Gå til innhold

B230ET vs B230FK/230FT

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

skjønner ikke bare at du ikke gir deg ealoken, dette skjer jo gang på gang! pwnd

 

har du kanskje noen info av disse motorene du har bygget da?

det jeg vet er at du har planlagt ei rødblokk til "driftebilen" din over laaaang tid, og etterhvert gikk planene over til en eller anna skyline motor..

men det er jo bare planer da..

 

Prosjekt tråden ble laga 2 år før prosjektbilen ble til.

Og misstet alt arbeidsmot når det kom til å fjerne asfalt matter.

Så kan ikke se for meg at det har blitt skrudd like mye som det skrives om...

Er vel flere en meg som har prøvd å snakke med han, og bare får repetert andre forum settninger tilbake.

Og den "jeg har bygd motor" holdninga er vel mere "jeg har stått og sett på andre bygge motor" ting..

 

Er to forskjellige ting å pule, en å se på porno!

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis folk hadde gitt faen i å kritisere andre, som er tilfellet i de fleste trådene på dette forumet, så hadde det vært litt mer hyggelig her. hvis noen mener at andre har feil så hold det for dere selv istedet for å henge ut vedkommende. voksent.

 

nok OT, har noen spørsmål, siden jeg vurderer å handle 740tic:

hva kan tikking i b230fk komme av? og er det alvorlig?

det ryker litt av bilen, men turboen er nylig byttet. kan det da være oljefjærer, eller er det mest sannsynlig at det kommer av turboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis folk hadde gitt faen i å kritisere andre, som er tilfellet i de fleste trådene på dette forumet, så hadde det vært litt mer hyggelig her. hvis noen mener at andre har feil så hold det for dere selv istedet for å henge ut vedkommende. voksent.

 

nok OT, har noen spørsmål, siden jeg vurderer å handle 740tic:

hva kan tikking i b230fk komme av? og er det alvorlig?

det ryker litt av bilen, men turboen er nylig byttet. kan det da være oljefjærer, eller er det mest sannsynlig at det kommer av turboen?

 

selvsagt, prøver å holde så mye jeg kan for meg selv.

men når folk kommer med feilaktig informasjon gang på gang, da må man si fra. tenk om noen tar det som skrives seriøst, og bruker masse penger på grunnlag av den informasjonen som ble skrevet, som var feil?

 

og ikke kom med den "voksent" tona..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket ikke direkte til deg, heller generelt. jeg har vel helst like mye ytringsfrihet jeg, som deg, så da kan vel jeg også si hva jeg mener? :)

 

Var ikke sånn at dritten du dro med inn i tråden her var så veldig On Topic heller men...

 

Lag din egen tråd og stem SV, din harmoni jævel :cheers:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om gromme motorer både med og uten underspyling...

 

Kan jo blandt annet nevne norges sterkeste rødblokk for øyeblikket går uten underspyling. og byggeren av denne mente at underspyling var ikke akkurat en nødvendighet.

 

Hvil ikke tro underspylingen er "nødvendig" men er nok sikkert grei og ha. jeg kommer nok til å bygge uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet om gromme motorer både med og uten underspyling...

 

Kan jo blandt annet nevne norges sterkeste rødblokk for øyeblikket går uten underspyling. og byggeren av denne mente at underspyling var ikke akkurat en nødvendighet.

 

Hvil ikke tro underspylingen er "nødvendig" men er nok sikkert grei og ha. jeg kommer nok til å bygge uten.

 

Som sagt tidligere i tråden, de nye blokkene med underspyling holder som regel 136 hester og 165 hester.

Jeg tror ikke volvo's ingeniører gadd å bruke masse ekstra tid og kostnader på noe som ikke er akkurat en "nødvendighet" eller "sikkert greit å ha" ...

 

Og "norges sterkeste" rødblokk? Hvis jeg hadde fått en tier hver gang jeg hadde hørt det og lignende hadde jeg vært millionær i dag :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en ser bort ifra aksiallagret så ja,og kun de før 90.

 

når b230ft kom så ble vel også aksiallagret flyttet..

 

Kom ny støping på blokka i 91..

 

gjelder det også feks vanlig F motor?

har en 91 mod b230f motor bedre råder, veiv osv en ET blokka fra 85

hvis man kanskje satte på ET stemplene på F bunndelen hadde man da hatt en sterkere motor som tålte litt mer trykk en orginalt?

er det også mulig og ettermonter underspyling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder det også feks vanlig F motor?

har en 91 mod b230f motor bedre råder, veiv osv en ET blokka fra 85

hvis man kanskje satte på ET stemplene på F bunndelen hadde man da hatt en sterkere motor som tålte litt mer trykk en orginalt?

er det også mulig og ettermonter underspyling?

 

 

omgjøringene gjaldt samtlige motorer ja.

 

91 mod 230f motor så skal det være nye støpinga,ser kanalene til underspylinga som 3 "kuler" langs kanalen frem til oljefiltret.

den 4. kanalen "kommer bort" i områder rundt filtret.(den vises med andre ord ikke utvendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår