Gå til innhold

Red Tornado

Ranger emnet


EliteCorrado

Anbefalte innlegg

Måtte ta et fint bilde :)

Dempertid3.jpg

Slik ser det ut der nede/inne...

Dempertid4.jpg

Tannstangmansjettene bør byttes..

Dempertid1.jpg

Her har mekenomen (rørvik) skrudd for harde livet, her måtte skikkelige tiltak til for å få ut delane :S

Dempertid2.jpg

I mårgen blir det nye fjærbenslagre og muttre.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag ble jeg ferdig med bilen.

Men dessverre så måtte senksettet droppes.

Var en centimeter klaring mellom hjulbue og dekk, altfor lite for min del.

Senksett1.jpg

Senksett2.jpg

Senksett.jpg

Menmen, fikk da bytta masnjetter til styresnekka.

Det var en jobb i seg selv det ;)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har oljelampa begynt å lyse veldig svakt.

Den fungerer som den skal til vanlig, men det er kun når tenninga vris av og det ikke går strøm til noe som helst at den begynner å lyse VELDIG svakt.

 

Jeg er helt sikker på at den lyser...

 

Noen som vet hva det kan være?

Er sikker på at det kan være to ting: regulator i dash eller feiljording....

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...alarmsaker....

Jeg sliter med fjernlåsing av dører etter at bilen ble nylakkert.

 

Den låser med nøkkel, hele anlegget. Men nekter å låse på fjernstenging. Kun alarmen som aktiveres, tidligere kunne jeg fjernstenge og slå på alarm fra nøkkel.

 

Noen som vet hva, hvordan?

Feilen kan muligens sitte i en mikrobryter i et håndtak, eller i forbindelse med denne.

Doorwell1.jpg

Alarmen originalt er satt opp følgende:

 

Rød Leder - Strøm

Rød /svart - Låse opp/slå av alarm

Rød/gul - Låse / slå på alarm

(Rød/Gul trenger konstant strøm for å lukke vinduene)

Koble ifra, og led strøm:

 

Rød leder og svart leder for å låse opp og slå av alarm

 

Rød og gul for å låse og slå på alarm

 

Slutt Rød og gul leder i lengre perioder for å kjøre opp

vinduer/lukke takluke.

 

Håndtaket inneholder visstnok en "chip" eller mikrobryter som brukes i forbindelse med alarm/vindu/sentral

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på "blueprints" og rundtom i bilen.

Alarm-fabrikant heter Sigma, en ettermontert sak.

 

Trodde en stund at bryteren under panser var synder, men tror heller denne svikerbryteren sitter i bakluke.

Lyset der baki slukkes ikke når lokket lukkes.

Fra dette lyset går det TRE ledninger.

En ledning som går fra denne plassen starter ved en "strømtyv" og fortsetter over hjulkasse og i retning El.vindu modul.

 

Skal sjekke i morgen og se hvordan det ser ut.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen kan muligens sitte i en mikrobryter i et håndtak, eller i forbindelse med denne.

Doorwell1.jpg

Alarmen originalt er satt opp følgende:

 

Rød Leder - Strøm

Rød /svart - Låse opp/slå av alarm

Rød/gul - Låse / slå på alarm

(Rød/Gul trenger konstant strøm for å lukke vinduene)

Koble ifra, og led strøm:

 

Rød leder og svart leder for å låse opp og slå av alarm

 

Rød og gul for å låse og slå på alarm

 

Slutt Rød og gul leder i lengre perioder for å kjøre opp

vinduer/lukke takluke.

 

Håndtaket inneholder visstnok en "chip" eller mikrobryter som brukes i forbindelse med alarm/vindu/sentral

 

Problem løst.

Var to ledninger som gikk til et rele i dash som var revet av.

Disse i forbindelse med de 3 ledningene som gikk til kontakten i døra. Hadde tydeligvis vært litt hardhendt med de når jeg tok av døra.

 

Nå kan jeg låse og åpne bilen fra nøkkel igjen :D

Noe av dette systemet er ettermontert.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt om senere innkallinger av corradoer som kan slite med dårlige varmeregistre.

Da blir det ettermontert en sikkerhetsventil i motorrom på kjølesystem..

GJelder dette ennå? Eller er kampanjen over?

 

Er litt usikker på om min havner under kategorien som bør innkalles...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, idag har jeg brukt litt tid på den andre corradoen i familien.

Det er en 89 mod G60.

Den går/gikk som et DASS!

Den nekta å lystre som den burde ved gasspådrag og hørtes ut som en traktor på tomgang.

 

Ting som ble gjort:

-MAP-sens slange byttet (fra 960mm til 1000mm)

-Svart temp sensor byttet

-COpot meter justert fra 095 ohm til 500 ohm

-Luftfilter kapslet inn

 

Til å begynne med, byttet vi den svarte sensoren på det fordelingsstykket på kjølevannet. Nå viser den rett temp på dashen.

Vi hadde dessuten en mistanke om dårlig forfatning på Map-slange, så vi demonterte den for å sjekke. Den var i bra stand, bortsett fra FEIL LENGDE! 96 cm!

Den fikk vi fort bytta.

 

Deretter gikk bilen IHVERTFALL som et DASS! Smalt i eksos og fusking.

Sjekket POT-meter, STOR justering trengtes.

Etter hvert forsvant smellene, regner med at hjernen redirigerer MAP-kart selv.

 

Har blitt store forandringer i gangen, bedre tomgang og mer futt.

Skal sjekke tenninga til helga, regner med at den kan være feiljustert.

 

Kommer med bilder senere, i og med at mobilen ikke er istand til å overføre bilder...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cab :cab forresten, noen som ha sett den 92 modellen til salgs på Autodb?

EN til 11.000,- som riktignok er blitt spilt en puss.

Den skal selges for 25.000

Fullt skinn, en jubileumsutgave som jeg forsto.

Gåen topp/toppakning, røyk visstnok ganske mye av den.

 

Da kan man kjøpe denne, og toppen fra en selger i hokksund (FInn.no) 1,2,3 en billig 92mod fiks ferdig med skinn ;)

 

EN ide for de som ønsker seg en corrado?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har det blitt litt skruing.

Vannpumpa skal byttes på den eldre corradoen.

Vannpumpa kom løs til slutt etter å ha demontert:

-Servopumpe

-Dynamo

-Kompressor

+ en hel masse småting.

 

Servopumpa tok vi av fordi den sto rett under vannpumpa

Kompressoren fordi den var rett over

Dynamo fordi den var rett over kompressoren.

 

Vannpumpa hadde begynt å lekke i tetningene i akslingen.

Da er det vel ikke stort mere å gjøre for DEN pumpa.

Huset virker ganske gåent, var striper den skovlene hadde tettet mot. Har knekt 5 bolter som holder pumpa mot huset, denne byttes også.

 

Tetninger på Kompressoren lekker, men ikke så mye vi kan gjøre med det...

Skal bytte løpehjul, men blir ikke før til neste uke..

Bilder kommer!

 

Noen som har Delenr. til : Pumpehuset? løpehjul?

Det er en 89modell G60 uten AC

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår