Fighter Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Hvordan forgasser skal du kjøre med? Den turboen er i mine øyner rimelig overkill på en AT motor. Ville prøvd med en t3 eller lignende, med intern wg jeg. Sorry om jeg fornermet deg i min post litt ovenfor. Men trodde seriøst du kødda. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Å angående kinarøret som det blir kalt, vet om flere som bruker disse røra, som er meget fornøyde med det. Er jo så billig at det ikke skader å prøve det. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Da er de i såfald veldig heldige! For de røra jeg har sett har sprukket! selv med oppheng av turboen! Og det med 16t som ikke akkurat er en stor og tung turbo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Å spørre om du kan ha wg'n der er vel omtrent som å spørre om det vil funke å bytte om på innsug og manifold.. Og selvsagt respekteres det at man er nybegynner, og greit nok at de fleste motordeler passer kun på 1 plass, men du burde nok sette deg ned og lese litt om hvordan en motor fungerer og samtidig kanskje litt om hvordan en turbo og wg fungerer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 mohaa ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Ikkje har eg sveiseaparat' date=' ikkje kan eg sveise og ikkje har eg venner som kan sveise. :([/quote'] Stakkar...... Ser ut som ein GT3076R, som er ein perfekt turbo for en b19at, he he.:respect God natt:zzzz: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Lol Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 nå vet ikke jeg stort om b19 men hvem har sagt dette er den sterkeste orginalmotoren?kan jeg ikke tenke meg til...ville kanskje ringt å snakka med krb o.l om hjelo til dette da det virker som du er ganske så grønn på saken(ikke ondt ment!)som sagt må alle begynne en plass men er jo lurt å ha litt info å gå på når man skal starte opp.sjønne virkenmåte til wg og turbo osv...sånn jeg forstår det tror du eksos kommer ut av innsuget på turboen,hehe..der skal det stå luftfilter osv.ring noen som driver med dette og få litt kunskap og tips så ordner det seg nok :) lykke til! :) EDIT:vil tro det enkleste for deg blir en turbo med intern wg da du ikke har tilgang osv på sveiseapparat og ikke har grenrør med flens for wg.Og ja,KINARØR er jalla og suger! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Gjør det enkelt å kjøp deg en 940 turbomanifold med en vettug turbo m/int. wastegate.. Må lære å gå før man begynner å løpe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Må være en kødde tråd dette...... Jeg fikk en PM fra olav'en i april hvor han skrev: Har eit SIP Migmate turbo 150 aparat, satser på at det duger. Da lurte han på noe rustsveising??grinchy grinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 hehe,ja tror det må være det...da kan han vell prøve å sveise wg'n på eksoshuset :) hehe Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Det ordna seg. Fekk ein bit av eit gammalt messing røyr av ein røyrleggar som var innom jobb i dag. Har varma det opp no og bøyd det til, så wastegaten er fint plassert i scoopen på panseret for bedre kjøling! :yodude: Båra eit 12mm hull og tetta det med pakning på tube, satser på at det holder?!? Go-By: Nja, litt skeptisk. Kunne godt ha verdt litt større. Tenkte eg skulle bremse bilen på stamvegen i neste veke, men håper eg får skifta til greenstuff klosser og ventilerte skiver bak før, så slepp eg at dei ryker! :klovn: Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 :win Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Forstår vel strengt tatt enda ikke om denne tråden er seriøs eller full av f***:P Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 hahaha.. morsom tråd:D Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.