LangFørr Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Har kjøpt en 940Lt Varevogn 95. Lurte litt på denna viking chipen(Ecotrim). Noen som vet hva slags forbruk du faktisk får? Det står på den siden (http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm) at man kan få 180-200hk, går man da utifra en original fk?, eller må man ha 3" eksos,strammere W.G fjør osv osv.?? Pluss en annen ting:) dumpventil på original fk, med åpent filter,får man utnyttet dumpv. da ? fungerer den på 0,2bar eller hva det nå er?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 den originale dumpen hørres heilt daff ut heilt til du kommer oppe 1.3-1.4 bars lade trykk syns eg, har selv den på min FT og kjører 0.9 nå, men syns det hørres paft ut, men skal opp i 1.4, da blir det ein sinnsyk heftig lyd syns eg;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 med åpent filter høres det jo greit ut inni bilen hvertfall(kjøre på 0,6) Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 den originale dumpen hørres heilt daff ut heilt til du kommer oppe 1.3-1.4 bars lade trykk syns eg, har selv den på min FT og kjører 0.9 nå, men syns det hørres paft ut, men skal opp i 1.4, da blir det ein sinnsyk heftig lyd syns eg;) På original 13T turbo? Da kan du vel i såfall like greit kjøre skiten på sjøen... Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 På original 13T turbo? Da kan du vel i såfall like greit kjøre skiten på sjøen... 13c tenker jeg du mener ;)13t sitter vel i WRX bl.a. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 1,4 bar med 13c snurre og orginal IC er bare tull... Noe mer effekt over 1 bar er det ikke å hente med den vesle føna der desverre... Men, vil du ta livet av turbo`n fortere, så er 1,4 løsningen... Ang chip, så gå for Ecomax når du først skal bestille chip... 500,- fra eller til for å kunne evt øke ladetrykket litt senere er ikke dumt, og disse chipene fungerer bra...! Har selv hatt tre ecomax i mine biler, ikke noe tull noen av gangene... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 sa ingenting om 13c her eg, kjører med ein t3/4. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Fordelen med Viking Ecotrim framfor Ecomax er at du sparer drivverk/clutch og at du aldri klarer å bruke så mye bensin med Ecotrim. Med ecomax anbefales forsterket trykkplate/clutch. Effektøkningen på B230FK er ganske markant, selv med Ecotrim; jeg bruker den på familiebilen og kjører ca 0,7 l/mil på langkjøring, noe mindre enn med originalchip. Mener jeg merket en økning med Ecomax, selv om begge chippene har bensinspareprogram. Men om det er snakk om å ta ut mye effekt er det Ecomax som gjelder :pray , men som R-Style sier går det fint å kjøre Ecomax med lavere ladetrykk, og øke senere. Bensinforbruk ved 0,8 bar er omtrent likt med Ecotrim og Ecomax. Best er wastegate med strammere fjær, men jeg ser ingenting i veien med å kjøre pyseventil og 0,8 bar med Ecotrim. Og folkens: glem å lade mer enn 1 bar med 13c-turboen hvis du er glad i den. Du oppnår mer effekt i noen sekunder ved å lade mer, så blir det varmt :fire: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Takk for svar å info! Var på Kollevold Rallyimport i dag å kjøpte K&n Filter, Samco 145" Bend og mellomstykke. Ble overrasket over lyden, så er strålende fornøyd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.