Glenn` Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 husk å sveis fast felga før bremsing da...har hørt at b19 turbo med kjøling på wg drar felga av boltene :( Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 kan umulig være seriøst vøtt:D ÌNGEN er så teite:D håper jeg Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Hørt at man kan få intercooler til wg nå! Får visst nesten 20hk mer på coilen for hver grad man klarer å kjøle den ned! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 sett på magnesium reimhjul så letter du motorn, å gainer 25 hk :P Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Ro ro rolig no folks. Får ikkje lov av Mamma med over 700hk, så må nok droppe magnesium reimhjul! :( Må vel sette på nytypen front og, så ikkje intercooleren får så bra kjøling. Kan ikkje risikere all kjølinga fra gamle fronten, det blir fort ville tilstander! :( Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 bare å tette ic'n litt da vettu! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Stålull eller bomull? Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 sika flex bruker funke.. fyll motor rommet med d, så holder du rådene inne i blokka også! blir bra! Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Fyll IC'en med byggeskum.. Det utvider seg jo, og tetter ganske bra.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Fyll IC'en med byggeskum.. Det utvider seg jo, og tetter ganske bra.. :) DET må jaggu være ultimate prank!:jackinbox: Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Det ordna seg.Fekk ein bit av eit gammalt messing røyr av ein røyrleggar som var innom jobb i dag. Har varma det opp no og bøyd det til' date=' så wastegaten er fint plassert i scoopen på panseret for bedre kjøling! :yodude: Båra eit 12mm hull og tetta det med pakning på tube, satser på at det holder?!? Go-By: Nja, litt skeptisk. Kunne godt ha verdt litt større. Tenkte eg skulle bremse bilen på stamvegen i neste veke, men håper eg får skifta til greenstuff klosser og ventilerte skiver bak før, så slepp eg at dei ryker! :klovn:[/quote'] Sjønner ikkje kva eg tenkte på, den er selfølgelig alt for liten. Du bør vell velge ein GT6041 med 1.47 eksoshus, men da vil eg tru det er en fordel å få tak i 2-SU gassere frå ein B20B skal du dra nytte av den turboen. Når det gjelder IC er den bare å kaste, IC er oppskrytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Takk for hjelpen folkens. Trur eg fekk det til no?!? Downpipen skal ca 4cm lenger bak. Gleder meg til bremsing, mange som har grom b19at her i landet? :klovn: Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Bør du ikke ha aina farge på den wastegaten?? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Takk for hjelpen folkens. Trur eg fekk det til no?!?Downpipen skal ca 4cm lenger bak. Gleder meg til bremsing' date=' mange som har grom b19at her i landet? :klovn:[/quote'] tror du bør bytte ut pakketeipen med macgyverteip, den tåler mer! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 ryktes om at veiv fra massey ferguson 135 passer rett på b19, tror du må montere det for å få det siste ut av b19. også hørt at flere kjører med motorfester fra boeing 737, skal vist være dønn solid, noe du trenger med en sint b19 som garantert vrir seg framme i motorrommet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.