EliteCorrado Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Her har jeg noen bilder fra den skilleveggen for filteret: Og noen bilder fra monteringa av ny vannpumpe: Gammal vannpumpe.. Legg merke til de knekte boltene for tetningsflata Kjøpte likegodt hele pumpa med hus og alt ting. Kjøpte denne for å ha i bagasjerommet, men det er til min egen corrado. Imorgen blir vi vel ferdig med monteringa av vannpumpa og tilhørende komponenter plussplusspluss og nye løpehjul.. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 nicenice. kjøpte faktsik ett lite brannslukningsapparat selv her for noen dager siden..ett lite blått ett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 hehe, bra det er flere som tenker slik.. Kan muligens være litt harry å ha sånt... Jeg tenker sikkerhet, vet aldri om noe kan ta fyr i den gamle bilen. Håper å få brukt det en vakker dag...men IKKE i min egen bil. ;) Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 hehe vi lærte på russebilsikkerhetstreff i fjor at slike små var ubrukelige, fordi dem bare varer i 2 sekunder.. :P bare nevner det, da det kan gi litt falsk trygghet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Her har jeg noen bilder fra den skilleveggen for filteret: Ta og ha noe i åpningen på laderen når du holder på. Er så lett å få noe inn der. Engangskrus i papp passer perfekt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 hehe vi lærte på russebilsikkerhetstreff i fjor at slike små var ubrukelige, fordi dem bare varer i 2 sekunder.. :P bare nevner det, da det kan gi litt falsk trygghet :) De er kun beregnet til å brukes hvis det brenner og du skal komme deg ut av bilen. Men jeg tror ikke de hjelper til det heller. Også koster det faktisk mindre for et større på europris. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 De er kun beregnet til å brukes hvis det brenner og du skal komme deg ut av bilen. Men jeg tror ikke de hjelper til det heller. Også koster det faktisk mindre for et større på europris. Russebiltreff? Altså er du russ? Selv har jeg hatt mye praktisk bruk av disse¨: De er MYE bedre enn ingenting, og den SKAL brukes rett.. Ikke engang et 5-kilos apparat hjelper hvis du bruker den feil. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Sjekk Golf&Porsche videoen på denne siden: http://www.bild.t-online.de/BTO/auto/aktue...ran-note-6.html Steike for en katastrofe... Men, nok om det. En liten oppdatering med bilder.. Vannpumpe innstallert, så blank og fin ætt: Ferdig montert pumper og lader... Lekker litt på tetningene til hovedakslingen til kompressoren. Gammalt og nytt løpehjul.. Pris: 410,- på vw i namsos (god pris) Det virker som om de er blitt forbedret, bedre kapslet inn, beskyttelse mot støv og dritt. Poloclassic ga meg en liten tankevekker...derfor har jeg satt inn originalfilteret, det ser mere gjennomført ut ( og originalt) Men det er på min egen bil da: Ekspansjonstanken min er veldig brun. Originalt skal den jo være like lys som spylervæsketanken.. Hvor godt kan den vaskes? Og HVA bør den vaskes med? Kan den bli like fin igjen? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Kjøp deg likesågodt ny ekspansjonstank. Driten er vanskelig å få vekk. Olje og shait har en tendens til å ete seg fast i plasten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 En nøtt til poloclassic: Hva skjer i kronologisk rekkefølge når en kompressor tar kveld? Da snakker jeg om til total destruksjon... ------------------------------------------ Jeg har en konklusjon... 1. Tetninger til lagre begynner å brette seg alle veier 2. Synkende oljetrykk fører til enorm slitekraft i kulebaner 3. Utslitte lagre fører til "kast" i hoved- og hjelpeaksling 4. Displacer begynner å wobble, og slår ut vegger i kompressorhuset. Ved dårlig oljetrykk eller blokkert trykkrør fra toppen, så starter prosessen på punkt 2 Går synkroningsreima (Reg.reim på G60) så starter prosessen på punkt 3 ------------------------------------------ Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Ikke noe statshemmelighet, men tenkte dette kunne være en nyttig sak... --------------------------------------------------- Batteri tømmes over tid: Mange kan vel slite med dette på hvilken som helst gammal bil. Å skaffe et nytt et kan hjelpe deg, men hvis feilen skyldes en krets som tapper strøm, så er ikke dette en løsning, da går det den samme veien som det forrige batteriet. Dette er en jobb som verksteder elsker, de har nemlig en systematisk måte å jobbe på. Begynn med å sette et multimeter på ampere-funksjon. "Max 10A". Koble fra + på batteri. Kobl amperemeter imellom batteri (+) og selve batteriskoen. Da vil du få en verdi alt ifra 0.00 A til 5.00 A Nå kan du begynne å dra sikringer. En etter en. Når verdien plutselig faller, så har du funnet en krets som tapper strøm. Dra ut denne sikringen. Så fortsetter du. Når strømmen har fått verdi null, så har du funnet alle lekkasjene. Disse lekkasjene kan skyldes relèer som ikke slår seg av, lyspærer som ikke vil av (Godt eksempel: Lys i bagasjerom) Viktig! Ikke start motor, vifter eller forsterkere da strømmen av disse kan ta knekken på amperemeter. --------------------------------------------------- Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 En nøtt til poloclassic:Hva skjer i kronologisk rekkefølge når en kompressor tar kveld? Da snakker jeg om til total destruksjon... ------------------------------------------ Jeg har en konklusjon... 1. Tetninger til lagre begynner å brette seg alle veier 2. Synkende oljetrykk fører til enorm slitekraft i kulebaner 3. Utslitte lagre fører til "kast" i hoved- og hjelpeaksling 4. Displacer begynner å wobble, og slår ut vegger i kompressorhuset. Ved dårlig oljetrykk eller blokkert trykkrør fra toppen, så starter prosessen på punkt 2 Går synkroningsreima (Reg.reim på G60) så starter prosessen på punkt 3 ------------------------------------------ For det første, g-laderen trenger mye mindre oljetrykk egentlig enn det motoren forsyner den med. to veier til totalhavari Slitte tettingslister (fra 3,8mm nye til 3,6mm utslitt) gjør at scrollen "wobbler", du får metall mot metall kontakt mellom scroll og huset. Huset slites ned, men endeveggene på scroll slites ned og inn til sporet på scrollen. Når sporet er åpent flyr tettingslisten ut, setter seg i mellom veggen på scroll og huset. Da blir det så tungt å dra rundt scrollen at reimen ryker og helvete bryter løs Utslitte lager Lagrene på den øvre akselen er kun fettsmurte, over tid blir tettingene på lagerene stive/sprø og de begynner å kaste ut fettet ut mellom lageret og tettingen/støvkappen. Lageret skjærer seg og reimen ryker. Det samme skjer ved overoppheting av lagerene på den øvere akselen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ok...så bra du har peiling på det, det har ikke jeg ;) Hørtes litt småskummelt ut derre.. Hvor mye tar du for en reperasjon av en slik kompressor? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Ikke noe spesiellt nytt, bare noen få reperasjoner. Skive og Calliper tatt av... Lagre på tur ut Nye lagre, splint og fettkopp + mutterlåser Og dette er bare et bilde jeg lekte meg med: Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Kan ikke se at jeg ligger mellom lagre, og fettkopp + mutterlåser. :D Dagens tørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.