Euro-96 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Også sitter starteren oppå girkassa,så tunellen må moddes litt. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Det bildet virket kjent ;) har du en sånn i garasjen? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Så det med starteren nå, men den var heldigvis ikke så stor. Er vel også litt bedre plass fra før i en 900 vs 200. Er som sagt girkasse som bekymrer meg mest nå. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 har du en sånn i garasjen? :wonder: Nei, men jeg har tatt det bildet... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 såpass...fant det på volvo usa sine sider.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 såpass...fant det på volvo usa sine sider.. Kødderu? Det bildet tok jeg under en prøvekjøring av Volvo XC90V8 for halvannet år siden. Få sekunder etter skled jeg på isen og datt så lang jeg var... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 bildet er tatt 27.03.06, 14:03 med et nikon d50 kamera.. Kanskje Reodor skulle hatt royalties Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 var visst ikke på volvo's sider jeg fant det nei...kan ikke finne igjen hvor jeg fant det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 var visst ikke på volvo's sider jeg fant det nei...kan ikke finne igjen hvor jeg fant det.. Du har nok funnet den her: http://www.leopardmotor.com. Bare fortsett slik du... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 nope, det var en på en side hvor de testet xc90 med nevnte motor..men finner ikke ut av hvor i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 nope, det var en på en side hvor de testet xc90 med nevnte motor..men finner ikke ut av hvor i dag! Det gjør ikke meg noe altså. Jeg bare vet at jeg har tatt det bildet og synes det er artig å finne det igjen rundtomkring. Originalen ligger hjemme på min datamaskin og en kopi er lagt på den nevnte hjemmesiden til mitt alter ego... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 bygger selfølgelig om til mekanisk spjeldhus:) det har jeg allerede kjøpt inn.. så lager jeg meg en liten overgang fra spjeldet til innsuget, med tanke på hullene til boltene osv. VVT er egentlig ikke noe problem å styre, dette kan du gjøre uten et sprut som koster skjorta det. er bare en mekanisme som skal slå inn på ca 4000 rpm, for å vri over kammen med hjelp av en elektrisk styrt veltil og oljetrykk. hvertfall på eksos siden. men på innsugs-siden er jeg litt mer usikker.. mener det er VVT som styres prosentvis der (f.eks 20% justering av kammen) i forhold til turtall osv. dette er noe mer problematisk å styre, siden det ikke er en mekanisme som bare slås "av og på". Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 sånn jeg har forstått det så bomgirer du litt nå chall.. vvt er helt "flytende" kam(er), som reguleres alt etter belastning og turtall, for konstant best mulig/økonomisk ytelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 sånn jeg har forstått det så bomgirer du litt nå chall.. vvt er helt "flytende" kam(er), som reguleres alt etter belastning og turtall, for konstant best mulig/økonomisk ytelse hør med volvo du, så får du se.. sånn er det på T6'en hvertfall, at den slår seg om på ca 4000 rpm.. på eksos siden.. innsug-siden reguleres etter turtall, belasning osv. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.