Gå til innhold

Motorfester V8

Ranger emnet

_240_turbo_

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet dette er lagt ut 99 ganger før, men jeg har søkt og søkt men finner ikke nå vettig svar...

Noen som kan si meg hvor i granskauen jeg får tak i motorfester til å sette 305 i en 245?

Eksakte linker er meget hyggelig. Vet at i billisten og på div. amcar forum selges det og tror ikke det er aktuelt å ta fra statene da det koster like mye i frakt som festene i seg selv...

:D

På forhånd: Tusen Takk!

Mvh Kai-Rune.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pleier og ligge i amcar sitt blad ( tilsalgs )

kan lage selv !

vet om 1 som lager det i presse til 240 740 og 940

og opphenge til kassa men kan ikke gi ut nr hans til alle eller at dem gir det videre er så mange useriøse, men jeg ville ha godt og forhørt meg litt mer rundt med folk, vis du lurer på åssen de ser ut så la jeg ut bilde på forumet mitt med tydlig bilde av de ! lykke til ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier og ligge i amcar sitt blad ( tilsalgs )

kan lage selv !

vet om 1 som lager det i presse til 240 740 og 940

og opphenge til kassa men kan ikke gi ut nr hans til alle eller at dem gir det videre er så mange useriøse, men jeg ville ha godt og forhørt meg litt mer rundt med folk, vis du lurer på åssen de ser ut så la jeg ut bilde på forumet mitt med tydlig bilde av de ! lykke til ;)

Har lett i mange uker nå og ikke funnet ett eneste ett, er det jeg som er på gal plass eller er det bare vanskelig å få tak i for tiden?

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er du villi til og gi får motor fester og kasse oppheng??

Har liksom ikke så mye peiling på hva de ligger i pris og har ikke tid å vente på at de skal gå gjennom toll å tull osv. planen var å få motoren løftet i bil før snøen kom og det er ikke lenge til...

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom ikke så mye peiling på hva de ligger i pris og har ikke tid å vente på at de skal gå gjennom toll å tull osv. planen var å få motoren løftet i bil før snøen kom og det er ikke lenge til...

kjønner, mente han skulle ha ca 3000,- får de festene du får gruble litt på det da... hva skal du med v8 volvo på vintern ??? 99% av de blir parkert inne da ! :jackinbox:

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjønner, mente han skulle ha ca 3000,- får de festene du får gruble litt på det da... hva skal du med v8 volvo på vintern ??? 99% av de blir parkert inne da ! :jackinbox:

Er det da men papirer?

Jeg hadde tenkt å bare få den sveist ferdig å putte motoren i før snøen kom så jeg kunne ha den en plass og gjøre den ferdig, bytte bremser, fjører osv. i løpet av vinteren så den var klar til sommeren.

Men litt OT her, hvilken kasse var det du har i din og hvilken utvekslig på bakakslingen, jeg har fått tak i en 350 kasse men går litt å funderer på en 400 eller 700 kasse men de er vanskelig å få tak i og koster flesk....

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt OT her, hvilken kasse var det du har i din og hvilken utvekslig på bakakslingen, jeg har fått tak i en 350 kasse men går litt å funderer på en 400 eller 700 kasse men de er vanskelig å få tak i og koster flesk....

400 kassa bør du glemme, er alt for stor og tung i Volvo. Men 700 er mitt valg, er overdrive på 4.gear og gjør at du får et behagelig turtall ved 80-90km/t.

350 kassa er jo billig å lett å få tak i, men uten overdrive, så blir den masete. Har selv hatt både 350 og 700 og angrer ikke på at jeg byttet til 700, men de tidligste modellene skal du holde deg unna, altså før -87.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da men papirer?

Jeg hadde tenkt å bare få den sveist ferdig å putte motoren i før snøen kom så jeg kunne ha den en plass og gjøre den ferdig, bytte bremser, fjører osv. i løpet av vinteren så den var klar til sommeren.

yepps det er papirer på de, men jeg ville ha godt får 350 kasse jeg da, det er det som står i min, som 780V8 så ja kanskje den blir litt masete i veldig høy fart men den er ganske solid!! men jeg kan ringe han får deg og hører litt mer ;)

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yepps det er papirer på de, men jeg ville ha godt får 350 kasse jeg da, det er det som står i min, som 780V8 så ja kanskje den blir litt masete i veldig høy fart men den er ganske solid!! men jeg kan ringe han får deg og hører litt mer ;)

Supert! Jeg har tatt et valg, det blir 350 kasse i den til og begynne med så får vi se etter hvert hva som skjer.

Det hadde vært knall.

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du med paiperer på de motor festene? biltilsynet krever ikke papir på de, (hvertfakk ikke her) å hvem skal skrive de ut sånn at de faktisk er verd no? han som lager de hjemme i boden sin? det er 2 4kant stål biter på 15 til 20 lengde hver, 2 hylser som boltene til selve gummi feste går igjennom, å 2 5mm "føtter" som er sveiset sammen, traversen til kassa bruker du org å borrer opp ett nytt høl, å gi mer enn 1000-1500 for de festene er RAN,

de som er uengie i dette har ikke sjekka opp markedet hvertfall..

lag de selv, el få en du kjenner med litt sveise, oppmåling å vinkel sliper kunnskap til å hjelpe deg, bruk god tid å mål deg frem hvor motorn står best i forhold til høyde fra bakken å fremover å bakover osv. er mye bedre,

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du med paiperer på de motor festene? biltilsynet krever ikke papir på de, (hvertfakk ikke her) å hvem skal skrive de ut sånn at de faktisk er verd no? han som lager de hjemme i boden sin? det er 2 4kant stål biter på 15 til 20 lengde hver, 2 hylser som boltene til selve gummi feste går igjennom, å 2 5mm "føtter" som er sveiset sammen, traversen til kassa bruker du org å borrer opp ett nytt høl, å gi mer enn 1000-1500 for de festene er RAN,

de som er uengie i dette har ikke sjekka opp markedet hvertfall..

lag de selv, el få en du kjenner med litt sveise, oppmåling å vinkel sliper kunnskap til å hjelpe deg, bruk god tid å mål deg frem hvor motorn står best i forhold til høyde fra bakken å fremover å bakover osv. er mye bedre,

Når jeg snakket med BT så sa de at jeg måtte ha dester med TUV papirer.. Ikke vet nå jeg...

Hadde jo vært greit å få festene ferdigsveist så slipper man alt det for er ikke noe ekspert akkurat på det ommrådet..

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider