Gå til innhold

Ke 70 Sr/gt

Ranger emnet


kimahlsen

Anbefalte innlegg

Jeg vet mye om bilen og jeg vet om en som er til salgs (en TE71 SR, coupe). Kan tipse deg om hvor, om du lover å ta godt vare på den og ikke herper den med å stappe nedi en big block V8er og senke den 30 cm ;)

De er ikke billige nå, men kjøper du en og tar godt vare på den så taper du ikke akkurat penger, for dette er en kommende klassiker.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule biler. Har en GT selv. KE70 coupe som du sier er faktisk te71 coupe. Regner at du finner mer info om du søker på det.

 

Men som hart sier, skal du kjøpe deg en så hold den forholdsvis original.

 

(hart: regner med at du mener harared sin?)

 

Er nok den.. Er bare synd at det er så fryktelig med rust i gulvet..

Men om npen vet om flere tilsalgs så er det bare til å si ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skal jeg fortelle hva jeg vet om TE71, så er det nettopp rust i gulvet (og bakre hjulbuer og -brønner). Hadde en Liftback selv. Det er egentlig bare å krype til korset og sveise inn litt nytt. Finner du en annen TE71 uten så mye rust så vil jeg tippe det er til en annen pris.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i gulvet? Hadde 2stk 5 krones hull under førersete på min. Bare synd det er kjekssmuler rundt resten av bilen.

 

velocitoy: kom *E71 med annet enn 4A og 2TB/2TG? Ble kjempeusikker nå.

Jeg tror at pga de store karmløse vinduene og det litt halvslappe patentet med tetning i bakant av dørvinduet så kommer det endel fukt inn i bilen. Dette samler seg i dørken. Nå har jeg ikke sett alle TE71 i norge, men at de ruster er en ting, men jeg har og sett det på den jeg hadde, på bilder og hørt omkring, og rust i gulvet vil ikke være unormalt å finne. Poenget er at det er bare å sete igang med reparasjon ASAP, så blir kanskje bilen veteran med skilter på :) La oss ikke glemme hva sko fulle av snø og saltslaps gjør for innsiden av bilen på vinteren om man ikke er var for det ;)

 

TE71 kom også med 3T-C i statene, og AE7* med 4A, ellers så var det kun 2T, 2T-B og 2T-G tilgjengelig i Norge (hhv DX, SR og GT). Husk at både coupe og liftback hadde typebetegnelsen TE71 her.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår