Gå til innhold

Volvo's V8

Ranger emnet


960T6

Anbefalte innlegg

såpass...fant det på volvo usa sine sider..

 

Kødderu? Det bildet tok jeg under en prøvekjøring av Volvo XC90V8 for halvannet år siden. Få sekunder etter skled jeg på isen og datt så lang jeg var...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, det var en på en side hvor de testet xc90 med nevnte motor..men finner ikke ut av hvor i dag!

 

Det gjør ikke meg noe altså. Jeg bare vet at jeg har tatt det bildet og synes det er artig å finne det igjen rundtomkring. Originalen ligger hjemme på min datamaskin og en kopi er lagt på den nevnte hjemmesiden til mitt alter ego...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygger selfølgelig om til mekanisk spjeldhus:) det har jeg allerede kjøpt inn.. så lager jeg meg en liten overgang fra spjeldet til innsuget, med tanke på hullene til boltene osv.

VVT er egentlig ikke noe problem å styre, dette kan du gjøre uten et sprut som koster skjorta det. er bare en mekanisme som skal slå inn på ca 4000 rpm, for å vri over kammen med hjelp av en elektrisk styrt veltil og oljetrykk. hvertfall på eksos siden.

 

men på innsugs-siden er jeg litt mer usikker.. mener det er VVT som styres prosentvis der (f.eks 20% justering av kammen) i forhold til turtall osv. dette er noe mer problematisk å styre, siden det ikke er en mekanisme som bare slås "av og på".

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg har forstått det så bomgirer du litt nå chall.. vvt er helt "flytende" kam(er), som reguleres alt etter belastning og turtall, for konstant best mulig/økonomisk ytelse

 

hør med volvo du, så får du se.. sånn er det på T6'en hvertfall, at den slår seg om på ca 4000 rpm.. på eksos siden.. innsug-siden reguleres etter turtall, belasning osv.

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår