Gå til innhold

rush-avgift

Ranger emnet


random4k

Ønsker vi på forumet en slik avgift?  

58 stemmer

  1. 1. Ønsker vi på forumet en slik avgift?

    • Ja
      7
    • Nei for faen
      50
    • Tar ikke stilling til det
      2


Anbefalte innlegg

Da har politikerne i norge fått nye planer om å gjøre live surt for oss med bil. Skjønner faen ikke hva de tenker på eller med. Småbarnsfamiliene, pensjonister, lærlinger og folk som meg blir rammet hardt av dette.

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article880342.ece

 

Hva går egentlig pengene jeg betaler i årsavgift + piggdekk avgift til?

 

Noen plass må disse pengene brukes, staten må slutte å spare. Bruk heller av statskassa

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten har slukt mye penger fra oss. Forsatt har jeg ikke sett noe resultat, bare en forferdelig stygg Opera hus. Fysj, mer bortkasta penger skal man se lenge etter. De kunne heller ha pusset opp den gamle de hadde.

 

Oslo veiene er heller ikke noe å skryte av, skal vi ha mindre kø, må vi ha flere veier, bredere veier. Å øke avgiften på bensin hjalp ikke som de fleste ser, og å øke en annen avgift i tilegg hjelper ikke. Staten vil bare tjene grovt på det, de finner ut at dette var en bra løsning for å sponse Erna Solbergs fett orgie, og finner ut av at de aldri skal fjerne avgiften (som f.eks bomringen).

 

Eneste som hjelper i dette landet er å flykte, finne seg en grei jobb i utlandet, og leve fett der. Billigere biler er det også.

 

Faen jeg hater STATEN, eller jeg ville heller kalt dem SATAN

NÅ-BMW E61 07 520DT

x -Toyota Yaris 05 TS Turbo

x -Ford Escort 16 V STV 98

x -Mazda FD3S 94 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, alternativer.

Jeg skjønner poenget med rushtidsavgifter, miljøtiltak. Det er nemlig vanskelig å stoppe en økende trend i det å kjøre bil til og fra jobb. Hva skal de gjøre, la så så mange biler passere på et bestemt punkt og dra ned en bom når det har passert nok? :blah:

Jeg skjønner poenget. Men, kjære politikere, la oss si dere pålegger en avgift for å kjøre bil i rushtid, og det er det. Hva mangler her? Jo, gjett hva, alternativer, forbannede alternativer. Det å tro at folk blir glade hvis de tvinges til å slutte å kjøre bil, er idiotisk. Kan dere ikke være så snille å lage alternativene først, så skal det nok bli færre biler i rushtiden.

 

La meg dra et eksempel. Man bor i Bærum og jobber langs Østre Aker vei, hvordan i all verden skal man komme seg dit fort uten bil? Det er lange avstander mellom T-bane og buss, og bussen går ikke så ofte den burde.

 

 

Bilforum-folk, er dere enige med meg i at det kanskje hadde blitt en økning i bruk av kollektivtrafikk hvis den hadde blitt bedre, mer effektiv med hyppigere avganger, og ikke minst billigere?

 

Slik jeg ser det er tvang ikke en løsning.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge jeg har en bil, og en jobb, så kommer bilen til å bli benyttet til og fra jobb hver jævla dag!

 

Om bensinen hadde kosta 25kroner lieteren så hadde det ikke interessert meg i det heletatt.

Fyller drivstoff med kort, og får regning en gang i måneden...fyller full tank hver gang, og jeg gir blanke i hvilken dag det er.

Drivstoff skal bilen ha...og ja, jeg har råd til det, i massevis!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivtrafuikken hadde vært mer brukt ja, her i Oppland og Hedmark så er det ett felles elektronisk busskort, enten månedskort eller verdikort som man lader opp når det er tomt. Med månedskortet så kan man kjøre så mye man vil på vanlige bussruter i hele Hedmark og Oppland i en måned. koster vel rundt 200 krorner mener jeg. Problemet her i Bygde-Norge er at det gjerne går mellom en og to timer mellom hver avgang hver vei. Hyppigere avganger på lokalbusser er det som må gjøres spør du meg, så kan de begynne med en rushtidsavgift.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyppigere avganger på lokalbusser er det som må gjøres spør du meg, så kan de begynne med en rushtidsavgift.

 

Og da kan man stille seg spørsmålet, hvis folk velger å bruke mer buss, trenger man da flere avgifter? ;)

Hadde ikke vært noen særlig god belønning, iallfall.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan man stille seg spørsmålet, hvis folk velger å bruke mer buss, trenger man da flere avgifter? ;)

Hadde ikke vært noen særlig god belønning, iallfall.

 

 

Eirik

 

Poenget er jo da som noen sa at da er det et alternativ til bilkjøringen. Hvis avgiften blir innført så kommer flere til å bruke buss, såfremt det er hyppigere avganger.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo da som noen sa at da er det et alternativ til bilkjøringen. Hvis avgiften blir innført så kommer flere til å bruke buss, såfremt det er hyppigere avganger.

 

 

må tenke på vist vi skal bruke buss og skal kjøre til der bussen går, er vi avhengi av parkeringsplasser. Det er ikke gratis og bygge sånn. Men spørsmålet er, kommer staten til og sette ned prisene på buss eller skal det fortsette med denne stigningen vi har hatt.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må tenke på vist vi skal bruke buss og skal kjøre til der bussen går, er vi avhengi av parkeringsplasser. Det er ikke gratis og bygge sånn. Men spørsmålet er, kommer staten til og sette ned prisene på buss eller skal det fortsette med denne stigningen vi har hatt.

 

Hør, hør!

Store, gratis parkeringsplasser, billigere kollektivtrafikk og hyppigere avganger ville gjort byene renere. Kunne bare politikerne (uansett parti) skjønt at dette er en investering, ikke en utgift, kunne vi kanskje fått litt orden på ting.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må tenke på vist vi skal bruke buss og skal kjøre til der bussen går, er vi avhengi av parkeringsplasser. Det er ikke gratis og bygge sånn. Men spørsmålet er, kommer staten til og sette ned prisene på buss eller skal det fortsette med denne stigningen vi har hatt.

 

Kjøre dit bussen går? Ja da må de få opp flere bussruter som går på en vei i nærheten der du bor. Er det bare 500 meter så går du da den biten. Kan da ikke ha store parkeringsplasser ved hver busstopp heller. Angående pris så må vi ha et månedskort til ca 200-300 kr, som gjelder for alle bussrutene i f.eks oslo og akershus. da kan du jo kjøre så mye buss du bare hæler og orker. I oslo så må det jo da også være et felles kort for buss, trikk og T-bane.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Mange folk bor hvor busser sjeldent går, og når en er ferdig på jobben så må man som regel hente barna/ dra hjem for å lage middagen e.l. Og da havner man i rushen.

 

Kan love dere at dette kommer aldri til å bli godtatt.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre dit bussen går? Kan da ikke ha store parkeringsplasser ved hver busstopp heller.

 

Trenger jo ikke ved alle busstopp? Når jeg skal ned i oslo sentrum kjører jeg inn mot oslo og parkerer et sted utenfor sentrum der jeg slipper piggavgift og bompenger og tar så t-banen eller buss ned til sentrum. Ikke dumt med store gratis samleparkeringer i nærheten av kollektivtransporten, men nå finnes det jo omtrent ingen..

 

Kan love dere at dette kommer aldri til å bli godtatt.

 

De har det i sverige allerede. Gjett hvor de norske politikerne fikk den lyse ideen fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår