Gå til innhold

GM smallblock V8 stempel, stempelpin og stempelstag demontering. Hvordan? hjelp!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd mange for skjellige måter å demontere stempel fra stempelstaget. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få ut stempelpinnen(kryssbolt??)den sitter som bare pokker fast i stempelstaget, mens på stempelet kan bevege seg 5-6mm sideveis på stempelpinnen. Det er ingen skive/ring/låsesplint som holder stempelpinnen fast. Ser ut som om en presspassning eller kanskje den er varmet opp før den er montert.

Har prøvd å slå/presse/varme opp stempelstaget uten nytte.

Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lille-enden på råden sitter krympet på krysspinnen. Er spesiell prosedyre på å demontere dette uten å skade råden. Vil ikke anbefalle å banke og slå.

Ta de med til et motorverksted, de har som regel utstyret til å få dette fra hverandre. Råden skal varmes og presses ut...

Men hvorfor skal du dele dette??

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, sliket har jeg laget :D Bare av en olds 350DX motor (er jo ikke brukendes til noe annet uansett ;)

Jeg dreiet føtter til bordet også, bmw innsugs ventil i dobbel størrelse i alu, ble MEGET bra.

Sandblås stempel å råde i et. Men helst glassblås det da.

Ikke bruk silicon til å lime fast stemplene til glasset, det sprekker over tid.......

Lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider