oletider Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 hei, har kjøpt meg volvo 740 turbo intercooler. 1987modell. er vell ombygd, med smidde stempler, hva koster det med stempel ringer og er det mye jobb å vanskelig å bytte? takker for greie svar Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Mener å huske at jeg betalte 800,- for Goetze stempelringer. Men vil egentlig anbefale deg å kjøpe et annet merke. Oljeringene som er nederst, er i 3 deler, noe som gjør det litt vanskelig å unngå å knekke dem når man monterer stemplene igjen.. Og endel jobb blir det jo, du må ut med hele motoren, og demontere stort sett alt. Vil anbefale deg å bytte råder i samme slengen, råder fra b230fk/ft er billige og sterke råder. Hold utkikk på Kjøp og salg forumet, så finner du deg sikkert noen :) Og selvsagt, nye rådelagre! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 jada, var enkli klar over jobben:/, men kan noen anbefale et merke stempelringer? jeg har ikek epiling på det, å så må jeg kjøpe råde lager nytt og brukte råder fra b230fk/ft ligger de på i pris ca? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Jeg har blitt anbefalt et merke som heter "Perfect circle", skal visst være helt supert. Betalte 800,- kr for 4stk brukte råder fra b230fk. Prisen kan variere, men det er bare å lete :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 oki takker for hjelpen:) Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 en ting til, hvor får jeg kjøpt disse perfect circle ringene? eller andre greie ringer? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Perfect Circle lages av Federal Mogul så vidt jeg vet. Dra til f.eks Mekonomen og spør der. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 takker igjen:) Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Bare hyggelig det! Lykke til :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 noen som har tips til hva jeg bør jøre når jeg skifter ringer? noe jeg bør være forsiktig med? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 knekk de gamle stempelringene i 2, så bruker du en av endene til å skrape nøye og forsiktig i forsenkninga i stemplet, slik at det blir heeeelt rent. montèr så de nye ringene på stemplet, og ha godt på med olje i sylinderveggene og på stemplet, og selvsagt på stempelringene og inni forsenkninga. stempelringkompressor er absolutt å foretrekke når du skal montere stemplene. komprimèr ringene, ha gjerne litt tape eller noe slikt nederst på råden, slik at du ikke skader sylinderveggene, deretter skyver du stemplet nedi sylinderen til det stopper. så kakker du veldig forsiktig med en hammer (gjerne en i plast), og ser om stemplet glir nedi, vær også veldig nøye med at stempelringene er nok komprimert. en annen ting som er viktig å huske, er at du monterer rådene rett vei på stemplet, og at alle stemplene monteres samme vei. det skal stå en bokstav øverst på hvert stempel, som skal peke mot en side. du greier å skimte dem her: Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 det var da som faen, har skrudd av topp og turboen nå just, å så det fremerste stempelet er et lite innhuk i det , skal ta noen bilder så dere får se. å det er mye slark mellom stempel å sylynderen liksom. kan skyve stempelet frem og tilbake inni sylynderen, så lurte på hva dere tror om det? har en ny motor på hånda som jeg kan få får 300 kr å lurte da på å kjøpe dne å flytte stempler over , men må også muligens ha 1 nytt stempel. takker for svar. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Hvis du har Haynes manualen, så står det maksimalt tillatt klaring mellom sylindervegg og stempel i den. Er alle stemplene slik? Det går helt greit å flytte stemplene over til ei anna blokk, uansett hvilken den er. Jeg benytta ei b230f blokk når jeg bygde motor til gammelbilen min. Man må lage oljeuttak til turbo, og retur. Det står beskrevet ganske greit i prosjekttråden min hvordan alt er gjort, så du får bare lese litt der :) Det ligger under "1986 Volvo 745 Racewagon" i signaturen min. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 alle stemplene er slik at du kan flytte de frem og til bake ja, men i det fremerste stempelet er det et lite innhuk på en måte, kommer bilde så fort internett klarer og laste det opp. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 er det et sant helvette å lage oljeutak til turbo? det swkal jo være i blokka, men flytetr bare over gamle bunnpanna får der er det olje retur Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg