Gå til innhold

b19at, wastegate issues!

Ranger emnet


Olav'en

Anbefalte innlegg

Driver å monterer turbo i 242en min. Er ein b19a eg bygger på! Fekk beskjed om at det skulle vere den sterkeste orginal motoren, måtte berre skifte ingående aksling til fordeleren. :volvsmile :partyon:

Men har problemer med at eg ikkje får plass til wastegaten på sida av turboen. Har ikkje utstyr, kunskap eller venner som kan sveise om turboen.

Så lurte på om eg kan gjere det på denne måten?`:confused:

 

IMG_4290.jpg

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har du et problem! kjøp deg ferdig løsninger om du ikke har kunskap, utstyr eller mulighet til å lage selv! enkelt og greit eneste alternativet!

 

Og nei du kan ikke gjøre det på den måte! WG´en skal slippe eksos utenom turboen for å begrense turbotrykket. Det blir som du skjønner helt feil med det du viser på bildet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven til en wastegate, er å slippe eksos forbi impellerne i eksoshuset når den føler at kompressoren lader nok luft.

På denne måten oppnår den bare en viss hastighet, og dermed et visst ladetrykk.

 

Hvorfor bygge sånt, hvis du ikke har peiling på hva du driver med?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje forumet til får å spørre å lære da? Skal ikkje nybegynnere få lov å bygge motor? Faen er det som skjer, alle må jo begynne ein plass!!!

Kan ikkje noken som har litt peiling venligst svare, lei av tullesvar.

Hadde det ikkje vert for at Butcher har full inboks så hadde eg sluppet å lage denne tråden! :(

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... det er self greit å spørre! Alle må begynne en plass! Men det kan være lurt å bynne i rette enden! Ender bare med å handle de feile delene og kansje måtte handle no to ganger pga at enkelte vil bare selge og ikke ha fornøyde kunder!

 

Ta f.eks grenrøret ditt! Tar jeg ikke helt feil er dette et kina rør, som div firmaer selger er til lands!!! det er ikke engang hverd frakta det ble sendt for! for det vill sprekke....

 

B19 motor???? hvem ga deg det tippset???? Og hvorfor bygge motor med sep wg i utgangspungtet når du allerede har grenrør som ikke er bygd for det? Skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår