Gå til innhold

Les denna og le RÅTT !!

Ranger emnet

LilleGud

Anbefalte innlegg

"du må jo være heilt idiot. ikkje bare snakker du i telefon mens du kjører, du fortsetter faenmeg etter at du har sett oss" utrulig nok, ingen bot.. :)

"er dette noe du har bygd selv?"

"du kjørte jo rundt uten panser før i dag og"

"hadde du kjørt 2 km/t senere så hadde vi ikkje gidda stoppe deg hahahahaha" :(

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe har en bra en. Kom i ca 110 rundt en sving, og der sto up med radar. Hadde stoppa en hel rekke med biler. Faen i helvete tenkte jeg. 110 i 80 sona blir ikke billig. Kom snuten bort til meg og sa: "få se lappen din". Han så litt på den og ga den tilbake. "blås her" ikke noe problem det. Så satt jeg og venta på at han skulle skrive ut forelegg, men det eneste jeg fikk var en advarsel. "Ja på øyemål kjørte du nok litt for fort, men du kom så tett på de bilene bak at vi klarte ikke å ta farta di. Så det får gå med en advarsel for denne gang. Kjør mer forsiktig fra nå av. ok?" Trodde jeg skulle dø av latter når jeg kjørte videre. Fattern som satt på var ikke like lattermild. "Der hadde du jævlig flaks" :D

Ble stoppa i 73 i 60en på vei til skolen for en stund siden også:

Prøvde meg med at speedometeret mitt er føkka, dvs. det ligger og vipper litt opp og ned. Men snuten sa bare: "det får være ditt problem" Faen :mad:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet flere ganger på 16 Mai i år, og vi som var i bilen hadde gått sammen om innkjøp av en gammel Opel Commodore... med rekkesekser, rakarør, 2.5 vendinger igjen på fjærene fremme og hele pakken :)

Bilen gikk på prøveskilt, og her er noen av kommentarene jeg fikk etter stopp av den nydeligste politi blondinen jeg noen gang har sett! Først var den vanlige sjekken med vognkort og førerkort, før jeg måtte blåse litt.

"Fikk dere ikke bilen lavere?!?!?" Var noe av det første hun sa etter og trødd en runde rundt bilen, og selvfølgeli greide en kjæmpefull kompis som satt på å bryte utav seg "Jo, vi prøvde. Men vinkelsliperen ville fan ikke mer!" Pol10 dama flirte og sa "Du vil virkelig ikke ha disse prøveskiltene på biln du?" også fikk jeg beskjed om å få bilen bort fra veien eller 4000 i bot.

Syns ikke den politi dama var så slem jeg, og etter at jeg spurte veldi fint fikk jeg tilogmed lov til og prøve å slå på blålysene og sirenen på Focus'n :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuten etter at jeg hadde trasja midtrabatt, tatt skiltet og hærpa en stk Honda CRX. Står å nigriner ett par meter fra vraket...begynner å spørre de vanlige spørsmålet da "ser ut som du hadde stor fart" ( ddaaah) "hvor fort kjørte du" ( hadde sleng, hadde andre ting å se på enn speedometeret)..men så kommer gullkornet. "Jeg ser du er glad i fart" (jepp, jeg har akkurat brukt 60k i styling istedet for å bruke de i motorrommet)

Må innrømme jeg hadde lyst til å skyte fyren med hagle :rolleyes:

Fikk boten i posten her om dagen. 3000 spenn. I tillegg måtte jeg jo betale for skilt og betong... hurra for Norge.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg får vel ta med mitt lille møte med politiberter også da.

På vei hjem fra jobb en dag, litt uoppmerksom et sted jeg egentlig visste det var vikeplikt, men de fleste er så forsiktige ut der at man stort sett velger å bare kjøre på fremfor å stå og vente i ti minutter på at stakkaren tør lirke seg ut av krysset. Denne gangen kom både jeg og den jeg hadde vikeplikt litt småfort, så jeg tenkte skitt heller og gadd ikke stoppe.. Men ved nærmere øyesyn var visst bilen jeg hadde vikeplikt for en uniformert volvo gitt. :rolleyes:

Jeg triller rolig videre, og politibilen svinger da selvfølgelig inn bak meg. så skal jeg til venstre like etterpå, og vipper meg da inn rett foran en som kommer i mot, uten at vedkommende måtte bremse men det var vel ikke så mye om å gjøre. politibilen kjører etter meg inn på et kjøpesenter hvor jeg parkerer (jeg skal jo inn og handle), og politibilen parkerer ved siden av meg og ei politidame kommer ut rimelig stram i maska.

