Gå til innhold

Problem med strøm

Ranger emnet

Megamann89

Anbefalte innlegg

ja. helst. Skal plasere bateriet i hjulbrønnen og kabelen forfra er akuratt for kort. Det blir de ,eller å kjøpe ny kabel da.

Tenkte på å sette en sikring ja. Men hva er fordelen med å koble 1 forsterker på hvert bateri ? Den ene forsterkeren trekker mindre strøm en den andre . Har en Rockford T10001 og er LA 4.400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en dynamo som fungerer meget dårlig!

Jeg har 70A dynamo som lader ca 65A, og har aldri hatt lite strøm mens jeg kjører... Og Jeg har forsterker som trekker ca 900A på det meste, men da kan jeg ikke sitte i bilen :P

Mvh

Stian

12 000 W forsterker?? Du mener vel forsterkere, altså flere??

Men trådstarter har nok dårlig dynamo, han bør overhale den, eller bytte.

Ved bruk av 2 batterier, uten skillerele ville jeg bytta ut det batteriet du har, og kjøpt 2 like.

Kjøper du kun 1 batteri, så hadde jeg satt inn skillerele.

Skillerele er også fint å ha, om en står mye å råner. Da en kan skru av motoren så en slipper høyt bensin forbruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt tilbake til skillerelé. Vil ikke bateriene tappe hverandre i det hele tatt ?.Og vil bateriene bli onkelig lada opp ? Hva er prisen på et skillerelé ? og hvor får man tak i det ?

Kan jo se her:

http://www.hellroaring.com/audio.php

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for det. Men kikka litt på hva jeg hadde gjort. Har bytta + kabelen fra dynamo til starter og starter til bateri. Så har jeg bytta - kabelen fra bareriet som er jorda i blokka. Det er også en tynn kabel fra - polen på bateriet til karoseriet . Men burde det ikke være bedre jording en fra blokka. Har hørt at blokka skal være jorda men fant ikke noe kabel ? . Hvoer er - på dynamoen ?

Gjort slik

jording.jpg

Kan jeg få dårlig lading pga jordingen. Er det noe jeg mangler å bytte ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider