Kenito Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 skjønner ikke bare at du ikke gir deg ealoken, dette skjer jo gang på gang! pwnd har du kanskje noen info av disse motorene du har bygget da? det jeg vet er at du har planlagt ei rødblokk til "driftebilen" din over laaaang tid, og etterhvert gikk planene over til en eller anna skyline motor.. men det er jo bare planer da.. Prosjekt tråden ble laga 2 år før prosjektbilen ble til. Og misstet alt arbeidsmot når det kom til å fjerne asfalt matter. Så kan ikke se for meg at det har blitt skrudd like mye som det skrives om... Er vel flere en meg som har prøvd å snakke med han, og bare får repetert andre forum settninger tilbake. Og den "jeg har bygd motor" holdninga er vel mere "jeg har stått og sett på andre bygge motor" ting.. Er to forskjellige ting å pule, en å se på porno! Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felixxx Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hvis folk hadde gitt faen i å kritisere andre, som er tilfellet i de fleste trådene på dette forumet, så hadde det vært litt mer hyggelig her. hvis noen mener at andre har feil så hold det for dere selv istedet for å henge ut vedkommende. voksent. nok OT, har noen spørsmål, siden jeg vurderer å handle 740tic: hva kan tikking i b230fk komme av? og er det alvorlig? det ryker litt av bilen, men turboen er nylig byttet. kan det da være oljefjærer, eller er det mest sannsynlig at det kommer av turboen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hvis folk hadde gitt faen i å kritisere andre, som er tilfellet i de fleste trådene på dette forumet, så hadde det vært litt mer hyggelig her. hvis noen mener at andre har feil så hold det for dere selv istedet for å henge ut vedkommende. voksent. nok OT, har noen spørsmål, siden jeg vurderer å handle 740tic: hva kan tikking i b230fk komme av? og er det alvorlig? det ryker litt av bilen, men turboen er nylig byttet. kan det da være oljefjærer, eller er det mest sannsynlig at det kommer av turboen? selvsagt, prøver å holde så mye jeg kan for meg selv. men når folk kommer med feilaktig informasjon gang på gang, da må man si fra. tenk om noen tar det som skrives seriøst, og bruker masse penger på grunnlag av den informasjonen som ble skrevet, som var feil? og ikke kom med den "voksent" tona.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felixxx Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 snakket ikke direkte til deg, heller generelt. jeg har vel helst like mye ytringsfrihet jeg, som deg, så da kan vel jeg også si hva jeg mener? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 snakket ikke direkte til deg, heller generelt. jeg har vel helst like mye ytringsfrihet jeg, som deg, så da kan vel jeg også si hva jeg mener? :) Var ikke sånn at dritten du dro med inn i tråden her var så veldig On Topic heller men... Lag din egen tråd og stem SV, din harmoni jævel :cheers: Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 vet om gromme motorer både med og uten underspyling... Kan jo blandt annet nevne norges sterkeste rødblokk for øyeblikket går uten underspyling. og byggeren av denne mente at underspyling var ikke akkurat en nødvendighet. Hvil ikke tro underspylingen er "nødvendig" men er nok sikkert grei og ha. jeg kommer nok til å bygge uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 vet om gromme motorer både med og uten underspyling... Kan jo blandt annet nevne norges sterkeste rødblokk for øyeblikket går uten underspyling. og byggeren av denne mente at underspyling var ikke akkurat en nødvendighet. Hvil ikke tro underspylingen er "nødvendig" men er nok sikkert grei og ha. jeg kommer nok til å bygge uten. Som sagt tidligere i tråden, de nye blokkene med underspyling holder som regel 136 hester og 165 hester. Jeg tror ikke volvo's ingeniører gadd å bruke masse ekstra tid og kostnader på noe som ikke er akkurat en "nødvendighet" eller "sikkert greit å ha" ... Og "norges sterkeste" rødblokk? Hvis jeg hadde fått en tier hver gang jeg hadde hørt det og lignende hadde jeg vært millionær i dag :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Jeg har ikke noen erfaring med dette så jeg snakker bare ut ifra hva jeg har blitt fortalt av folk som har bygd en del motorer og for dem har det funket fjell uten underspyling. Var bare for å ta et eksempel da... og så vidt jeg vet er vel forsaa sin motor norges sterkeste rødblokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Nå snakker ikke jeg av erfaring.. Men den er nok mest sannsynlig blinda pga 16v toppen.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felixxx Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 se meg le, kenito Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hi hi ! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 om en ser bort ifra aksiallagret så ja,og kun de før 90. når b230ft kom så ble vel også aksiallagret flyttet.. Kom ny støping på blokka i 91.. gjelder det også feks vanlig F motor? har en 91 mod b230f motor bedre råder, veiv osv en ET blokka fra 85 hvis man kanskje satte på ET stemplene på F bunndelen hadde man da hatt en sterkere motor som tålte litt mer trykk en orginalt? er det også mulig og ettermonter underspyling? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Dette gjelder alle rødblokker. Jeg har selv brukt ei b230f blokk fra 89. Men om rådene er sterkere, det vet jeg ikke. På den jeg brukte var rådene ca like tykke som b230et rådene. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 gjelder det også feks vanlig F motor?har en 91 mod b230f motor bedre råder, veiv osv en ET blokka fra 85 hvis man kanskje satte på ET stemplene på F bunndelen hadde man da hatt en sterkere motor som tålte litt mer trykk en orginalt? er det også mulig og ettermonter underspyling? omgjøringene gjaldt samtlige motorer ja. 91 mod 230f motor så skal det være nye støpinga,ser kanalene til underspylinga som 3 "kuler" langs kanalen frem til oljefiltret. den 4. kanalen "kommer bort" i områder rundt filtret.(den vises med andre ord ikke utvendig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 så underspylinga er en egenkomponent da men kobles på kanalene? hvordan ser komponenten ut fant den ikke på vadis. aksiallagret blei flytta. hvilke fordeler gir det? mindre belastning osv men på hva. prøver å få med meg mest mulig mens temaet er oppe serru Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.