Gå til innhold

Red Tornado

Ranger emnet


EliteCorrado

Anbefalte innlegg

Her har jeg noen bilder fra den skilleveggen for filteret:

Co-opWaterpump11.jpg

Co-opWaterpump10.jpg

Co-opWaterpump8.jpg

Co-opWaterpump6.jpg

 

Og noen bilder fra monteringa av ny vannpumpe:

Co-opWaterpump1.jpg

Gammal vannpumpe.. Legg merke til de knekte boltene for tetningsflata

Co-opWaterpump3.jpg

Kjøpte likegodt hele pumpa med hus og alt ting.

Co-opWaterpump2.jpg

Kjøpte denne for å ha i bagasjerommet, men det er til min egen corrado.

Co-opWaterpump4.jpg

Imorgen blir vi vel ferdig med monteringa av vannpumpa og tilhørende komponenter plussplusspluss og nye løpehjul..

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her har jeg noen bilder fra den skilleveggen for filteret:

Co-opWaterpump11.jpg

 

Ta og ha noe i åpningen på laderen når du holder på. Er så lett å få noe inn der. Engangskrus i papp passer perfektsmiley.asp?661

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vi lærte på russebilsikkerhetstreff i fjor at slike små var ubrukelige, fordi dem bare varer i 2 sekunder.. :P bare nevner det, da det kan gi litt falsk trygghet :)

 

De er kun beregnet til å brukes hvis det brenner og du skal komme deg ut av bilen. Men jeg tror ikke de hjelper til det heller. Også koster det faktisk mindre for et større på europris.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kun beregnet til å brukes hvis det brenner og du skal komme deg ut av bilen. Men jeg tror ikke de hjelper til det heller. Også koster det faktisk mindre for et større på europris.

 

Russebiltreff?

 

Altså er du russ?

Selv har jeg hatt mye praktisk bruk av disse¨:

De er MYE bedre enn ingenting, og den SKAL brukes rett..

Ikke engang et 5-kilos apparat hjelper hvis du bruker den feil.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Golf&Porsche videoen på denne siden:

http://www.bild.t-online.de/BTO/auto/aktue...ran-note-6.html

Steike for en katastrofe...

 

 

 

Men, nok om det.

En liten oppdatering med bilder..

 

Vannpumpe innstallert, så blank og fin ætt:

Vannpumpe.jpg

 

Ferdig montert pumper og lader...

Lekker litt på tetningene til hovedakslingen til kompressoren.

Vannpumpe2.jpg

 

Gammalt og nytt løpehjul..

Pris: 410,- på vw i namsos (god pris)

Det virker som om de er blitt forbedret,

bedre kapslet inn, beskyttelse mot støv og dritt.

Vannpumpe1.jpg

 

Poloclassic ga meg en liten tankevekker...derfor har jeg satt inn originalfilteret, det ser mere gjennomført ut ( og originalt)

Men det er på min egen bil da:

Vannpumpe3.jpg

 

Ekspansjonstanken min er veldig brun.

Originalt skal den jo være like lys som spylervæsketanken..

Hvor godt kan den vaskes? Og HVA bør den vaskes med? Kan den bli like fin igjen?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nøtt til poloclassic:

Hva skjer i kronologisk rekkefølge når en kompressor tar kveld?

Da snakker jeg om til total destruksjon...

------------------------------------------

Jeg har en konklusjon...

1. Tetninger til lagre begynner å brette seg alle veier

2. Synkende oljetrykk fører til enorm slitekraft i kulebaner

3. Utslitte lagre fører til "kast" i hoved- og hjelpeaksling

4. Displacer begynner å wobble, og slår ut vegger i kompressorhuset.

 

Ved dårlig oljetrykk eller blokkert trykkrør fra toppen, så starter prosessen på punkt 2

Går synkroningsreima (Reg.reim på G60)

så starter prosessen på punkt 3

------------------------------------------

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe statshemmelighet, men tenkte dette kunne være en nyttig sak...

 

---------------------------------------------------

Batteri tømmes over tid:

 

Mange kan vel slite med dette på hvilken som helst gammal bil.

Å skaffe et nytt et kan hjelpe deg, men hvis feilen skyldes en krets som tapper strøm, så er ikke dette en løsning, da går det den samme veien som det forrige batteriet.

 

Dette er en jobb som verksteder elsker, de har nemlig en systematisk måte å jobbe på.

 

Begynn med å sette et multimeter på ampere-funksjon.

"Max 10A". Koble fra + på batteri. Kobl amperemeter imellom batteri (+) og selve batteriskoen.

Da vil du få en verdi alt ifra 0.00 A til 5.00 A

Nå kan du begynne å dra sikringer. En etter en.

Når verdien plutselig faller, så har du funnet en krets som tapper strøm.

Dra ut denne sikringen.

Så fortsetter du. Når strømmen har fått verdi null, så har du funnet alle lekkasjene.

 

Disse lekkasjene kan skyldes relèer som ikke slår seg av, lyspærer som ikke vil av (Godt eksempel: Lys i bagasjerom)

 

Viktig! Ikke start motor, vifter eller forsterkere da strømmen av disse kan ta knekken på amperemeter.

---------------------------------------------------

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nøtt til poloclassic:

Hva skjer i kronologisk rekkefølge når en kompressor tar kveld?

Da snakker jeg om til total destruksjon...

------------------------------------------

Jeg har en konklusjon...

1. Tetninger til lagre begynner å brette seg alle veier

2. Synkende oljetrykk fører til enorm slitekraft i kulebaner

3. Utslitte lagre fører til "kast" i hoved- og hjelpeaksling

4. Displacer begynner å wobble, og slår ut vegger i kompressorhuset.

 

Ved dårlig oljetrykk eller blokkert trykkrør fra toppen, så starter prosessen på punkt 2

Går synkroningsreima (Reg.reim på G60)

så starter prosessen på punkt 3

------------------------------------------

 

 

For det første, g-laderen trenger mye mindre oljetrykk egentlig enn det motoren forsyner den med.

 

to veier til totalhavari

 

Slitte tettingslister

(fra 3,8mm nye til 3,6mm utslitt) gjør at scrollen "wobbler", du får metall mot metall kontakt mellom scroll og huset. Huset slites ned, men endeveggene på scroll slites ned og inn til sporet på scrollen. Når sporet er åpent flyr tettingslisten ut, setter seg i mellom veggen på scroll og huset. Da blir det så tungt å dra rundt scrollen at reimen ryker og helvete bryter løs

 

Utslitte lager

 

Lagrene på den øvre akselen er kun fettsmurte, over tid blir tettingene på lagerene stive/sprø og de begynner å kaste ut fettet ut mellom lageret og tettingen/støvkappen. Lageret skjærer seg og reimen ryker.

Det samme skjer ved overoppheting av lagerene på den øvere akselen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår