bjarne Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Jeg skal ha meg skikkelige støtdempere til 242'en og kommer til å bruke typiske Lesjøfors senkefjærer, muligens med litt kapping etterhvert. Bilen skal brukes på gate og skal ikke være for lav, men også brukes mye på Rudskogen. Vurderer (rebound/bound) Foran: Rally 350/150 Bak: : Rally 275/200 eller Foran: Racing 350/150 Bak : Racing 500/100 Er det slik at Racing fungerer bedre på asfalt(som blir hovedunderlaget) enn Rally? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Club sport og Racing er de samma bak men litt hardere foran med racing, men det er ikke anbefalt og kjøre med racing på norske veier, men vis du kjører mye på bane og litt vei hadde jeg tatt enten Club-sport eller racing ;) begge funker bra altså, bare tenker på din komfår, lykke til ;) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Clubsport er 250/125 foran og 270/125 bak saa de er ikke like som Racing. Det som er likt er at de begge er kortere. For aa gjoere en 240 sportslig maa man ta i og jeg er forberedt paa det. Vil ha gode kjoereegenskaper foerst og fremst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Kjempelav 240 med budsjettdempere og kjøreegenskaper henger ikke sammen.. Urørte lesjøfors og bilstein rally gir ikke for kort fjæringsvei etter det jeg har prøvd. Jeg har gule R-Sport dempere for rally og fjærer på min, men den er fortsatt nydelig å kjøre hardt på asfalt med, kan ikke forestille meg at det er noe i skogen med så harde dempere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 clubsport-demperne er i allefall så korte at det blir 0 problem å godkjenne senking :) Har heller aldri hørt noen klage på de :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hva slags bilstein anbefalles til coilovers da? skal brukes for det meste på bane, men fint om de er kurante på veg, samt godkjenning også. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Kjører med Racing R300/300 og 400 pund's fjærer foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 kjører med racing jeg og. de som heter racing altså ikke de du har texascom. du har ikke de som kalles racing i dette innlegget etter hva jeg har forstått. jeg har racing. syntes de er knall. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 kjører med racing jeg og. de som heter racing altså ikke de du har texascom. du har ikke de som kalles racing i dette innlegget etter hva jeg har forstått. jeg har racing. syntes de er knall. Du har 500/100 bak? Hvordan funker de sammenliknet med annet du har proed? Hvilke fjaerer har du? Ser Kg og sikkert Pedersen selger CS demperne som Racing bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Pedersens selger CS dempere bak ja. jeg har racing framme pga v8 i front. funker utmerket. har som sagt ikke prøvd så mye annet siden jeg byttet alt før jeg fikk testet bilen :P men har bare hørt bra ting om Bilstein. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 kjøp deg CS de fungerer helt værst.. med mindre du skal kjøre baneracing... jeg har CS forran gule Koni bak det er en god kombinasjon syns jeg... og ikke så veldig dårlig prislapp Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Pedersens selger CS dempere bak ja. jeg har racing framme pga v8 i front. funker utmerket. har som sagt ikke prøvd så mye annet siden jeg byttet alt før jeg fikk testet bilen :P men har bare hørt bra ting om Bilstein. Nå har vel ikke du kjørt så mye bil heller da! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Rally er ikke noe jeg ville brukt på gate.. Racing eller CS ville jeg gått for. Jeg kjører selv på CS og jeg kjørte før på gule konis.. Samme fjærer.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Tror det blir racing jeg da, 350/150 foran, 500/100 bak, på Lesjørs. Så kanskje noe kapping når det er godkjent. Hva med de forsterkede 245 fjærene Bilstema selger, er disse stivere når de er kappet enn kappet Lesjørs bak? Blir ikke noe coilover ennå, men skulle gjerne hatt noen stivere fjærer. Lesjørs er 31.8 N/mm bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.