Gå til innhold

x-flow topp g60?

Ranger emnet


knoff

Anbefalte innlegg

Den eneste toppen som jeg vet om er laget som X-flow, er 16v.

Dette blir vel en liten ombygging, derav flytting av dynamo, som er det minste problemet.

Kjølesystem og enda mere.

 

Er du fingernem, så kan du gjøre dette oppsettet selv, og få det VELDIG bra. Men vil du ikke, så blir du nødt til å holde deg til 8v.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste toppen som jeg vet om er laget som X-flow, er 16v.

Dette blir vel en liten ombygging, derav flytting av dynamo, som er det minste problemet.

Kjølesystem og enda mere.

 

Er du fingernem, så kan du gjøre dette oppsettet selv, og få det VELDIG bra. Men vil du ikke, så blir du nødt til å holde deg til 8v.

 

så det var en som hadde en golf her på forumet som hadde det serru. å på den tråden var det noen som lufta at noen andre topper kunne brukes med litt modding..

 

det var forøvrig 8v

 

hadde vært snasent å fått det på turbo motoren da. :)

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en slik du vil ha

DSC00037.sized.jpg

 

de er ikke veldig sjeldne akkurat om du bare leiter på rett plass ;)

 

det må moddes litt før de passer på pg blokka. en oljekanal må sveisejusteres og toppen må dermed planes.

 

vel det er nok verdt bryderiet dog.

 

denne skal på en 2l audi blokk med 4xmc gassere og en del mods før den havner i golfen..:)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en slik du vil ha

DSC00037.sized.jpg

 

de er ikke veldig sjeldne akkurat om du bare leiter på rett plass ;)

 

det må moddes litt før de passer på pg blokka. en oljekanal må sveisejusteres og toppen må dermed planes.

 

vel det er nok verdt bryderiet dog.

 

denne skal på en 2l audi blokk med 4xmc gassere og en del mods før den havner i golfen..:)

 

 

ja det stemmer :) hehe.

noen tips på hvilken type jeg trenger da? er jo en god start det.. :):jackinbox: :jackinbox:

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det stemmer :) hehe.

noen tips på hvilken type jeg trenger da? er jo en god start det.. :):jackinbox: :jackinbox:

 

du blir nok litt overrasket..

golf 3 ble levert med denne toppen på flere av sine modeller.

ikke den mest vanlige, men ei heller vanskelig å få tak på.

 

toppen er fra en 1.6L 100hk.

toppen har like store ventiler som gti toppen /g60 toppen.

den som skiller fra bolt-on modus er kun en oljekanal som må justeres litt i utformingen. dette ser du meget enkelt om du legger en gti toppakning oppå og sammenligner.

 

mulig jeg kan få tak i en topp til..

pris mellom 1000-4000 avhenging av tilstand.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir nok litt overrasket..

golf 3 ble levert med denne toppen på flere av sine modeller.

ikke den mest vanlige, men ei heller vanskelig å få tak på.

 

toppen er fra en 1.6L 100hk.

toppen har like store ventiler som gti toppen /g60 toppen.

den som skiller fra bolt-on modus er kun en oljekanal som må justeres litt i utformingen. dette ser du meget enkelt om du legger en gti toppakning oppå og sammenligner.

 

mulig jeg kan få tak i en topp til..

pris mellom 1000-4000 avhenging av tilstand.

 

jøss.. merkelig at ikke flere bruker di toppene..

 

skal sjekke om kanskje jeg har en sånn motor stående jeg.. hehe..

 

må kammer osv flyttes over å sånn eller?

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss.. merkelig at ikke flere bruker di toppene..

 

skal sjekke om kanskje jeg har en sånn motor stående jeg.. hehe..

 

må kammer osv flyttes over å sånn eller?

 

veit ikke hva slags specs den orginal 1.6kammen har. men motoren har orginalt 100hk og en gti 112hk (1.8) så noen må være bra med denne motoren ;)

 

bruk g60 kammen din eller skaff en snill trimkam når du først bygger om.

 

selv har jeg valgt 280grader og vurderer å gjøre litt DIY porting.

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/176612-d-i-y-sylinder-topp-porting.html

 

 

edit: x.flow topp ble levert på golf 4 og bora i tilegg til golf 3 ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke hva slags specs den orginal 1.6kammen har. men motoren har orginalt 100hk og en gti 112hk (1.8) så noen må være bra med denne motoren ;)

 

bruk g60 kammen din eller skaff en snill trimkam når du først bygger om.

 

selv har jeg valgt 280grader og vurderer å gjøre litt DIY porting.

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/176612-d-i-y-sylinder-topp-porting.html

 

 

edit: x.flow topp ble levert på golf 4 og bora i tilegg til golf 3 ;)

 

 

ok. men må(!) man porte denne toppen eller kan jeg flytte over stæsh fra g60 toppen bare. å putte på..

 

hmmm.. god undskyldning til meg selv til å koste på no arp bolter da. hihihihihihihihihihihi

 

takk for gode svar mann :) kom gjerne med tips

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men må(!) man porte denne toppen eller kan jeg flytte over stæsh fra g60 toppen bare. å putte på..

 

hmmm.. god undskyldning til meg selv til å koste på no arp bolter da. hihihihihihihihihihihi

 

takk for gode svar mann :) kom gjerne med tips

 

 

ikke mye som går over da innsuget er på andre siden og det med fører bytte av dynamo og brakett, nytt innsug osv..

 

må ikke portes

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....rakriste, du har rett...

Jeg tenkte ikke på en 3-er motor.

Kan det stemme at golf 3 GTI også har x-flow?

.....en 2.0 sak..

 

Ikke sitèr meg..

 

 

Ble levert med ABA motor i USA, men ikke i Europa. 2,0L 8v

 

Forsbergs i Sverige som begynte med disse toppene i Europa mener disse toppene ikke har noe særlig bedre flow orginalt enn counterflow toppene. Så Må ikke portes, men bør, og da kan du jo slenge på større eksosventil med det samme

 

Skal du bruke toppen på G60 må du også ha datasprut eller custom mappet digifant

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble levert med ABA motor i USA, men ikke i Europa. 2,0L 8v

 

Forsbergs i Sverige som begynte med disse toppene i Europa mener disse toppene ikke har noe særlig bedre flow orginalt enn counterflow toppene. Så Må ikke portes, men bør, og da kan du jo slenge på større eksosventil med det samme

 

Skal du bruke toppen på G60 må du også ha datasprut eller custom mappet digifant

 

ok. men di vil vel ha en ganske stor fordel når det gjelder varme gang fra turbo til innsug??

 

custom mappet digifant? er det en jobb for deg kanskje?? :blunk: :blunk:

 

hvem bør jeg kontakte for å få portet x-flow topp tro?? noen som er spesialister? kan vel like gjerne koste på meg en kam å litt sånt samtidig da eller?

 

hva er mulig å dra ut med en bra preppa topp å turbo kit a? må vel klare litt mer en 220hk?

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår