acoupe Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hei, Jeg skal bygge om frontlyktene mine til linselys, og da er klart glass ønskelig. Så lurte på en liten ting, glassene på lyktene har riller, men de er ikke inni selve glasset, dem går utover glasset mot selve innmaten i lykta. Er det mulig å slipe ned disse rillene? slik at det blir helt klart? hvis man f.eks går sammme vei som høyglanspolering, fra grovere papir til finere. Går dette? eller vil jeg mest sannsynlig sitte igjen med matte/blurrete glass? Eller finnes det andre måteR å klare å få de orginale lykteglassene til å bli klare? mvh stian :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 viss du pusser ned,, og så, så det blir helt glatt,, så blir de nok matte.. men har du på noen strøk, så blir de nok fine og blanke.. er ikke helt sikker men.. bør vel funke:) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 viss du pusser ned,, og så, så det blir helt glatt,, så blir de nok matte.. men har du på noen strøk, så blir de nok fine og blanke.. er ikke helt sikker men.. bør vel funke:) strøk med hva? klarlakk? Dem skal ikke bli bare blanke da, helts gjennomsiktig..hehe Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Jeg hadde kjøpt meg blanke lyktegladd jeg. Tror ikke det er noen annen måte og få dette bra på. Men du kan jo eventuelt ta med deg lykte glassene til en glassmester og høre hva han kan gjøre for deg. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Jeg hadde kjøpt meg blanke lyktegladd jeg. Tror ikke det er noen annen måte og få dette bra på. Men du kan jo eventuelt ta med deg lykte glassene til en glassmester og høre hva han kan gjøre for deg. vel, hadde jeg kunne skaffet klare lykteglass hadde jeg gjort det ikke sant :) Ja det var ikke en dum ide, for se om jeg finner en slik mester her! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hold oss oppdatert :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 klar lakk jeg tenkte på ja.. våtslip først, så klarlakk:) burde funke greit tror jeg:) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 jeg har snakket med en som har en kamerat som har testet dette. I følge han så funket dette helt fint med samme metode som høyglanspolering, men med våtpapir. Skal få lånt ett lykteglass å teste dette på, legger ut bilder da jeg får gjort dette :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Bør være litt forsiktig med dette, da en del av reflekteringen i lysene dine ligger nettopp i glasset. Dersom det er mulighet så egentlig det beste og kjøpe lykter som er beregnet for glass som er helt klare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 hallo, tror du det betyr noe? Så lenge det blir rått, det er det eneste ... right? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 nå skal jeg slipe vekk reflekteringene i glasset pga at jeg skal ha en linse bak der, så da ødelegger jeg ingen ting om jeg får glasset helt gjennomsiktig. For det er jo linsa som gjør jobben, så da trenger den ikke noen rillet i glasset for å føre lyset riktig. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Du har allerede nevnt en knallbra fremgangsmåte.. Her er en liten link som kanskje hjelper litt om det er nødvendig:) http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2485084 Står detaljert der:) er ikke fjerning av riller der..men må vel fungere noen lunde på samme måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 ja kanskje den poleringsmåten vil funke da? For i prinsippet vil jeg jo få vekk rillene, men vil da stå igjen med en matt og blurra overflate, men om jeg gjør som han i linken du ga så vil det nok mest sannsynlig gå :) Gleder meg til å teste dette :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Hvordan gikk dette? :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Har ikke fått sjansen til å teste ut dette ennå dessverre, skal nedover til "verkstedet" 15.sept så rundt den tid eller litt etter skal jeg prøve meg :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg