Olav'en Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Driver å monterer turbo i 242en min. Er ein b19a eg bygger på! Fekk beskjed om at det skulle vere den sterkeste orginal motoren, måtte berre skifte ingående aksling til fordeleren. :volvsmile :partyon: Men har problemer med at eg ikkje får plass til wastegaten på sida av turboen. Har ikkje utstyr, kunskap eller venner som kan sveise om turboen. Så lurte på om eg kan gjere det på denne måten?`:confused: Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 sveis deg et grenrør du, med uttak for ekstern wg! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Ikkje har eg sveiseaparat, ikkje kan eg sveise og ikkje har eg venner som kan sveise. :( Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Da har du et problem! kjøp deg ferdig løsninger om du ikke har kunskap, utstyr eller mulighet til å lage selv! enkelt og greit eneste alternativet! Og nei du kan ikke gjøre det på den måte! WG´en skal slippe eksos utenom turboen for å begrense turbotrykket. Det blir som du skjønner helt feil med det du viser på bildet der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Kan eg ikkje plassere den der da? Slipper jo ut trykket? :wonder: Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Kan eg ikkje plassere den der da? Slipper jo ut trykket? :wonder: Men hvor skla eksosen ta vei før den slipper ut trykket da? WG en har en misjon og holde stengt frem til ønsket ladetrykk er oppnåd! Da først åpner den!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Kommer ikkje eksosen ut av den tuten fremme på turboen da? Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Oppgaven til en wastegate, er å slippe eksos forbi impellerne i eksoshuset når den føler at kompressoren lader nok luft. På denne måten oppnår den bare en viss hastighet, og dermed et visst ladetrykk. Hvorfor bygge sånt, hvis du ikke har peiling på hva du driver med? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Kommer ikkje eksosen ut av den tuten fremme på turboen da? Ehm..... JAH!!!! Stemmer..... My bad!!!! Ta deg noen timer på nettet og søk litt på turboteknikk etc etc! skaff deg et lite grunnlag før du bygger motor! Det er nå mitt råd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Dette må være en tulletråd:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Den skal sitte foran eksos "inntaket" på turboen for og kalle den det, så den gir maksimum med eksos til turboen helt til du kommer opp på det ladetrykket du önsker, da skal WG åpne og slippe "overskuds"/den eksosen du ikke har "bruk" for forbi turboen så den ikke öker trykket mere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Dette må være en tulletråd:) Håper virkelig det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Er ikkje forumet til får å spørre å lære da? Skal ikkje nybegynnere få lov å bygge motor? Faen er det som skjer, alle må jo begynne ein plass!!! Kan ikkje noken som har litt peiling venligst svare, lei av tullesvar. Hadde det ikkje vert for at Butcher har full inboks så hadde eg sluppet å lage denne tråden! :( Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Er mange seriøse og fornuftige svar her, er bare å lese i vei. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Joda... det er self greit å spørre! Alle må begynne en plass! Men det kan være lurt å bynne i rette enden! Ender bare med å handle de feile delene og kansje måtte handle no to ganger pga at enkelte vil bare selge og ikke ha fornøyde kunder! Ta f.eks grenrøret ditt! Tar jeg ikke helt feil er dette et kina rør, som div firmaer selger er til lands!!! det er ikke engang hverd frakta det ble sendt for! for det vill sprekke.... B19 motor???? hvem ga deg det tippset???? Og hvorfor bygge motor med sep wg i utgangspungtet når du allerede har grenrør som ikke er bygd for det? Skjønner hva jeg mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.