Gå til innhold

Kjøpe meg ny bil - Audi 80

Ranger emnet


TomasK

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Går nå aktivt inn for å selge Sebring'en min og kjøpe meg en rimeligere bil pga. huskjøp. Har hatt en Audi 80 1.8S før og likte denne godt, bortsett fra at den var litt treg da.. :)

 

Derfor ser jeg meg etter en Audi 80, 92 modell eller nyere. Jeg skal ha Quattro og AC/klima så den saken er grei. Det jeg sliter med å velge nå, er hvilken type motor... De aktuelle er 2.0E (115hk), 2.3E (133hk), 2.6 V6 (150hk) og 2.8 V6 (173hk). Bilen kommer til å bli importert fra Tyskland.

 

Utifra de bilene jeg har funnet, så ser jeg det er en stor overvekt av 2.6 V6'eren på 150hk. Jeg har lest og hørt fra før at disse ikke er de beste, men ikke helt fått med meg hvorfor... 2.8 V6 *tror* jeg kommer til å bli i det dyreste laget, helst burde jeg gått for 2.3E motoren. 2 literen tror jeg blir i det slappeste laget med Quattro...

 

Kan noen fortelle meg hvilken motor jeg bør gå for og HVORFOR? Gjerne også hvorfor jeg bør styre unna 2.6 literen...

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har en Audi 80 med 2,6L da? Som kan fortelle litt om momentkurven?

 

I følge specs så har denne motoren 225Nm ved 3500rpm mens 2.3E har 186Nm ved xxxx rpm (har ikke tallet). Det burde jo bety litt bedre skyv da... Jeg kommer til å laste litt ekstra til tider og det er en lang tur til Trondheim. Blir kjedelig hvis jeg må drive å gire hele tiden i bakkene da.. :)

 

2,8 literen ville vært det desidert beste, men så var det her med prisen da... For det første er bilene dyrere og for det andre koster det litt ekstra i avgifter. Jeg har en flott 80 Avant 2,6 Quattro på hånda nå til litt over 4000 euro...

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 120.000 var planen. Meeen skjønner jo nå at jeg kan forkaste 2,6'en og over på 2,8. :) Da begynner jeg å se etter det i stedenfor. De kan vel også ofte være litt mer utstyr? Dette var vel toppmodellen utenom S2, ikke sant (i 92-94)?

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TomasK

Rundt 120.000 var planen. Meeen skjønner jo nå at jeg kan forkaste 2,6'en og over på 2,8. :) Da begynner jeg å se etter det i stedenfor. De kan vel også ofte være litt mer utstyr? Dette var vel toppmodellen utenom S2, ikke sant (i 92-94)?

 

Joda, bortsett fra noen gale arabere som fikk spesiallaget noen eksemplarer med 4,2 V8 så var S2 kraftigst, etterfulgt av 2,8. Inntil RS2 kom i 94 ;)

 

Så foresten en slik 80 Quattro Competiton til 4000 euro på http://www.mobile.de som ble nevnt lenger opp her.

 

Eller så skraper du sammen litt mer cash (banken har masse) og kjøper bilen min :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår