tenacius Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hei Nå er det på tide med turbomotor i bilen. Planen var jo selvfølgelige en 230FK eller FT. Men etter enn stund med leting har jeg nå funnet enn 200FT til 3500 uten turbo. Hvordan er denne motoren iforhold til enn 230? Passer turbo fra 230 over f.eks? Og hvordan gjøres det når bilen en gang skal chippes? Er dette en kurant pris for denne motoren? Vet ennå ikke om det følger med ledningsnett, hjerner, ic osv. til denne prisen. Har sendt svar på mailen og forespurt om dette. Og sist men ikke minst, ytelser på denne både med og uten chip? mvh. Erlend Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Er 155hk i 200FT ifølge autodata. Mer enn det vet jeg ikke.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 En B200FT er egentlig samme motoren som en B230FT, men mindre sylinderdiameter. (88,9mm mot B230 som har 96mm). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Ok. Men hvordan er mulighetene for chiptrimming av disse? Regner med at det ikke er samme hjerner som på b230fk/ft? Er liksom litt uaktuelt å bare få 155 hk.. Og passer den med mitt eksisterende elnett? Er det helt likt som på b230 bare lodde inn formotstand til dyser? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.