Hu: "Veit du at du akkurat brøyt vikeplikta to ganger på rad?"

Jeg: "Kanskje en, men to ganger?"

Hu: "Ja først oss og så han som kom i mot i det du svingte av"

Jeg: "Jaja, han måtte jo ikke bremse engang"

Hu: "Vognkort og førerkort takk"

Jeg graver dette frem, og står og tripper litt utålmodig, sliten etter jobb og vil inn og handle og komme meg hjem

Hu(ser mistenksomt på meg): "Hvor kommer du fra nå?"

Jeg: "Fra jobben." (klokka er 17 eller noe)

Hu: "Har du drukket?"

Jeg: "Eh, nei."

Hu: "Går du på stoff?"

Jeg: "Altså, jeg kommer rett fra jobben, jeg driver da ikke og doper meg på jobb."

Jeg hadde nattevakt natta før, og så dermed muligens noe sliten ut, men det fikk da være måte på.. du ser ikke akkurat ut som en rosebusk selv tenkte jeg for meg selv..

Hu: "Hmmm.. Og hvor skal du nå?"

Jeg (titter bort på kjøpesenteret): "Handle, så skal jeg hjem hadde jeg tenkt"

Hu(tar en runde rundt bilen og titter mistenksomt på alufelger og effektanlegg, men finner tydeligvis ikke noe som ser altfor galt ut): "OK, du får ta det pent heretter da"

Ingen bot.. Ålreit nok at de ikke ga meg bot, hadde vært relativt legitimt å gi meg bot for å bryte vikeplikten mot politibilen, men hva er vitsen med å oppføre seg så sinnsykt bryskt, bør vel kanskje være nogenlunde høflige i utgangspunktet hvertfall, og hva er poenget med alle idiotiske spørsmål? :)

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

det eg har hørt fra purken, er som følger:

- Hei, du! Stopp!!! (var på fest, stod ute å blanda 96%..sprang som faen..)

-Litt dårlig her, eller? (hang ut vinduet på gammal ford scorpio og kasta opp:(, i 90 i 80-sona. blinka blått bak oss. Også på fest)

-Skal han sove der? (kompis som låg å sov i gulvet framme i samme bilen, samme kveld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

Her er "Quotes" jeg har erfart ifra Pol10'et..

" Det burde du ha tenkt på før det! "

" Hvor fort kjørte du ? "

" Bli med meg ut her litt ... "

" Hvem eier den Sierra'en der ute ? "

" HEY HAN SPRELLER ! "

" Gå vekk, dette er ikke noe sirkus for vanlige folk! "

" Gå vekk, ellers så gir jeg deg pålegg (?) "

" Bilen din så ut som en stålet BMW ser du... " (2000-Corolla)

" Jeg så han kjørte fort ! "

Hørt over scanner'n til en kompis av meg vinter'n 2000...

(husker ikke ordrett men her drar jeg det jeg fikk med meg da..)

" Villmannskjøring på parkeringsplassen til HellaNOR, Skytta.... Vi sitter fast pga ikke måkt vei... HVa faen er det for en bil? Ser ut som en smøball med 4 hjul...."

En gang i Sommer var det hørt :

"Hey, han lå bak meg, men nå er'n foran meg uten å ha forbikjørt meg!" (kjørte paralellt på en mer morro vei, og kom foran han da jeg kom på rv'n igjen...)

SKal poste mer hvis jeg hører no .. hehe

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dagen jeg fikk lappen, gjennom en tunnel med veiarbeide, så det var 50 sone istedet for 80. Legger seg en bil oppi rompa mi, og tøff i trynet som jeg er, gir jeg på. Kommer vel opp i 120-130 ut av tunnelen og bremser før en rundkjøring. Bilen bak kommer farlig fort opp i rompa mi og smeller på blålysa.

Pol10: Er du dum?

Jeg: Nei....?

Pol10: Vet du hva grensa i den tunnelen er??

Jeg: 50....?

Pol10: Nei heldig for deg så er den 80, ellers hadde du mista lappen på stedet!

Fikk kjøre videre, litt små shaky siden det faktisk var 50 sone der!

En annen gang kjørte jeg en kompis til T-banen på Opsal, og burner ut fra parkeringsplassen, gjennom et kryss og oppover i 30 sona. Ser det drar ut en bil fra en sidevei og legger seg helt oppi rompa mi. Tenker faen og tar det rolig idet blålysa kommer på. Fyren kommer nesten løpende bort til bilen min og stikker den svære maglighten inn i bilen og opp i ansiktet mitt.

