Gå til innhold

Golf 3 1.9 Diesel,muligheter for motorbytte?

Ranger emnet

Finnovefinseth

Anbefalte innlegg

Har en golf 3 1.9 Diesel som jeg gjerne kunne tenkt meg litt mer futt i

Noen som vet om det er mulig å sette i en 1.9 TDI motor av nyere slag og girkasse?

Noen som har prøvd dette eller vet om det er mulig uten altfor mye ombygging?

Takk for svar

Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003

Husaberg FS 650e 2003

KTM SX 500 2006 2 stroke

Mine Cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en golf 3 1.9 Diesel som jeg gjerne kunne tenkt meg litt mer futt i

Noen som vet om det er mulig å sette i en 1.9 TDI motor av nyere slag og girkasse?

Noen som har prøvd dette eller vet om det er mulig uten altfor mye ombygging?

Takk for svar

Nå har ikke jeg studert sugedieselmotorene noe særlig og jeg tviler på de har underspyling, men det jeg tenkte på var å bare montere turbo, dette kan jo være en risk å ta om motoren kan gå til helvette. Det letteste da er å montere en TDK som er har like lite elektronik som den du har i dag, også får en ca 100hk ut av de med litt oppjustering. Om du skal gå hele veien til TDI så blir det litt mer komplisert og da vil jeg råde deg til å skaffe en donor bil slik at du har det du trenger til alt.

Alt passer nok nedi men kan fort bli dyrt om du bare har motor og gir også plutselig ser du at du mangler noe, og må begynne å kjøpe deler løst.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider