GolfII87 Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 (endret) Kjøpte nettopp min første Volvo. Må si meg veldig fornøyd. Bilen er tidligere eid av den Finske ambassaden og har komplett servicehistorie. 92 modell gått 200000 og maler fremdeles silkemykt. Hurra for 240GL! Endret Juli 29, 2009 av GolfII87 Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaroaRacing Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Very nice =) Så ganske så strøken ut ! Planer for bilen eller ? Siter Min 242 ønsker seg sårt en B230FK/FT, så hvis du har en til salgs så sleng på ei melding :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Så rimelig strøken ut denna :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Ga 23tusen for den. Er egentlig fornøyd med å holde den original. En turbo hadde vært kjekt, men jeg har ikke snøring på hva som må til og hva det koster. Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Trenger ikke mer enn å senke den litt og hvite glass rundt om.. Så er den pen ;) Helst sota ruter da.. :) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Fin bil. Litt usikker pga lysforhold, men jeg lurer på om det er samme farge som på min - er den grå metallic, dvs mørkere enn sølv metallic? Ellers litt sært å se DJ-nr på en 240, men det er selvfølgelig fordi at den hadde diplomatskilt de første årene. Men jeg er tvilende til at en 92-modell skal ha lambda sond-merket i grillen... Er det en "norsk" bil, eller kan den ha Finlands-spesifikasjoner? Hva slags motor er det i den? Og er dørhåndtakene dine blanke eller svarte? For øvrig stemmer jeg for originalt utseende på et så etter alt å dømme strøkent eksemplar. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Den var vel tilnermet "som ny" vel!? fytte faen, deilig å se:) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 gratulerer den ser veldig pen ut....litt senk og felger og vite blinkers... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Så sinnsykt strøken ut! Gratulerer så masse! :D ang turbo så er det både enklest og billigst å bare kaste ut hele motoren og senke nedi en ft/fk fra 940 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfII87 Skrevet September 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Takker for tilbakemelding. Det sitter i en B230F på 116 hester. Motoren og automatkassen er herlig sedat og vekslinga silkemyk. Kunne tenkt meg å sprite den opp litt. Har skjønt at det er mange alternativer. Hva er f.eks effekten i ft/fk fra 940. Er det andre muligheter uten turbo som er overkommelige? Tenker ikke pris men arbeid.. Hadde vært kjekt om noen har en velprøvd "pakke" de kan anbefale. Ser for meg at +-150hk ville vært passe. Ellers når det gjelder styling er jeg fornøyd med original looken selv om det nok ville vert fint med hvite lykter rundt om. Hvor får jeg tak i disse? Larsver,: Bilen er grå metallic kode 177 om jeg ikke husker feil. Og ja, dørhåndtakene er blanke. Det ses vel på bildene..lol Siter Volvo V50 T5 Volvo 240GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Samme farge som min, skulle jeg tro da. Og beskrivelsen av motoren og automatkassen kan jeg vel også slutte meg til. Effekten på en FT er som oftest 165 hk, på FK 135 - sistnevnte var standard motor på 940 de siste årene. Pga lyset var jeg i tvil om dørhåndtakene. Poenget med dette er at de svarte bare kom på 92- og 93-modellene. Så dine blanke dørhåndtak og merket i grillen tyder på at det egentlig er en 91-modell, uten at den for så vidt skulle være dårligere av den grunn. Det kan avklares på chassisnummeret - årsmodellkode M for 91, N for 92. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Anyway..... 91 eller 92 modell: Strøken bil! :) Og ja, du har definitivt gjort et godt kjøp! :D Der har du en bra bil i mange år! Grattis :cheers: Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sjekk motorrommet da gutter!!! Ser jo ut som det kommer rett fra fabrikk. Gratulerer med kjempepen bil! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 ufattelig pen bil ja :-) litt senking, felger, hvite blink rundtom... :-) Så er den GROM.. ps. ft motor går rimelig enkelt inn i denne! Koble formotstander på dyser og lempe inn motor, så er det brom brom. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Sykt pen bil og for et strøkent motorrom!!! Missunner deg for bakluka:p Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg