Gå til innhold

Hastesak: Ujevn tomgang på B230F, LH2,4 / har nå en ny feilmeld

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg sliter med ujevn tomgang på 740`n.Den varierer mellom 700-900omdr hele tiden. Hva skyldes det tror dere?

 

Har sjekka litt vakum osv, og funnet en liten feil på slangeuttaket på svingen ved spjeldhuset. men denne skal nå være tett!

 

Har vasket spjeldhus og tomgangsmotoren for dritt å lort

 

Hva annet kan det være?

 

 

får også for høy CO på EU-kontrollen... Den varierer mellom 0,3%til 1,5%! Så det er nok tomgangen/feilen som gjør det..

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd med startgass, men får ikke noe reaksjon med det!

 

Noen flere tips?

 

Har gått over regreima nå, men den er helt riktig! Det hjulet hvor registerreima går, som er hvis du har fordeleren i blokka istedetfor på toppen... Er det veldig viktig å få i hakket? Går vell ikke til noe?

 

HAAAAAAAAAAAAASTER!:(:(:(:(

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve en annen luftmengdemåler i dag, evnt kanskje ny termostat... Funker ikke det, så venter jeg til jeg får spart opp til en FK/FT. Fmotoren min er litt sliten ellers også, så er på tide å få bytta den ut!

 

Flytter til Haugesund i morgen, og rekker ikke å svippe innom verkstedet for etterkontroll før BT stenger... Så tror jeg bare kan driiite i det!

 

 

Er et lite stykke å kjøre til Skien igjen når jeg har flytta! Så kan liksom ikke skru hver helg...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve en annen luftmengdemåler i dag, evnt kanskje ny termostat... Funker ikke det, så venter jeg til jeg får spart opp til en FK/FT. Fmotoren min er litt sliten ellers også, så er på tide å få bytta den ut!

 

Flytter til Haugesund i morgen, og rekker ikke å svippe innom verkstedet for etterkontroll før BT stenger... Så tror jeg bare kan driiite i det!

 

 

Er et lite stykke å kjøre til Skien igjen når jeg har flytta! Så kan liksom ikke skru hver helg...

 

Etterkontroll kan du jo ta hvorsomhelst... Men ved falskluft så vil motoren oppføre seg sånn. vær obs på vakumslanger under/bak innsug i forbindelse med egr og veivhusventilasjon

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterkontroll kan du jo ta hvorsomhelst... Men ved falskluft så vil motoren oppføre seg sånn. vær obs på vakumslanger under/bak innsug i forbindelse med egr og veivhusventilasjon

 

har sjekket alt det. Men den hakker også opp til 3000 omdr.'

 

falskluft er utelokket.

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår