Gå til innhold

Les denna og le RÅTT !!

Ranger emnet


LilleGud

Anbefalte innlegg

Har blitt stoppa mange ganger, men aldri for noe fornuftig.

 

En gang gikk han bare rundt bilen 2 ganger før han lot meg kjøre vidre.

 

En annen gang så jeg han tok U sving så jeg kjørte inn på neste buss lomme og venta med lappen og vognkortet klart. Han ble vist sur for det der. Ble bare at han sjekka info før han dro vidre igjen.

 

Det jeg husker best, er vel at jeg ble stoppa samme sted som den første over. Karen kommer opp og lurer på hva jeg gjør så sent ute (jeg sitter i vekter uniform klokka 3 på natta), sier at jeg er på vei hjem som er rett neddi gata fra hvor de stoppa meg.

Han blir vel litt satt ut siden jeg var i uniform ellerno, ble mye "umm" fra han før han fant ut at han skulle ta en runde rundt bilen. Da han kommer opp på passasjersiden banker han på ruta, som jeg ruller ned og sier "ja, er det noe mer" (eller noe i den duren). Da lurer han på om han kunne få sitte på ned bakken.

Var ikke det jeg venta å høre, men jeg sa nei, men han kunne få kjøre den om jeg fikk kjøre snute bilen hans.

Trur han skjønte at han dreit seg ut, for han gikk og satte seg i bilen før han spant forbi.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble stoppet igår jeg :) mitt tips er at du (ikke) skal le når de spør om du har fått i deg no stoff...de blir tydligvis litt sinna når du kødder med det spørsmålet =)

 

Satt på med brodern:

Ene politikaren går rett bort og røsker opp døra til brodern mens han åpner vinduet

Bror: DRIT i det der du har ikke lov til å røre døra mi lukk igjen så skal jeg lukke opp vinduet

Snut: Er du dum eller?!

Så blir jeg distrahert fordi det kommer plutselig en på min side og med maglite og lyser meg rett i trynet. Jeg ruller ned vinduet ca 2 cm maks og spør hva det er?

Snut: Ta ned vinduet mer!!!

Meg: Hvorfor det?!! Du hører hva jeg sier?

Snut: Ta ned vinduet mer sier jeg!!!

Meg: Ok! men det er kun fordi jeg er snill!

Snut: ÅJA! så du liker ikke politiet

Meg: Det vil jeg ikke uttale meg om...

 

 

 

 

En annen gang ble jeg stoppet på lett-mc. var vel første gang tror jeg...

Kom kjørende rundt en sving i boligområde i 25-30 for jeg satt og snakket med hun som satt på;D ser jeg 30-40 meter etter svingen kommer snuten i møtende. Setter på blålysene og SVINGER INN FORAN MEG I MITT FELT!!! Jeg bare hva faen og stopper da. Nevner ikke stoppe metoden da jeg snakket med hun som satt på når ikke snuten stilte dumme spørsmål og ga dem papirer og alt med en gang...ingenting feil og grunnen di sa først var da at de trodde det var en moped og at jeg kjørte med passasjer ulovlig. Greit nok men fortsatt kokos måte og stoppe meg på! Så forklarer jeg at jeg kjørte hun bakpå hjem og hvor vi hadde vært så de fikk jo ingen ting å ta meg på så kommer det fra yngste av de 3 kara i bilen tilslutt: "Vi synes kanskje farten var litt høy! Ro deg ned, det er 40 her!" DA tenkte jeg virkelig HERREGUD fordi det er 30 der og på nesten alle veier innen noen kilometers omkrets! Gadd ikke engang å si noe jeg og sa javel ha det bra!

 

 

Kompis hadde bra en til ei snutdame før i år:

Snutdama: Eg synes no du hadde litt store pupiller!? ...og lyst og blinket på øynene hans

Kompis: Ah....HAR JEG IKKE PENE ØYNE??? :D

Snutdama: øh!!...har du lyst til å beholde lappen så ikke vær så frekk!!

 

 

Møtte ei dritkoslig og DRITFIN blond politidame en gang og :)

Stoppet meg når jeg kjørte ei veninnes bil og hun satt på fordi hun gadd ikke kjøre. Var vel kl3-4 i boligområde på fjellhamar. og jeg lå i 30 i 40 sonen og vi snakket om diverse og sånn. Ser plutselig lys og tenker med min flaks er det nok snuten jaja da har vi noen å snakke med og kjører sikkert mistenkelig sakte eller noe....DERJA! blålysene på! ;D jaja finn frem vognkort mens jeg finner lappen.

Jeg ser ut av vinduet...DAMN! tenker jeg og får faenmeg en halvfeit en!

Sier hei og snakker om hva vi gjør ute og eier av bilen osv.

Så bare sier hun: " Et lite tips til deg er å rette opp stolryggen litt for da kjenner du bilen bedre og får mer kontroll fordi du merker ting fortest gjennom ryggraden. Det er noe vi lærer under kjørelæringen vår og de fleste som kjører bilsport vet. Bare ett tips også får dere ha en fin kveld videre:)"

Jo, takk ha det bra ;)

 

 

 

 

PS: bruker snuten skuddsikker vest eller var snutdama igår bare kraftig og med flate bryster?!?!?

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde Mustangen, var jeg ute i ca 4 tiden på natta, skulle på Esso og kjøpr meg en hamburger, kommer ikke særlig langt.

Ikke langt fra huset, ser jeg en parkert Mercedes Vito politibil på motsatt side av veien, idet jeg passerer løper en politimann ut i gata og veiver med armene.

Jeg stopper og ruller ned vinduet, politimannen spørr etter vognkort og fører kort, jeg gir begge deler til ham, an glor på vognkortet, så på bilen, går en liten runde.... Mustangen jeg hadde, var en litt sjelden utgave (mest pga den er upopulær :p) så den ser ikke ut som en normal Mustang.

Politimannen kommer tilbake til vinduet og gir meg alt tilbake, kikker litt mere på bilen, så spør han "ka bil e detta here da?"

jeg kikka rart på ham, han hadde jo nettopp kikka på vognkortet...

"eh... det e ein Mustang 2..." purken bare gikk foran bilen, å sjekka etter hesten i grillen, og tilbakers til vinduet igjen "har kje sett denna typen før... men.. du får ha ei go natt, kjør forsiktigt"

 

Så.. Politiet vil stoppe deg, om du har en bil de ikke har sett før.. bare fr å kikke på den... hyggelig var han ihvertfall.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par selv:

 

Ble stoppa med blålys midt i bogstadveien med en TopSecrettrimma Supra på forhandlerskilt. hadde hatt et lite pådrag ut av et lyskryss og kom ca 20 meter før de var bak meg.

Pol10 dama: Hvorfor kjører dere denne bilen

vi: ute å prøvekjører

dama: vognkort og førerkort takk

vi: har ikke vognkort men du kan få kjøreseddel

dama: hva er det?

jeg gav den til henne, og hun gikk tilbake til sin kvinnelige partner i blåbilen. Ble der i 10min, og i mellomtiden kommer det en patrulje bil til og stopper. Gutta her tar en runde rundt bilen, og spør om vi kan komme ut. Vel ute kommer kommentaren:

FET bil hva slags Supra er dette som kommer med bur og greier? blir stående å vise bilen til gutta noen minutter til før de drar videre. Så kommer dama omsider ut igjen.

 

dette er en bil med 4 1/2 toms titan eksos fra turboen og bakover, så det er jo litt lyd da.

 

dama: ok, papirene ser ut til å være iorden(?????) , men dere får ikke kjøre videre før dere har SKRUDD ned lyden.........

 

 

Nr 2:

Ute med en Subaru Impreza på vei inn mot Ila Landsfengsel/skyttekollen. Kommer over en bakketopp i godt driv på 5 gir, og har løft over toppen. Akkurat idet vi lander møter vi en bil i mørket som jeg hadde sett allerede, og jeg går av gassen på siden av den. Idet en 3 meter flamme fra eksosen lyser opp i mørket blir jeg klar over at det var onkel..

De snur selvsagt og jeg stopper 300meter opp i gata.

onkel: gikk vel litt fort det her?

jeg: kanskje det

onkel:hvor fort gikk det da

jeg: vet ikke så ikke etter

onkel: ok, Gunnar kom å se, dette er sånn Impreza jeg har tenkt på å kjøpe meg:)

 

Hvorpå vi tok en røyk sammen å snakket om bilen i 15 min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en liten historie jeg også.

Ei veninde hadde bursdag og jeg skulle være sjåfør den kvelden. skulle bruke bilen hennes siden min var stapp full av materiell og verktøy og anna drit. første turen ned mot byen med 4 fulle jenter som skriker og hyler omverandre. for de som er kjent var dette i vennesla. kommer inn i rundkjøringa med sentrum og ser av politibilen legger seg ut bak meg, holder farts grensa og putrer avgårde ned mot byen.

 

rett før Huntonitten setter de på saft blanderene og jeg inn i første og beste buss lomme.

 

P:Førerkort takk

M:værsegod

P:din bil dette?

M:Nei det er ei veninne sin, jeg er sjåfør for festen hosses i kveld

P:har du drokket noe da?

M:Nei drikker ikke når jeg skal kjøre bil

P:Pust på meg

M:*puster på*

 

så tok de en tur rundt bilen og kom tilbake med den meldinga at jeg ikke hadde på nærlys kunn kjørelys og baklysa funka ikke.

de skrudde på lysbryteren men det skjedde fremdeles ikke noe med nærlysa (pærene var gåene begge to) Så spurte de meg om jeg syntes det var forsvarlig og kjøre slik som dette hvor på jeg måtte inrømme at det så litt mørkt ut ja.

satt og halveis skalv og venta på bota da de lurte på om jeg hadde ekstra pærer med meg nor jeg såklart ikke hadde.

 

så begynte de og gi meg tips om hva som kunne være galt, det kunne umulig være lyspæren som var gåene i og med at BEGGE nærlysene var gått på likt. Så politimannen satt på siden av meg og lyste inn i sikrings boksen og leita etter sikringer som var gåene sammen med meg. Da de ikke fant noen som var gåene ville de se under panseret om det kunne vær sikringer der.

 

Løfta på lokket og kikka rundt ikke noen sikringer der heller.

SIden dette var etter klokka 23 og alle bensinstasjoner der oppe stenger klokka 23 fikk jeg faktisk lov til og kjøre ned til byen men da måtte jeg LOVE at jeg fiksa lys på bilen da jeg kom ned.

(noe jeg såklart ikke gjorde)

 

Var igrunne litt koselig han som stoppa meg der, slike skulle det vært flere av, de som faktisk prøver og hjelpe med og finne feilen i stedet for og bare skrive ut bøter.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat:

 

I 8tia,rundkjøring ved McDonalds i Trondheim.

Han hadde lagt den brei i en rundkjøring,å kjørte for å parkere ved McDonald..(ble bra med spøle-spor!)

 

Like etter han hadde parker, kom det en Golf mk2 å tok rundkjøringen i bra fart.

Politiet hang seg på med blålysene,han med golfen ble stoppet like ved der kameraten sto.

Han i golfen rulle opp ruta å purken anklaget han for å ha slædda som en villmann i rundkjøringa!

 

Golf,slædde i rundkjøring? *øøh*

Kameraten lo godt da han hørte dette:P

 

 

Vet ikke om han i golfen fikk bot eller om han kom seg unna..

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjørelys det samme som nærlys da? :wonder:

 

kommer ann på bilen det.

japanere har koblinerte lys med kjørelys og parklys i samme

og nærlys og langlys i samme.

 

kjørelysa er etter det jeg mener ijallefall lys som lyser sterkere enn parklys men svakere enn nærlys.

a1025_07_1.jpg

det du ser som er på siden av de store lyktene der, det er kombinerte park/kjørelys (små heilt ytterst) så kommer nærlys og langlys (de store)

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa av snuten i sommerferien engang kjørte kompisen min sin fullstyla 240,

 

vi kom i ett 2 felts lyskrysset, så sveiver jeg ned vinduet mitt og sier, skal vi dragge? politi mannen i passasjer setet gliser rått og sier, vi knuser dere... lyset blir grønt og onkel blå tråkker gassen i bånn, ikke til mer enn grensa selvfølgelig, men drar fra den orginiale B23 maskinen jeg kjørte...

 

så kommer vi til ei busselomme..da lå politibilen ved siden av oss og skrudde på blålysa, og vinka oss inn på busslomma, begge kommer ut og går rundt og beskuer bilen... " litt av ei styling du har på denna kjerra her, er vel ikke lenge til denna letter med de skjørtene der," så står vi og prater bil en stund før de spør om vi er fra notodden... aldri blitt mere fornærma i hele mitt liv... :P

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poltisjefen i tr heim prøvde å legge skylden på meg da jeg kom ut og så at bilen min var pårygget av ei dame - hu sa det var hennes skyld men han ville ikke gi seg...-han ble bedt om å gå av damas mann for han syntes det var flaut! var sikkert sur fordi jeg kjørte dyrere og penere bil enn han...taper..

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta æren for denne, men den MÅ legges ut.

Faen meg beste jeg har lest.

 

"Opningssetninga til meg var "Du køyrer som om du har stole både bil og bensin!". Då eg svarte at det var diesel vart han stram i maska.

 

Eg vart fotgjengar ei god stund."

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang kjørte jeg en kompis til T-banen på Opsal, og burner ut fra parkeringsplassen, gjennom et kryss og oppover i 30 sona. Ser det drar ut en bil fra en sidevei og legger seg helt oppi rompa mi. Tenker faen og tar det rolig idet blålysa kommer på. Fyren kommer nesten løpende bort til bilen min og stikker den svære maglighten inn i bilen og opp i ansiktet mitt.

Pol10: Har du flysertifikatet???!?

Jeg: Nei?

Pol10: Skulle faen meg tro det sånn du kjørte oppover her!! Vognkort og førerkort!

Slapp unna med en advarsel.

 

Hæhæhæhæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

russebilen vår var registrert til 5 seter, men vi hadde sotte inn en "sofa" til, så hadde plass til 8 personer(med sikkerhetsseler) uten å godkjenne dette.

Ble stoppet av onkelpol10 på vei til et russeparty, med 9 folk i bilen og ca 15brett med smuglerøl (som bare lå løst ute i mellom de to bakre sofaene) ;)

da pol10 titta nøye og lenge på vognkortet var jeg sikker på at detta gikk åt hælvete, men eneste han sa var bare kjør pent videre.

 

phew!

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår