KennethA Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Når jeg svinger til venstre kommer det en lyd fra høyre side. Er det indre eller ytre drivknute jeg må bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Når jeg svinger til venstre kommer det en lyd fra høyre side. Er det indre eller ytre drivknute jeg må bytte? Ville tro det er yttre, har ikke vært borti at den indre blir utslitt. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Er sjelden den indre går, løft opp bilen slik at hjulet er over bakken og kjenn etter, du merker lett hvor slarken er . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Er sjelden den indre går, løft opp bilen slik at hjulet er over bakken og kjenn etter, du merker lett hvor slarken er . Du greier ikke kjenne slakken i en drivknute, men mest sannsynlig er mansjetten gåen på den drivknuten som er gåen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Det er det som er rart. Løfta opp bilen og sjekka, men alle 4 mansjetter er hele og fine. Men lyden er sånn standard drivknuteslitasje. Regner nesten med at det er den ytre ja, siden den får krefter på seg når jeg svinger til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Du greier ikke kjenne slakken i en drivknute, men mest sannsynlig er mansjetten gåen på den drivknuten som er gåen) Så lenge ikke drivakselen står i spenn kjenner man veldig lett om det er slark, mansjetten trenger ikke være gåen selv om en av drivknutene er ødelagte.Selv om det ofte følger hverandre.. Kan også være hjullager som er gåent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Så lenge ikke drivakselen står i spenn kjenner man veldig lett om det er slark, mansjetten trenger ikke være gåen selv om en av drivknutene er ødelagte.Selv om det ofte følger hverandre.. Kan også være hjullager som er gåent. Kan jo være det og, men da burde jeg vel klare å rikke på hjulet et par 3 mm? De sitter helt fint og går ikke an å rikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 du må kjenne på akslingen.hold hjulet fast og kjenn om du kan bevege akslingen mye. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Det kan også bli litt napping i rattet dersom drivknuta (ytre) er gåen. Hender ofte at det napper når du svinger helt over til den retningen knuta er gåen på. Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Bytt drivknuten du ja. Det som er galt :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.