Mannie Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hei dere. Det sitter en M90 gearbox i 940'n min, og jeg har fått tilbud på en ny T16 turbo som jeg skal kjøpe. Før jeg setter inn den tenkte jeg å skaffe meg datasprut først. Håpet er å komme oppi 300hk, men da lurer jeg på om gearboxen holder eller om den må oppgraderes...? Noen synspunkt`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Holder noe rundt der hvis du girer pent. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 med sveisa synkron ring på 3. gir så skal dem tåle litt av kvart men noe enormt solid er de ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 holder til bra mye hvis man girer normalt og husker å clutche snilt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 men om du skal til med datasprut og greier, så kjøp nå ikke en 16t turbo da.. GT28RS;) optimale oppgraderingsturboen til disse motorene, ved 300+-oppsett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 btw, skulle du ikke selge alikevel? var en kompis av meg som hadde lyst å hente den, men han fikk en '98 polis vagn her nede for en god pris, så da ble det heller det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 hvorfor en svindyr turbo istedet for en billig en? noen tenker kansje litt penger også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hvorfor en svindyr turbo istedet for en billig en? noen tenker kansje litt penger også ;) Hvor ser du noen pris nevnt? Kjøper en snurre ifra statene nå får man en som holder til 4-500 hk for 5 lapper+ frakt. Mere for pengene det ja. M90 holder fint på din motor med det oppsettet om en kjører med fornuft. Pass bare på at du ikke bomgirer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Hvor ser du noen pris nevnt? Kjøper en snurre ifra statene nå får man en som holder til 4-500 hk for 5 lapper+ frakt. Mere for pengene det ja. M90 holder fint på din motor med det oppsettet om en kjører med fornuft. Pass bare på at du ikke bomgirer. 16t er jo som regel billigere enn en en gt28rs :) er heller ikke alle som handler fra statene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 16t turboen er fin den! Gromt godt dreiemoment fra 2000rpm og med data sprut og full kontroll på tenning og litt pussa topp,og med den kjedelige T kammen,og 1.4bar i ladetrykk så er 280hk og over 500Nm oppnålig med den turboen.Men da "må" rådene byttes. det blir så stort trykk på lavt turtal at de blir bøyd. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hvorfor en svindyr turbo istedet for en billig en? noen tenker kansje litt penger også ;) nå er skal til med datasprut osv så begynner det å dra seg litt til, og da er det jævlig surt at omtrent det første som stopper en er den nyinnhandla turboen!? og en gt28rs er jo med like kjapt(om ikke kjappere) som en 16t, men holder en hel del lenger.. og det å spare et par-3 lapper på noe så viktig som en turbo, det er rett å slett smålig spør du meg, når det hele har dratt seg så godt til at en skal ha datasprut:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torben_vh Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 slik som du tenker med tanke på effekt så er det bare å slukke lyset for orginal m90 i lengden, 3 giret mitt forsvant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 3 lapper er jo en del gryn da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 3lapper er INGENTING når en driver å bygger bil! og når en i tillegg setter de 3 lappene opp som en differanse på de 2 turboene, og ser hva de to yter, så er de 3 lappene hvertfall ingenting Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mannie Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 btw, skulle du ikke selge alikevel? var en kompis av meg som hadde lyst å hente den, men han fikk en '98 polis vagn her nede for en god pris, så da ble det heller det Bestemte meg egentlig for å ikke selge den allikevel, men så ble det flytting til trondheim, og da må jeg nesten selge den. Så den er lagt ut for salg igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.