Otto Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 oi for en bra tråd :D Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 så underspylinga er en egenkomponent da men kobles på kanalene?hvordan ser komponenten ut fant den ikke på vadis. aksiallagret blei flytta. hvilke fordeler gir det? mindre belastning osv men på hva. prøver å få med meg mest mulig mens temaet er oppe serru Etter som jeg har forstått det, så er det visst mest belastning aksialt på lagerbukk nr 5, pga at svinghjulet er på den sia og at kreftene hentes ut der. Underspylingsdysene ser rett og slett ut som slags tynt rør, som peker opp i stemplet. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 bare ft og fk som har underspyling? skjønner bare ikke hvorfor det ikke står i vadis Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 samtlige rødblocks fikk underspyling i 93,seint 92.. enten det er f, fb, fx, ft eller fk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Men tilbake til tråden. Hva må til for og gi 230ET en underdel holdbar for 300-350HK? Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Det billigste du kan gjøre et å montere råder fra b230ft/fk. Akkurat hvor mye dem tåler, tør jeg ikke å uttale meg om. Men dem skulle tåle litt over 300 hk. Hvis du skal over det, må du over på h-profils råder. Da blir det fort litt dyrt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Et lite tips til deg klezz. Det er en enkel sak og montere underspyling på et blokka hvis du ønsker det. MEN!!! hvis du ikke skal ha mer enn 300 hk så er det egentlig ikke nødvendig å bruke h profil råder o.s.v. Det er da mye billigere å få tak i en ok ft/fk blokk (som har bedre råder enn Et)og bare bytte rådelager og stempelringer og balansere den. Slik at delen er friske. Det holder fint til 300 hk. har selv kjørt med en 88 ft blokk hvor dette har blitt gjort+ pluss byttet til nye org stempel. Har 18t turbo /omprog hjerne og tenning (ikke chip) 465cc dyser 3" lmm. 3" eksos lader ca 1,4. Burde gi ca 350hk. går som f. Motoren går på 2 året nå og ikke noe problemer. En annen kamerat av meg har kjørt 7 år 190,000km med 278hk org ft blokk. trimme utover dette med org blokk kan begynne å bli farlig. Og selfølgelig så spørs det jo litt hvordan du behandler redskapen da :) Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvor langt klarer motronic'en å holde med? MÅ bygge om til lh 2.4 eller datasprut for å få til 300 hester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hvor langt klarer motronic'en å holde med? MÅ bygge om til lh 2.4 eller datasprut for å få til 300 hester? Med omprogrammering av boksene så går det fin med opptil 400hk, men desverre er det få her i landet som driver med denslags proggrammering Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Det finnes ting man kan gjøre med motronicen også.. 3" luftmengdemåler fra f.eks BMW 735i, som jeg tror man må bygge om innmaten på. 465cc dyser, stor turbo, spesialchip (er ikke sikker på hvem som lager, men det finnes!). Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 spør du meg er det tull det der med omprogramering av hjerner! spesielt motronic, og med de utakene det e rsnakk om her..blir veldig ustabilt når en ikke har verken map eller lamda(afr) å gå ut ifra.. hvorfor ikke bare kjøpe et datasprut? er jo ikke SÅ jævla dyrt osm en skal ha det til! og jason940, hva tar du utgangspunkt i når du sier ca 350hk? med omprog hjerner syns jeg det virka riiimelig drøyt, spes med 18T turbo! har du noe mer specs på motor? kam, topp osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 hvis en har en 230ET som er ferdig maskinert til 1st overdim og nye lager, fikk pris på 10300,- for h profil og smidde stempler bør holde lenge dette til opp til 400Hk? men hva med motorstyringen til ET hvor lenge henger den med? må vel bytte dyser også. hvis ikke blir det data sprut men det er ca 30000lapper ferdig montert og mappa? ble 230ET levert med noe annet en 530 topp? eller er det 405? har i utgangspungtet kunn blokk og ledningsnett, lønner det seg da og satse på 531? eller så sikler jeg på en 16v topp men den koster mye spenn. det blir mye penger når ballen først begynner og rulle Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Et lite tips til deg klezz. Det er en enkel sak og montere underspyling på et blokka hvis du ønsker det. MEN!!! hvis du ikke skal ha mer enn 300 hk så er det egentlig ikke nødvendig å bruke h profil råder o.s.v. Det er da mye billigere å få tak i en ok ft/fk blokk (som har bedre råder enn Et)og bare bytte rådelager og stempelringer og balansere den. Slik at delen er friske. Det holder fint til 300 hk. har selv kjørt med en 88 ft blokk hvor dette har blitt gjort+ pluss byttet til nye org stempel. Har 18t turbo /omprog hjerne og tenning (ikke chip) 465cc dyser 3" lmm. 3" eksos lader ca 1,4. Burde gi ca 350hk. går som f. Motoren går på 2 året nå og ikke noe problemer. En annen kamerat av meg har kjørt 7 år 190,000km med 278hk org ft blokk. trimme utover dette med org blokk kan begynne å bli farlig. Og selfølgelig så spørs det jo litt hvordan du behandler redskapen da :) Takk for tipset Jason940:) Blir aldri at jeg kommer til å passere 300hk på volvo'en alikevell, så jeg skal nokk ikke koste på motoren så alt for mye.. Det er desværre en 530 topp som står på motoren min nå, trenger jeg å porte den for å oppnå ca 300hk?:) mvh kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Porte 530 topp for å oppnå 300hk. N/A: ja veldig å! :) Turbo: Ikke nødvendig men greit å ha sterkere grunnmotor som puster bedre, så du ikke trenger like mye ladetrykk som ved en urørt topp.. Så litt porting er flott og spes. på eksossiden.. Kanskje en bra turbokam i tillegg.. Sørger for enda mer optimal forutsetning for ladetrykk og utnyttelsen av det samt flottere effektkurve! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Porte 530 topp for å oppnå 300hk. N/A: ja veldig å! :) Turbo: Ikke nødvendig men greit å ha sterkere grunnmotor som puster bedre, så du ikke trenger like mye ladetrykk som ved en urørt topp.. Så litt porting er flott og spes. på eksossiden.. Kanskje en bra turbokam i tillegg.. Sørger for enda mer optimal forutsetning for ladetrykk og utnyttelsen av det samt flottere effektkurve! Ok, da blir det porting istede for å bytte til 16v topp:) Er jo en go del arbeid å bytte til 16v topp og da, men får se hva tiden bringer:) mvh kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.