Gå til innhold

Levere inn skilter på bil, må jeg betale avgift for og hente de ut?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte og levere inn skiltene på calibraen snart, da jeg ikke skal bruke den vinterstid fordi den har aldri vært vinterkjørt, og skal gjøre div ting med den så den ikke blir kjørende..

Vist jeg skal hente ut skiltene igjen i april/mai, må jeg betale avgift for og få de ut da?

Så lenge skiltene ikke makuleres (ødelegges) tror jeg ikke du må betale noen gebyrer. Det måtte iallfall ikke jeg da jeg hentet mine skilter, men så hadde ikke de vært levert i mer enn noen dager. Jeg vet iallfall at dersom skiltene makuleres må du kjøpe nye, og de makuleres som noen her sa etter 6 mnd.

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en telefon til Biltilsynet (eller hva nå det heter i dag) i morgen og hørt om du kan få lagre lengre enn 6 mnd hvis du trenger. De er de eneste som helt sikkert vet det :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever dem inn, og ta kontakt igjen med dem om noen måneder og be dem flytte skilta lenger frem, slik at dem også blir liggende lenger. :)

Noe gebyr påkommer ikke så lenge du leverer skilta frivillig.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Om jeg ikke tar helt feil er det noe nytt fra 2008 om at årsavgiften nå kreves inn i ettertid, slik at du slipper å betale denne nå.

Om det har trådt i kraft ennå er jeg usikker på.

Edit; Fant dette;

Fra og med 2008 skal årsavgiften skrives ut etterskuddsvis ved på- og nyregistrering i løpet av avgiftsåret. Det vil altså ikke lenger være et krav at avgiften er betalt før registrering. I praksis vil innkrevingen av avgiften behandles på samme måte som de ordinære kravene. Dette innebærer at krav vil bli sendt registrert eier med en 3 ukers betalingsfrist. Dersom fristen ikke overholdes, sendes påkrav med et tillegg. Dersom heller ikke dette kravet blir betalt, vil kravet bli oversendt Statens Innkrevingssentral for tvangsinnfordring. I tillegg vil kjøretøyet kunne bli avskiltet.

Altså får du regning i ettertid.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte inn skiltene på en bil jeg fikk i romjula.

Henta ut igjen disse skiltene i går og slapp å betale årsavgiften. Den kommer i ettertid sånn som marvil skriver.

Eneste du må ha med for å hente dem ut er legg på at du står som eier av bilen, hvis ikke må du ha med fullmakt fra eier om at du kan få henta dem. Er bilen nylig kjøpt, så må du ha med salgsmelding OG du må ha betalt omregistreringsavgiften og ha en kvitering å vise til før du får skiltene ut igjen.

Dette var ihvertfall det som skjedde meg i går. 03.01.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider