Gå til innhold

Motor mister plutselig effekt :(

Ranger emnet


AndyB

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Passat 35i med 2,0 Doch motor. (9A)

 

Veldig ofte når jeg er ute å kjører mister plutselig motoren effekt. Kan ha fult gasspådrag uten at bilen øker hastighet, selv ikke i nedoverbakke noen ganger. Kan også nøkke noen ganger også..

 

Noen som har en mistanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevder å kunne skimte luftmengdemåleren på begge bildene, men best her:

 

Photo-02661.jpg

 

Under den svarte gummibelgen skjuler det seg en klaff som er hovedbestanddelen i luftmengdemåleren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..nei. Ser ut som det er sentralinsprøytning? Eller hva dette systemet kalles.Tror det er et av di første bosch anlegga? Med en slaks skål som sitter i insuget som heves/senkes ettersom hvor mye luft som suges inn. Og i andre enden av skåle er det en slags drivstoffventil som da regulerer bensinmenden etter luftmengden.

 

Tror ikke det er luftmengdemåler på disse. muligens map sensor. men har egentlig ikke peiling på denne type insprøytning..

 

hvilken årsmodell er dette? Har aldri sett en passat med denne type insprøytning:p men så har da ikke jeg sett alt heller:)

 

Men tilbake til problemet. Lenge siden du har skiftet plugger? Går den på alle sylindre når den "dør" ?

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..nei. Ser ut som det er sentralinsprøytning? Eller hva dette systemet kalles.Tror det er et av di første bosch anlegga? Med en slaks skål som sitter i insuget som heves/senkes ettersom hvor mye luft som suges inn. Og i andre enden av skåle er det en slags drivstoffventil som da regulerer bensinmenden etter luftmengden.

 

Tror ikke det er luftmengdemåler på disse. muligens map sensor. men har egentlig ikke peiling på denne type insprøytning..

 

 

Hvis du fikk sjansen, ville du forandre svaret ditt da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter KE-Jetronic innsprut på denne!

 

mekanisk innsprut kan det og kalles :)

 

finurlig løsning på luftfilter.. dog effekthemmende.. men jaja.. gir vel en fin båååp lyd!

 

sjekka at tallerknen i luftMASSEmåleren går fritt?

 

Luft Mengde måler er vel elektrisk sensor

luft masse måler er vel denne "tallerknen"

 

 

husker aldri forskjellen på dem!..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.....luftMASSE og LuftMENGDE....tror ikke det spiller stor rolle.

 

Men KE-jetronic? tror det var en "E" for mye..

Mener denne er en K-Jetronic, en mekanisk innsprut.

 

Utifra det jeg vet...

GOLF 2 16v -> 86mod kode KR

Golf 2 16v fra og med 86 -> 9A

 

Mener man sluttet med denne boksen med klaffen i når man begynte med den elektroniske spruten.

 

Men til problemet ditt...

Jeg mener de fleste bilene har et eget rør som suger varmluft ifra dekslet rundt eksosmanifold.

For å forhindre at innsuget fryser på vinters tid.

Kan ikke se at denne luften renses på DIN bil.

 

Hvis dette stemmer, så vil jeg kalle monteringen av filteret ditt for Max-mekker løsning.

Du renser kaldluften din, ja, men ikke lufta fra manifolden.

 

Med mindre originalfilteret er montert i tillegg, så har du ett tonn med dritt i innsuget ditt.

For ikke å snakke i innspruthuset ditt.

Der sitter det en masse mekanikk.

Feks. se for deg et sandkorn som setter seg på feil plass i justeringsarma, da har du et problem.

 

Men alt dette baserer seg på at jeg har rett ang. varmluftsjakta di, ellers kan du bare la denne tråden igoreres fra din side.

 

Håper dette hjelper, du har en kjempemotor AndyB!

 

PS! Tror ikke det er motorfeil-varsling på denne...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all respons og svar på mitt problem.. :)

 

Og til EliteCorrado:

 

Du kalte løsninga mi Max Mekker løsning.. og det gjør du muligens med rette!! :) Har faktisk ikke tenkt over dette du nevner med den varmluft ventilen. Mulig vi har en løsning på problemet her ja..

 

For åpne å kikke så fort jeg får tid..

 

Håper bare det er å rense, og at det ikke er noe som er ødelagt å må byttes. ikke lett å få tak i disse delene brukt. og nytt kan man bare glemme-- :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.....luftMASSE og LuftMENGDE....tror ikke det spiller stor rolle.

 

Men KE-jetronic? tror det var en "E" for mye..

Mener denne er en K-Jetronic, en mekanisk innsprut.

 

Utifra det jeg vet...

GOLF 2 16v -> 86mod kode KR

Golf 2 16v fra og med 86 -> 9A

.

 

Njet.. KE-jetronic..

 

K-jetronic.. reint mekanisk, ingen lambda og katalysator (golf 2 1.8 16 motorkode KR > 86 til 88

KE-jetronic reint mekanisk, lambda og katalysator (golf 2 1.8 16v motorkode PL > 89 til 91 ..

9A er 2L

 

golf 2 er aldri levert med 2L i norge :)

 

såh.. check your facts:)

 

og de kan sjekkes på http://www.doppel-wobber.de :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D ække no arti å sende løsninger når folk skal være så kverrulante.

 

Kan godt hende at kilden din er skrevet av folk fra VW, men jeg har sett mye rart skal jeg fortelle.

 

9A ble levert både på 1,8 og 2,0

 

Håper kodene og KE-Jetronicen din kan hjelpe AndyB her, det har jeg selv liten tvil på.

 

Good luck AndyB

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår