ;)

førerstolen er og dårlig så her snakker vi gti stoler tror jeg...

alt i alt - svært fornøyd!

bilder som ble tatt

DSC00175.jpg

DSC00177.jpg

DSC00176.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta en liten update her jeg da.. siden jeg var ute og tittet litt mer over den idag..

bilen virker faktisk veldig kurrant:)

ting som bør tas:

venstre hovedlykt har steinkade

lekker i eksos (bytte til effekt?)

trenger seriøst en real motorvask

bytte toppdekselpakning

regreim?

begge speilene er stygge.. jeg har en ny høyre som bilen kan få i gave :)

støtdempere bak er litt slappe,synes den detter litt vel langt ned i ræva i dumper

bytte bremser rund baut(alt nytt til bak med unntak av tromler fulgte med)

muligens litt rust i hjulbuer bak.. men kjentes ikke ut som det var så mye.. (kan seff ta feil)

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider