tiberius Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hei. Skal kjøpe meg et par Pioneer TS-W307 subber som skal drives på en Soundmagus x-3200 mono-forsterker. Elementene kan kjøpes i enten 2ohm eller 4ohm-versjon. Det er doble talespoler på subbene. Mitt spørsmål er så, hva slags versjon burde jeg kjøpe? Hvor mange ohm er mest hensiktsmessig å laste i? Og til slutt burde jeg parallell eller seriekoble elementene til forsterkeren? Hvis noen kunne henvise til koblingsskjema for 2 dobbel-talespole subber til en monoforsterker er det perfekt! Takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Vil vel lønne seg med 2x2ohms spoler, da kobler du hver sub slik at de laster 4ohm hver, så kobler du sammen på forsterkeren og får 2ohm. Soundmagusen skal visstnok ikke være spesielt glad i 1ohm så.. Siter Lek forsiktig, voksne kjører Bmw E46 320i - svart som natta ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Jeg kjøper alltid 2x2 ohm. Jo lavere, jo bedre (i mine øyne). Til den forsterkeren er det jo ypperlig med 2x2 ohm også... For øvrig drar den godt i 8 ohm og. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiberius Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Takk for gode svar. Hvordan skal disse subbene kobles for å oppnå 2ohm last på forsterkeren? Blir mye elementære spørsmål, men er man jomfrubygger så er man det :) Eventuelt hvis noen kan vise meg et kobleskjema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Takk for gode svar. Hvordan skal disse subbene kobles for å oppnå 2ohm last på forsterkeren? Blir mye elementære spørsmål, men er man jomfrubygger så er man det :) Eventuelt hvis noen kan vise meg et kobleskjema? Må bare spørre. Er du blind/veldig svaksynt? Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiberius Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Må bare spørre. Er du blind/veldig svaksynt? Hahahe.. beklager sto0one! Så bare så vidt på bildet og trodde det var en reklame mellom postene. Tusen takk for kobleskjemaet! Et lite spørsmål til mens du er i området, er det vits å bruke delefilter på signalet til subbene? Isåfall skal det kobles på før eller etter at signalet blir forsterket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sto0one Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Bare hyggelig. hehe Nope, delefilter trengs ikke. Siter BMW 318i e46 (nå) BMW 325i turbo e36 BMW 520i e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Det er et OK delefilter i x-3200. :) Pass på å ikke skru subsonic'en høyt opp også, hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg