Dennis87 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Noen som har testet denne voksen fra swissvax? swissvax til en pris på hele 18 000kr burde den vell være ok? :P regner med ingen her har prøvd den hehe.. kan ikke tenke meg at denne skal gi så mye mer glans at den er verd 17800 kr mer enn andre produkter? må inrømme at det hadde vært gøy å stå ute i hagen å smøre på smørje til 18000 på bilen hehe.. Noen som har noen erfaringer med andre produkter fra dem i pris klasse for oss vanlige folk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 He he, ja da er du riiiiimelig bilpleie geek... Voksen deres skal være bra den, har kun testet ut skinnpleie fra de personlig, så noe mer utfyllende har ikke jeg. noen andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Noen som har testet denne voksen fra swissvax?swissvax til en pris på hele 18 000kr burde den vell være ok? :P regner med ingen her har prøvd den hehe.. kan ikke tenke meg at denne skal gi så mye mer glans at den er verd 17800 kr mer enn andre produkter? må inrømme at det hadde vært gøy å stå ute i hagen å smøre på smørje til 18000 på bilen hehe.. Noen som har noen erfaringer med andre produkter fra dem i pris klasse for oss vanlige folk? I følge David Pykett (områdesjef for Meguiar's i europa) kommer de karene som startet swisswax fra meguiars... og han påsto hardnakket at kjerneproduktene deres var basert på de samme kjemikaliene som meguiars, og at de ikke var noe bedre i det hele tatt! Jeg har ikke testet selv, (duh!) og tar det hele med en liten klype salt, men jeg er så j* fornøyd med meguiars etter å ha prøvd det meste andre som er å få tak i her til lands at jeg holder meg til det ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911turbo993 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Jeg skal ikke blande meg for mye inn i denne diskusjonen da jeg er "lett" inhabil, men eierne til Swissvax - Anwander+Co - i Zurich har aldri hatt noe med Meguairs å gjøre (selv om det absolutt er gode produkter det også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 truhaa: er skinnpleien dems bra? fant en video av en som har brukt denne voksen. ble rimelig blankt ja:D men hadde jeg hatt voks på bilen til 18 lapper hadde den nok ikke blitt mye brukt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Ja skinnpleien jeg benyttet var bra, setene ble ikke glatte, og det så ut på padden jeg benyttet at det fjernet en del møkk selv om den var uten noe særlig rens. Mener jeg har hørt at Zymol og Swissvax ikke er de beste vennene i gata da swissvax har lagt seg "litt" for nære deres voks linje, eller var det omvendt? De startet vel med voks på 30 tallet (Hans Anwander) til antike møbler etc, og det ble kun produser/brukt voks til hans personlige bilpleie utviklet på labratoriet i sveits, hvorvidt kjemikerne som jobbet der hadde hatt noe med Meguiars (fra 1900) å gjøre før 1930 aner jeg ikke, De har også en av voksene på markedet med høyest carnauba innhold (60%) Swissvax Produserer stort sett bling bling produkter, rens og beskytt/glans, ikke noe som er slipende, men har etterhvert en rimelig stor serie, er som sagt noe ala Zymol (fra 80 tallet, men orginalen er faktisk noen 100 år dvs 1700 tallet) Zymol har en voks til rundt 50.000,- mener jeg, sikkert morro å miste den boksen i grusen hjemme.....men, men, da har du sikkert penger og vett til å kjøpe en til... Løp og kjøp.....he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hvordan voks fra Meguairs har 60% carnauba voks? er den i samme prisklasse som Devine voksen fra Swissvax? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Så det ble litt uoversiktelig der, det som er ment er at Swissvox har en voks med 60% hvit carnauba voks, ikke Meguiars.. Denne voksen heter selvfølgelig Divine sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 ahhh... men var den Divine voksen som jeg linker til i denne tråden da:P Ser Zymol har en til 42 000kr man står at man får gratis påfyll resten av livet da, og da er den egentlig ikke så dyr hvis man driver feks et bil pleie firma for rikmans biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Så også at han her hadde en litt spesiell teknikk til å legge på voksen. Ser det litt ute i filmen at han glir det i hennende og legger på voksen med hendene uten noen pad :notin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Skal prøve voks fra dem, en av de til under 1000kr er nok ganske bra de også. men det får vente litt da bilen min er full av swirls og fronten har så mye steinsprut at jeg gidder ikke telle en gang. men etter en hellakkering skal voks fra dem testes:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Jeg skal ikke blande meg for mye inn i denne diskusjonen da jeg er "lett" inhabil, men eierne til Swissvax - Anwander+Co - i Zurich har aldri hatt noe med Meguairs å gjøre (selv om det absolutt er gode produkter det også). Jeg har som sagt ikke peil på om dette medfører riktighet jeg heller, men jeg vet såpass om bedriftskultur at jeg skiller eierinteresser fra gründerskap og produktutvikling.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Så også at han her hadde en litt spesiell teknikk til å legge på voksen. Ser det litt ute i filmen at han glir det i hennende og legger på voksen med hendene uten noen pad :notin: Dette gjøres pga at carnauba innholdet er såpass stort, at voksen må varmes opp før du kan legge den på bilen. Derfor brukes hendene. Samme som mange av Zymol voksene. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Apropos Zymol. Lurer på å bestille denne: http://zymol.co.uk/shop/item.asp?PID=1517&scID=25 :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 æææ sykt, Price GBP £30,000.00 Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg