Gå til innhold

Volvo V70 D serien.

Ranger emnet

Glenn71

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Volvo V70.

Jeg har tre unger så trenger litt mer plass en jeg har i den gamle bilen min.

Men så lurer jeg på om det er vanskelig å få gjort om den Volvo V70 D5 131 HK til 163 HK?

Og hvordan er det med forsikring osv når man gjør dette?

Ser at mange av bilene som blir tatt inn eller solgt er 131 HK og det er vel litt lite. For jeg har også tenkt å bruke bilen til å trekke en hestehenger.

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt hvis man krasjer og forsikringsselskapet finner ut at den ikke er en 131hk, men en 163hk.

Da kan man plutselig være nødt til å betale hele skaden selv.

Og det har jeg ikke råd til :-)

Det har dem ikke mulighet til å finne ut av.

Men du kan kjøpe en PPC boks. Da kan du velge selv om du vil ha bilen chippet eller ikke :) Bare å koble til boksen og overføre programvaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har selv nettopp kjøpt utgående modell av V70 126 hk diesel 2008 modell. Motoren er helt grei ved vanlig kjøring, men med full bil eller med tung henger blir det litt slapt viss man skal ta en forbikjøring i 80-sonen. Har kjørt endel med XC70 både med 163hk og 185 hk diesel. 163 hk har mye bedre krefter når man skal dra litt tungt, men 185 hk er helt rått....

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble litt sjokkert når jeg prøvde V70 med 163hk, men nå er ikke jeg vant til noe særlig heller som kjører med 90hk Passat.

Å kjøre den var også helt rått. Kjørte noen venner av meg til flyplassen i deres 2004 modell Ford Mondeo, og den var helt grei å kjøre men kan på ingen måter samenlignes med V70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal bilen inn til sjekk hos NAF hvis/når det går gjennom der så har jeg en 2004 mod V70 D5 163hk.:driving

Hadde en prøvetur i denne og den virket veldig fin.

Men det var sent på kvelden så jeg fikk ikke sett hvordan den var i lakkens så det blir en tur til for å sjekke den.

Og det var greit at jeg ikke fikk den første jeg skulle ha, for den her har 7 seter og det er veldig greit når jeg skal på tur med 3 unger. Litt lettere å spre dem så de ikke slåss hele tiden....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt hvis man krasjer og forsikringsselskapet finner ut at den ikke er en 131hk, men en 163hk.

Da kan man plutselig være nødt til å betale hele skaden selv.

Og det har jeg ikke råd til :-)

For det første så skal det veldig mye til for at de i det hele tatt undersøker det. Og mange chip gir standard tilbakemeldinger til diagnoseapparatet. Da skal det godt gjøres å finne det ut i det hele tatt.

For det andre så må det være bevist at chipet/effektøkningen var årsaken til ulykken for at det kan gis noen avkortning i forsikringsutbetalingen..

Men pass på clutch og drivverk, det er ikke alltid det er dimensjonert for effektøkningen.. Spesielt automatkasser kan slite etter chipping

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...