Gå til innhold

passer senkesett fra 3`r på 2`rn min?

Ranger emnet

j_loftaas

Anbefalte innlegg

dette var litt spennende, driv med bilcross å har forska endel på det der med fjære og dempere til golf 2 og 3 ettersom det e det eg kjøre...

fant ut at 3`er fjern passer til golf to, men golf tre har koplette fjærben, altså ikke en innsatts demper som det er på alle de 2`er golfene jeg har brukt.

også var jeg innom biltema her en dag, der har demper til golf to og tre samme dele nr... så da e det vel ikke noe tvil?? om det går eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jaggu mye synsing og svaboda på en gang.

EN: Fjærene fra Golf 2 passer på Golf 3, så da er det avklart.

TO: Hvis produsenten av fjærene har dokumentasjon på Tüv både for Golf 2 og 3 så er det godkjent.

Tre: Om du ikke har godkjenning-papier, eller produsent skriver ut godkjennings-papirer fra Golf 2 til Golf 3 så vil mest sannsynlig biltilsynet ikke godta dette.

Til slutt: Jeg har litt erfaring med dette som forhandler, og de masseproduserte settene som feks TA-Technix, Jom, Vmaxx etc er godkjente for Golf 2, Jetta 2, Golf 3, Vento og Corrado.

Dyrere sett som feks FK, KW og H/R har egne fjærer som er tilpasset hver enkelt bilmodell, feks en type til Golf 2 og en type til Golf 3 VR6.

Det vil ikke si at det ikke passer om hverandre, men de har valgt å gjøre det på denne måten for gi et bedre produkt tilpasset din bil.

MEN, om du har et Golf 2 sett fra feks FK-Automotive og kjøper deg en Golf 3, så kan du få kjøpt kun fjærene og det er som oftest billigere enn å kjøpe ett helt nytt sett.

Håper dette var oppklarende.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider