Gå til innhold

Mister halve motorkraften, 96' Carina E

Ranger emnet

espenari

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått et underlig problem på min 96' Carina E som akkurat har passert 180 000. Etter en stunds kjøring mister jeg plutselig halve kraften på motoren. Dersom jeg prøver å gi på mer begynner bare bare bilen å riste og gir jeg på enda mer kommer en høyfrekvent ringlelyd et sted fra eksosanlegget. Problemet forsvinner etter en stund, like fort som det kom. Har ikke klart å knytte det til noen spesielle forhold.

Noen som har en ide hva dette kan være?

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du sjekket at du ikke har morkne tennkabler, dårlige tennplugger eller slitt fordelerlokk / rotor?

Dette er uansett slitedeler og må byttes av og til, så hvis du ikke har gjort det på en stund kan det være fint å få gjort det.

Hvis det er dårlig kontakt noen steder i dette systemet kan slike feil dukke opp.

Kommer feilen kun ved stor belastning eller regnvær eller er den der uavhengig av dette?

Hvis den ikke bryr seg om dette kan jeg nok være enig med tidligere skribent om å sjekke eksosanlegg, kat og liknende.

Håper du finner ut av det

MVH frangran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. Problemet ser nå ut til være løst, ihvertfall funnet. Bilen fikk plutselig anfall igjen. Jeg fikk feilsøkt litt mens feilen enda var der og det viste seg at motoren ikke gikk på fjerde sylinderen. Byttet tennplugger og rengjorde kontakter/fordelerlokk/rotor. Den har oppført seg fint etter det, får bare håpe det varer. Ellers blir det bytte av rotor, fordelerlokk og pluggledning.

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider