Gå til innhold

passer senkesett fra 3`r på 2`rn min?

Ranger emnet

j_loftaas

Anbefalte innlegg

Er som Housey sier både ja og nei..

Det vil fysisk passe, men 3`er Golfen er tyngre enn 2`er Golfen, så mest sannsynlig er både fjærer og dempere stivere enn et som er tilpasset 2`er.

Har sett et par sett som er til begge deler, men hvis det ikke er det så vil du slite med å få det godkjent, da Tüv papirene angir hvilken modell det er laget til...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. takker for svar.. de eg lurte på var bare om de passet og var mulig og bruke på gamle golfen min;) og godkjenninga er ikke noe problem sålenge de ikke er biltilsynet som ska ta eu gokjenninga siden eg er lerling på et bil verksted ;)

så takker for svar :)

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt min gikk gjennom uten problemer.... Så lenge fjærene sitter på plass og ikke detter ut når den blir jekka opp, ikke er kappa og ikke subber noe sted er det bare pirk og firkanttenking fra BT som er problemet... Man får jo godkjente senkesett til Golf 2 som er MYE stivere og grøvre enn originale G3 fjærer... Eneste problemet er at bilen kan bli stivere enn med et G2 sett...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dempere og fjærer fra supersport senker 60/40 til min golf 2.

Jeg fikk TUV papirer for Golf/Vento 3....

kontaktet forhandler (goingfast.org) de sa det at kittene til golf 2 og golf 3 var 100% det samme... Hmm

Tror dere jeg kommer gjennom eu med TUV papirer for golf 3?

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ot, men hvorfor går det ikke gjennom eu med golf III fjærer? Er jo lov å bytte understellet...?

Fordi senkesett stortsett har TÜV papirer som sier at det er godkjent ved bruk på den og den modellen.

Hvis det så står at et senkesett er godkjent for Golf3 og kun Golf3, er det da sannsynlig at det blir godkjent på en Golf2?

Garantert ikke sånn helt uten videre..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi senkesett stortsett har TÜV papirer som sier at det er godkjent ved bruk på den og den modellen.

Hvis det så står at et senkesett er godkjent for Golf3 og kun Golf3, er det da sannsynlig at det blir godkjent på en Golf2?

Garantert ikke sånn helt uten videre..

hvis mr biltilsyn gjør jobben sin, så godkjennes ikke G3 senkefjører/dempere på G2 ..

meeeen, en luguber plass som EU-godkjenner kan jo hoppe og drite i dette... mange som ikke bryr seg om sånn!

dog finnes det da sett som er avstemt for å passe begge modeller. men dette er da fjører og dempere som er betydelig stivere og grøvre enn originalt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog finnes det da sett som er avstemt for å passe begge modeller. men dette er da fjører og dempere som er betydelig stivere og grøvre enn originalt

Er dette jeg har, kortere og stiver dempere/fjærer....

samme kit til 2er og 3er

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne e good... då vert da g3 dempere og fjører på min g2 da, vist de er stivere enn settet til g2.. og minn golf veier 925kg uten fører på papiret...

menn taker for svar :)

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier din da? Min 2er'n Diesel veier 1040 kg veid på vekta... står vell 990kg+fører i vk. Var det 4 dører på 2er'n din? Husk at en GTi er bedre isolert enn en cl osv...

Min golf2 gti med 4 dører og takluke veide 1040kg, 3ern veier 1230kg, også 4 dører og takluke, uten fører og full tank. Veid hos biltilsynet.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider