knoff Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 noen som veit hvem topp som kan brukes på g60 turbo? evt. hva di pleier å ligge på i pris å hva som må gjøres med di? Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Den eneste toppen som jeg vet om er laget som X-flow, er 16v. Dette blir vel en liten ombygging, derav flytting av dynamo, som er det minste problemet. Kjølesystem og enda mere. Er du fingernem, så kan du gjøre dette oppsettet selv, og få det VELDIG bra. Men vil du ikke, så blir du nødt til å holde deg til 8v. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Den eneste toppen som jeg vet om er laget som X-flow, er 16v.Dette blir vel en liten ombygging, derav flytting av dynamo, som er det minste problemet. Kjølesystem og enda mere. Er du fingernem, så kan du gjøre dette oppsettet selv, og få det VELDIG bra. Men vil du ikke, så blir du nødt til å holde deg til 8v. så det var en som hadde en golf her på forumet som hadde det serru. å på den tråden var det noen som lufta at noen andre topper kunne brukes med litt modding.. det var forøvrig 8v hadde vært snasent å fått det på turbo motoren da. :) Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 http://www.bilforumet.no/golf-ii/139882-golf-g60-turbo-nesten-ferdig-3.html er et bilde av motoren jeg mener litt ned på siden skulle absolutt hatt en sånn topp ass.. hadde spart mye hode bry ang. varme fra turbo osv.. Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 er en slik du vil ha de er ikke veldig sjeldne akkurat om du bare leiter på rett plass ;) det må moddes litt før de passer på pg blokka. en oljekanal må sveisejusteres og toppen må dermed planes. vel det er nok verdt bryderiet dog. denne skal på en 2l audi blokk med 4xmc gassere og en del mods før den havner i golfen..:) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 er en slik du vil ha de er ikke veldig sjeldne akkurat om du bare leiter på rett plass ;) det må moddes litt før de passer på pg blokka. en oljekanal må sveisejusteres og toppen må dermed planes. vel det er nok verdt bryderiet dog. denne skal på en 2l audi blokk med 4xmc gassere og en del mods før den havner i golfen..:) ja det stemmer :) hehe. noen tips på hvilken type jeg trenger da? er jo en god start det.. :):jackinbox: :jackinbox: Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 ja det stemmer :) hehe.noen tips på hvilken type jeg trenger da? er jo en god start det.. :):jackinbox: :jackinbox: du blir nok litt overrasket.. golf 3 ble levert med denne toppen på flere av sine modeller. ikke den mest vanlige, men ei heller vanskelig å få tak på. toppen er fra en 1.6L 100hk. toppen har like store ventiler som gti toppen /g60 toppen. den som skiller fra bolt-on modus er kun en oljekanal som må justeres litt i utformingen. dette ser du meget enkelt om du legger en gti toppakning oppå og sammenligner. mulig jeg kan få tak i en topp til.. pris mellom 1000-4000 avhenging av tilstand. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 du blir nok litt overrasket..golf 3 ble levert med denne toppen på flere av sine modeller. ikke den mest vanlige, men ei heller vanskelig å få tak på. toppen er fra en 1.6L 100hk. toppen har like store ventiler som gti toppen /g60 toppen. den som skiller fra bolt-on modus er kun en oljekanal som må justeres litt i utformingen. dette ser du meget enkelt om du legger en gti toppakning oppå og sammenligner. mulig jeg kan få tak i en topp til.. pris mellom 1000-4000 avhenging av tilstand. jøss.. merkelig at ikke flere bruker di toppene.. skal sjekke om kanskje jeg har en sånn motor stående jeg.. hehe.. må kammer osv flyttes over å sånn eller? Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 jøss.. merkelig at ikke flere bruker di toppene.. skal sjekke om kanskje jeg har en sånn motor stående jeg.. hehe.. må kammer osv flyttes over å sånn eller? veit ikke hva slags specs den orginal 1.6kammen har. men motoren har orginalt 100hk og en gti 112hk (1.8) så noen må være bra med denne motoren ;) bruk g60 kammen din eller skaff en snill trimkam når du først bygger om. selv har jeg valgt 280grader og vurderer å gjøre litt DIY porting. http://www.bilforumet.no/teknisk/176612-d-i-y-sylinder-topp-porting.html edit: x.flow topp ble levert på golf 4 og bora i tilegg til golf 3 ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 veit ikke hva slags specs den orginal 1.6kammen har. men motoren har orginalt 100hk og en gti 112hk (1.8) så noen må være bra med denne motoren ;) bruk g60 kammen din eller skaff en snill trimkam når du først bygger om. selv har jeg valgt 280grader og vurderer å gjøre litt DIY porting. http://www.bilforumet.no/teknisk/176612-d-i-y-sylinder-topp-porting.html edit: x.flow topp ble levert på golf 4 og bora i tilegg til golf 3 ;) ok. men må(!) man porte denne toppen eller kan jeg flytte over stæsh fra g60 toppen bare. å putte på.. hmmm.. god undskyldning til meg selv til å koste på no arp bolter da. hihihihihihihihihihihi takk for gode svar mann :) kom gjerne med tips Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 hmm....rakriste, du har rett... Jeg tenkte ikke på en 3-er motor. Kan det stemme at golf 3 GTI også har x-flow? .....en 2.0 sak.. Ikke sitèr meg.. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 ja det kan godt hende at 2L er xflow, men denne finnes og som 16v så litt utsikker på om vi blander inn nå.. men ja er noen motoralternativer fra golf3, bora, vento, golf4 som har 8v x.toppen vi vil ha ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 ok. men må(!) man porte denne toppen eller kan jeg flytte over stæsh fra g60 toppen bare. å putte på.. hmmm.. god undskyldning til meg selv til å koste på no arp bolter da. hihihihihihihihihihihi takk for gode svar mann :) kom gjerne med tips ikke mye som går over da innsuget er på andre siden og det med fører bytte av dynamo og brakett, nytt innsug osv.. må ikke portes Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 hmm....rakriste, du har rett...Jeg tenkte ikke på en 3-er motor. Kan det stemme at golf 3 GTI også har x-flow? .....en 2.0 sak.. Ikke sitèr meg.. Ble levert med ABA motor i USA, men ikke i Europa. 2,0L 8v Forsbergs i Sverige som begynte med disse toppene i Europa mener disse toppene ikke har noe særlig bedre flow orginalt enn counterflow toppene. Så Må ikke portes, men bør, og da kan du jo slenge på større eksosventil med det samme Skal du bruke toppen på G60 må du også ha datasprut eller custom mappet digifant Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Ble levert med ABA motor i USA, men ikke i Europa. 2,0L 8v Forsbergs i Sverige som begynte med disse toppene i Europa mener disse toppene ikke har noe særlig bedre flow orginalt enn counterflow toppene. Så Må ikke portes, men bør, og da kan du jo slenge på større eksosventil med det samme Skal du bruke toppen på G60 må du også ha datasprut eller custom mappet digifant ok. men di vil vel ha en ganske stor fordel når det gjelder varme gang fra turbo til innsug?? custom mappet digifant? er det en jobb for deg kanskje?? :blunk: :blunk: hvem bør jeg kontakte for å få portet x-flow topp tro?? noen som er spesialister? kan vel like gjerne koste på meg en kam å litt sånt samtidig da eller? hva er mulig å dra ut med en bra preppa topp å turbo kit a? må vel klare litt mer en 220hk? Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.