Pol10: Har du flysertifikatet???!?

Jeg: Nei?

Pol10: Skulle faen meg tro det sånn du kjørte oppover her!! Vognkort og førerkort!

Slapp unna med en advarsel.

Siste gang var i en laserkontroll på E6 i Østfold. Har ligget i kø hele veien fra Sverige og når det endelig blir 3 felts, legger jeg meg ut og drar på. Er absolutt ingen biler foran meg og ligger i 190, så sier kompisen min at her oppe pleier det å være kontroll. Jaja tenker jeg og legger meg i 150. Legger merke til at det sitter et par typer langs veien, og idet jeg blåser forbi ser jeg bare et par forskrekka tryner som ser etter meg. FAEN tenker jeg og bremser idet jeg ser en haug med purkebiler og en mann midt i veibanen som vinker meg inn.

Pol10: Vet du hvor fort du kjørte?

Jeg: Var vel oppe i 130...

Pol10: Ikke faen! Vi har deg i 149! Så det blir nok et lite førerkort beslag!

Fyren legger opp det smilet om kjeften, og jeg har mest lyst til å banke hodet hans i panseret.

Mistet lappen i 12 mnd, og må sitte 14 dager inne.

Saab 9-3 -02. Chip, 3" eksos og en harry turbotrykksmåler :D

-Den som sier lykke ikke kan kjøpes for penger, har ikke funnet den rette butkken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en liten mini-episode fra en gang jeg kjørte bilen min hjem fra service i Sverige.

ble stoppet på grensa av den svenske tullen eller polisen, husker ikke

tull-mannen: "Hei, hvor har du vært?"

jeg: "I sverige"

tull-mannen bare vinka meg videre... :)

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell.

kjørte alt passaten klarte på langenesveien i kr.sand hadde vell 150 rett før det durer inn i 50 sona,bremsa ned til 80 eller no før du kommer over en liten bakketopp,hva FAEN der står en politi!! aldri hørt om her ! okei,fikk helt noia,tenkte nå ryker lappen. politi dama kommer henn.hjertet dunker fortere å fortere, "hei vi kommer fra up å har sikkerhetskontroll,kan jeg få se førerkort å vognkort takk" jada(juuble) ikke no problem det:D "alt er i orden kjør videre".kjører mot tangvall i søgne,2 min etterpå er det ennå en kontroll,hva faen nå da!!?? blir seff vinka inn der "vi er fra up vi har beltekontroll " okei.. "ja det var i orden kjør videre",okei så kjører jeg videre,tar gamle veien mot mandal.så kommer jeg til ei kirke der,tror du faen ikke de stod der å? jovisst blir jeg stoppa der å! "hei vi er fra up" hei nå er det 3 ganga jeg blir stopp på ca 10 min,syns det holder nå" "å er det no grunn til det da?" NEI "ååjavell ja" "bare kjør videre:rolleyes:

meg å en kammerat stod å prata på en parkeringplass,kommer en råner forbi med avkappa eksos midt under bilen! hans malt ei gang i potta så kjørte han videre. 3 min etterpå kom purken og tok helt avgårde!

kom henn å skulle ha førerkort å vognkort,begynte å spørre å grave om alt mulig.politi:"kjente dere han som smalt i potta" nei. "er dere sikker på dere ikke kjenner han?" ja vi kjenner han ikke "så dere kjenner han ikke?" nei sa vi jo!! så sa trønder politien" d va no mye bøørne merka her ja" dåkk kan miste lappen for slikt" så kommer purken henn å kjenner på dekka,forann å bak på en FWD BIL!! haha knakk meg av latter,"du jeg har fws det går ikke ann å legge rundinger med denne!!" da sa ikke han mye.. "kan dåkk start motoran,vi har fått klaga på no smelling ."jada,starter opp,på tomgang,forventer de å kunne høre smelling på tomgang?;P så stakk de,mangla en haug av lys på politibilen å.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg kjørte utfor forleden dag, kjørte faktisk snuten forbi rett etterpå...

Stoppa og sa: "Jasså, vært ute og lufta vettet nå ja?"

Og lo litt.. Så skulle de passe på at jeg ringte til de som eide jordet og sa fra at jeg hadde pløyd det litt...

De ble litt forfjamset når jeg sa "Hei mamma, jeg har pløyd jordet vårt... Med bilen.."

Etterpå så spurte de riktignok om jeg trengte hjelp før de kjørte videre... Men morsomme og greie folk egentlig....

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider