Gå til innhold

Ford Mondeo bytting av litt diverse

Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg Ford Mondeo 2.0 glx 94mod. på fredagen, så fant jeg ut at det var lite olje osv. Og liker seg ikke helt over 5000rpm, akkurat som den stopper litt opp og så gir på, og lest litt og det kunne ha med vann og plugger og noe sånt. Så jeg lurte på hvilken plugg (er) som er org. på den? Merke osv. Leste det var viktig med org. deler. Og så skal jeg bytte olje og oljefilter, må oljefilter være org? Og hva er forskjellen på sae 10w-40 og bare 10w-40? Og skal jeg bytte plugghetter eller pluggledninger/begge deler? Og må det være org?

mvh.

Jarle=)

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja du har kjøpt deg mondeo ja,men da får du nykking med på kjøpet.Disse motorene er jaggu ikke til å bli kloke på.Hadde selv en 1,8 98 mod,som jeg byttet alt som hadde med motorstyring på,men bilen hvar og ble huggete under gasspådrag.Så jeg solgte hele dritten å kjøpte meg audi igjen,å takk guden for d.Så lykke til...

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt olje + filter

og bensinfilter + kjør en dyserens..

bytt også plugger.. gammel bil, lite servicer? Mulig det er lenge siden dette er gjort..

Dette kan hjelpe mot nykkingen og fjuskingen på høyt turtall.

Ikke rare invisteringen, men viss det ikke hjelper, så har du ikke "tapt" mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er EGR-system? Og ca. hvor sån ca. ligger coilen? Er nok så ny på det med og styre på med biler. Og hvordan finner jeg ut om den drar inn falsk luft? Og hva gjør jeg viss den gjør det?

på forhånd takk.

Bil nå:

x-biler:

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet slangen inn på egr ventilen på min mk2 97 og all nøkkingen forsvant. Tror egr ventilen eller membranet sitter i en metalldings litt større enn en snusboks til høyre for motoren. Røsk av den sorte gummislangen som sitter på den og test om det er noe forskjell, gjorde underverker for mondeoen min. Men så har den holdt alle servicer da.. lykke til ;) Leste forresten dette ett sted her på forumet mener jeg, men finner det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes oppgraderte motorstyringsprogrammer orginalt på enkelte biler, forhandleren mottar de på CD eller via nettet. Er ikke nødvendigvis for å øke effekten, men enkelte biler har noen bugs i det originale programmet, som f.eks gir fusking under gitte forutsetninger.

Coilen sitter i enden av pluggkablene. under den sitter et T-stykke av gummi på vakumrørene , som det av og til går hull på. Da drar bilen falsk luft. I de fleste tilfeller vil du da høre en susing fra det området når bilen går på tomgang.

Ellers så har nok luftmasseføleren som sitter mellom luftfilterhuset og innsuget en stor del av skylden for hull i akselreaksjonen på disse bilene ja. Skal du skifte, så kjøp NY

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar=)

Tok av strømmen fra batteriet i ei lita stund, og kobla det på og da kom den seg, men hakker no sykt når den er kald, og er litt nykkete i lav fart over humper f.eks. Vet ikke hva det er?

Bil nå:

x-biler:

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider