Gå til innhold

740TIC bytting av stempel ringer

Ranger emnet


oletider

Anbefalte innlegg

Mener å huske at jeg betalte 800,- for Goetze stempelringer.

Men vil egentlig anbefale deg å kjøpe et annet merke.

Oljeringene som er nederst, er i 3 deler, noe som gjør det litt vanskelig å unngå å knekke dem når man monterer stemplene igjen..

 

Og endel jobb blir det jo, du må ut med hele motoren, og demontere stort sett alt.

 

Vil anbefale deg å bytte råder i samme slengen, råder fra b230fk/ft er billige og sterke råder.

Hold utkikk på Kjøp og salg forumet, så finner du deg sikkert noen :)

Og selvsagt, nye rådelagre!

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knekk de gamle stempelringene i 2, så bruker du en av endene til å skrape nøye og forsiktig i forsenkninga i stemplet, slik at det blir heeeelt rent.

 

montèr så de nye ringene på stemplet, og ha godt på med olje i sylinderveggene og på stemplet, og selvsagt på stempelringene og inni forsenkninga.

stempelringkompressor er absolutt å foretrekke når du skal montere stemplene.

 

komprimèr ringene, ha gjerne litt tape eller noe slikt nederst på råden, slik at du ikke skader sylinderveggene, deretter skyver du stemplet nedi sylinderen til det stopper.

så kakker du veldig forsiktig med en hammer (gjerne en i plast), og ser om stemplet glir nedi, vær også veldig nøye med at stempelringene er nok komprimert.

 

en annen ting som er viktig å huske, er at du monterer rådene rett vei på stemplet, og at alle stemplene monteres samme vei.

det skal stå en bokstav øverst på hvert stempel, som skal peke mot en side.

 

du greier å skimte dem her:

S5021449.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da som faen,

har skrudd av topp og turboen nå just,

å så det fremerste stempelet er et lite innhuk i det ,

skal ta noen bilder så dere får se.

å det er mye slark mellom stempel å sylynderen liksom.

kan skyve stempelet frem og tilbake inni sylynderen,

så lurte på hva dere tror om det?

har en ny motor på hånda som jeg kan få får 300 kr

å lurte da på å kjøpe dne å flytte stempler over , men må også muligens ha 1 nytt stempel.

 

takker for svar.

VW golf 2 bruks bil.

 

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Haynes manualen, så står det maksimalt tillatt klaring mellom sylindervegg og stempel i den.

Er alle stemplene slik?

 

Det går helt greit å flytte stemplene over til ei anna blokk, uansett hvilken den er.

Jeg benytta ei b230f blokk når jeg bygde motor til gammelbilen min.

Man må lage oljeuttak til turbo, og retur.

 

Det står beskrevet ganske greit i prosjekttråden min hvordan alt er gjort, så du får bare lese litt der :)

 

Det ligger under "1986 Volvo 745 Racewagon" i signaturen min.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår