Gå til innhold

Volvo's V8

Ranger emnet


960T6

Anbefalte innlegg

4,4 liter, 315 gamp, 440 nm ved 3950 rpm, slaglengde 79,5 mm, borring 94mm, 60 graders V, 4 ventiler pr sylinder og variabel ventilstyring på eksos og innsug er vel stort sett det jeg har funnet ut. jeg vurderer faktisk seriøst dette motoralternativet. hadde vært kult med 8 volvosylindere under huven :D

 

240'en som vant sin klasse på Vallåkra har denne motoren montert..

 

288082.3lg.jpg

 

288082.4lg.jpg

 

B8444S.jpg

 

Lekkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hur mycket? står noen i Sverige til 32500,-...

 

han jeg snakka med, skulle ha 45 000 for den eller.. også kommer jo datasprut, girkasse osvosv i tillegg, så den ideen la jeg egentlig på hylla ganske fort.. og egentlig syns jeg ikke 740 kler V8 så altfor godt, men må inrømme at det hadde egentlig vært lekkert med en sånn en under huven:D

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke separat motorstyring til denne kanskje..masse databokser og følere og skit til hele bilen som sikkert må være der for å få den til å funke...

 

fikk klar beskjed om at det ikke var "bare bare" å fyltte over alt det der, og få alt til å funke som det skal etterpå.

 

både fra Volvo og fra han jeg kjøpte motoren min fra;)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer denne sterkt til 960'n, men det kommer litt ann på hvor mye tull det er å få den i.

Motorstyring = Autronic eller tilsvarende, noe som klarer vvt ihvertfall.

Motorfester går greit.

Er mest interessert i boltsirkel på girkasse osv.

Litt kjedelig å måtte kjøpe en girkasse som hører til, bare for å få huset. Ser kassene ligger til 20.000+.

 

Vurderte først den nye 3.2, trodde den var bygd på gamle hvitmotorserien, men den er helt uaktuell etter å ha sjekket litt.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer denne sterkt til 960'n, men det kommer litt ann på hvor mye tull det er å få den i.

Motorstyring = Autronic eller tilsvarende, noe som klarer vvt ihvertfall.

 

Denne motoren har vel elektronisk spjeldhus også, så du må vel ha en motorstyring som kan styre dette. Regner ikke med alle takler dette..

 

Dessuten var det litt ukurant plasering av trottlehuset på motoren, havner jo i torpedoveggen hvis du skal ha den langsmontert.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår