einsergolf Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hei Jeg har en golf 1.5 som begynte å gå dårlig på tomgang. Går veldig lavt og til slutt dør den ut. Har bestilt nye pakning mellom forgasser/manifoil. Satser på at det er synderen. Noe annet? Men nå i det siste har bilen begynt å bli skikkelg vanskelig å starte om morgenen eller når den har stått i mange timer.. Når jeg får start på den går den ikke jevnt, den jobber veldig båpbåpbåp sier den :) Så når jeg endelig får turtall går den fint. På turtall så er bilen veldig frisk. Når bilen er varm så er det ikke noe problem med bilen, kun at den ikke går på tomgang.. Noen som har vært borte i tilsvarende? Eller vet hve jeg må gjøre? På forhand Takk for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Jeg sliter med det samme.. Folka her sier falskluft.. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBakken Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hadde samme problem med min 1,5 når det var kalt ute. Synderen hos meg var automatchocken. Siter 1986 Peugeot 205 CT 1982 VW Golf 1 CL Automatic 1980 VW Golf 1 Turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsergolf Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Snakker dere om tungstarta eller tomgangen nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBakken Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Snakker dere om tungstarta eller tomgangen nå? Begge deler forsåvit. Sleit med og få start på den når det blei kjølig i lufta. Siter 1986 Peugeot 205 CT 1982 VW Golf 1 CL Automatic 1980 VW Golf 1 Turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsergolf Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 stemmer.. men det er uansett om sola står på.. hvis den står til jeg er ferdig på jobb så skjer det samme igjen.. Virker som den ikke tenner skikkelig.. Hvor sitter choken på disse? Og er den dyr å bytte? Noe annet det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBakken Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 stemmer.. men det er uansett om sola står på.. hvis den står til jeg er ferdig på jobb så skjer det samme igjen.. Virker som den ikke tenner skikkelig.. Hvor sitter choken på disse? Og er den dyr å bytte? Noe annet det kan være? Linger veldig på det problemet jeg hadde med min, men min hadde ingen problemer med og starte i sommerveret, men slet når det nermet seg 0 grader. Har du automatchoken eller vanlig chok? Stund siden jeg har vert i motorrommet med en ener, men den sitter vel ca mitt i motorommet helt bak, nærheten av gasseren. Vis det er automatchok så går en en vannslage inn på huset til choken. prøvd og rengjøre denne da det kan sette seg grums i denne. Spiralfjera kan du ta ut og sette på plass igjen og se om den funker da. Har du manuel chock kan du se om chockvaieren er i orden. Ikke akkuratt så bra forklart. Har ikke så veldig peilig på motor. Vis du har automatchock så husk at du må trykke inn gassen lett inn før du vrir om nøkkelen. Er det veldig kalt to ganger. Mener og huske at det står noe om dette i håndboka. Siter 1986 Peugeot 205 CT 1982 VW Golf 1 CL Automatic 1980 VW Golf 1 Turbodiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsergolf Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Den poffer veldig når jeg skal starte.. Får ikke turtall.. Kommer etter mye poffing.. I natt har det vært kaldere så var værre å starte i dag.. Jeg har autochoke.. hvor mye koster enn sånn autochoke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 2000 sist jeg skjekka på møller;) Jeg kjøpte heller ny gasser med alt på ebay! Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsergolf Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 hei i dag ville den ikke starte i det hele tatt! prøvde med startgass også, men ville ikke starte.. Tenner lissom ikke. drar den på starteren, men tenner ikke.. Noen som kan hjelpe meg med ting som jeg kan bytte for å få fiksa problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsergolf Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 ingen som har vært borte i det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kman Golf 75 Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Høres ut som et tenings problem. Hvis du har stiftetening, bør du sjekke stifte åpningen 0.4 mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 min og er tungstarta.. men det er pga lav komp:yodude: Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg