Gå til innhold

Red Tornado

Ranger emnet


EliteCorrado

Anbefalte innlegg

tja....du får gi en pris på det.

Hvis du skal kvitte deg med det ja.

 

I og med at bilen står stille, så blir det fort mange timer foran pc-en.

Sitter og ser på et lite arti prosjekt..:

VWvortex Forums: 16V G60 - How to

 

Dette er jo et arti prosjekt nå som snøen laver ned.

Inntil videre så trenger man en stk. PG motor og en 9A eller PL, eller kanskje en KR. Også kommer noen braketter i tillegg.

 

Kunne vi ha gjort en liten brainstorming på denne ideen?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen braketter i tillegg.

 

Kunne vi ha gjort en liten brainstorming på denne ideen?

Hvorfor det? Alt du trenger å vite står jo i den tråden. Med samme kostnad for du 16vT med 50-100 hk mer da....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja....du får gi en pris på det.

Hvis du skal kvitte deg med det ja.

 

I og med at bilen står stille, så blir det fort mange timer foran pc-en.

Sitter og ser på et lite arti prosjekt..:

VWvortex Forums: 16V G60 - How to

 

Dette er jo et arti prosjekt nå som snøen laver ned.

Inntil videre så trenger man en stk. PG motor og en 9A eller PL, eller kanskje en KR. Også kommer noen braketter i tillegg.

 

Kunne vi ha gjort en liten brainstorming på denne ideen?

 

 

 

 

800.- med silikonslangen og et rustfritt polert rør

07 touran exclusive

 

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja, venter fortsatt på pakken fra US som ble sendt den 6. mars.

Har imidlertidig fått den andre pakken som ble bestilt.

Pluggledninger er av STI, men er dessverre til overs etter at jeg måtte skaffe noen nye litt fortere enn forventet.

 

-----------------------------

STI Premium Ignition wire Sets are warranted for as long as you own your car, van or light truck.If during ownership of your car the Ignition wire set become defective it will be replaced by your participating STI supplier in the US.

-----------------------------

 

Hmm, detta var ikke dumt. Men garantien forutsetter at kablene ikke er mishandlet, feilinstallert eller brukt under unormale omstendigheter.

Bare å kauke ut hvis noen trenger nye kabler.

Vrbilderdiverse001.jpg

Alt dette med frakt til den nette sum av 153,58$

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge haynes til passat her:

"Pga. behovet for spesial verktøy og hydraulisk presse for demontering og montering av den indre drivknuten, så anbefales det at et VAG-verksted tar seg av jobben."

 

Er det virkelig så fastsatt i leddet der? Trodde det egentlig var nok med å ta av alle 6 boltene og smette akslingen av der inne.

Skal bytte mansjetten for indre høyre ledd, og skal bruke bukk, men vil ikke sitte fast på noe.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har gjort de selv påin."?

Hmm....tatt deg en dram?

Er påske snart selvsagt.

_______________________________________________

Min fremgangsmåte:

1. Løsne 6 bolter på indre ledd.

2. Tre ned indre del av aksling

3. Skjær av gammel mansjett

4. Tre ny mansjett inn og over leddet.

5. Montere og sprøyt inn fett

 

Leddet er for stort til å kunne dra mansjetten over?

Husker at jeg greide å tre styresnekkemansjetten over styreleddet.

Det var jo stort nok i seg selv.

_______________________________________________

Dette var nesten for dumt det. Flensen på mansjetten er jo såklart like stor som selve leddet. DA må leddet av da.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med dårlig varme i apparatet. Jo mere fart i vifta, jo kaldere luft. Prøvde å lufte med å plukke av slangen . Hjalp lite. Mener da at disse motorene er selvluftende. Har aldri slitt med dette før.

Kan det være at temp føler "lurer" meg? Viser rundt 85 grader.

Kan også være termostat som henger eller er slitt.

 

Regner med at jeg kan ta termostat fra andre modeller med rekke4 blokk. Audi 1,8 2,0 VW 1,8 2,0 osv

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er mansjetten for indre drivledd bytta, lasteventil bytta, fjerna gamle rustforinger bak og satt inn nye.

Nå mangler å tette oljelekkasje framme, skifte bremserør, sette inn ny eksp.tank, og bytte pakninga på bunnpanna.

DSC00787.jpg

DSC00789.jpg

DSC00790.jpg

DSC00791.jpg

DSC00792.jpg

DSC00794.jpg

Ingen som føler for å kjøpe en calibra? 2.0 16v 4wd

Går for en rimelig penge...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hmmm....etter at motoren ble tømt for olje og inspisert for lekkasjer....så var det ingen lekkasjer der. Tidligere var det kraftige lekkasjer. Kan ha med oljen å gjøre.

 

Godkjenning av kjøretøy i neste uke. Får håpe den går igjennom med co da.

Hvordan er det med senkesettet ditt autotune?

Har du skaffet det du ville ha?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår