Gå til innhold

hjelp!!!golf 2 1.8 16v med problemer

Ranger emnet

golf 1.8 16v

Anbefalte innlegg

har ein golf 2 gti 1.8 16 v som ikke går skikkelig.. starter bilen og gir gass ingenting skjer.. pumper litt på gassen og stiger litt over 1000rpm..men hvis eg starter bilen og er rask med å trå klampen i bånn så virker det som den går normalt men må holde meg over 3000 omdreininger,, hvis ikke dabber den ned igjen til tomgang..

tenning,kompresjon,co er heilt ok.. trur at det er luftfilteret(mekanisk) eller dysene som er litt tette.. forresten bilen blir veldig varm på drøyt 5min rødglødende manifolid,, sikkert bare termostaten som har røke.. er det noen som har noen ide om ka det kan være skriv gjerne..

83ford sierra cupe 2.0 cl

87ford sierra sedan 2.0 cl

88ford sierra sedan 79opel ascona b 2.0sr

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! det hørtes ikke bra ut..

Rødglødende manifold har jeg aldri sett på en 16v, tror ikke det er helt bra...

Det at den går dårlig kan vel være at den tar inn falsk luft.

Kanskje det ikke er helt tett runt injektorene?

Men jeg tror det er noe alvorlig gærent med både tenning/bensin og luft....

:confused:

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka tenning og kompresjon,coen alt var kanonbra..men det høres ut som den får for mye luft.. trur det er luftfilter boksen som gjør det eg den er jo mekanisk..eller dysene.. men på høgt turtall fungerer den kanonbra det gjelder bare å komme der..men det kan jo være dysene,, har ringt rundt til hundra og ørten merke verksteder for golf ingen veit noe,,setter pris på alt som kan hjelpe..

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får rødglødende manifold på 5min fra kaldstart, så vil jeg påstå du har et alvorlig problem ja.

På bensinbiler så får du jo lavere eksostemp jo mer bensin bilen får, så hvis den får får mye luft i forhold til bensin, så blir sikkert eksostempen høyere. Men alikevel.. Jeg ville ikke starta bilen før jeg hadde sjekka litt nøyere, kan ende med et dyrt motorhavari hvis du ikke veit at alt er riktig. Har bilen gått normalt før? Har du modifisert den?

Noe er iallefall galt.. Få noen til å se på den.

PS! Har du sjekka at du ikke har noe i eksosen? Hvis noe ligger der og tetter, så kan jo det være en logisk forklaring..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt eg veit er ikke det gjort noe med bilen før,, og bilen gikk greit før.. oppgraderinger er smått for øyeblikket kn filter og 2"toms eksos..noen som veit ca temp bilen skal ligge på når den er varm.. har nett kjøpt den så veit ikke så mye for øyeblikket..

fikk den meget billig.. resten av bilen ser og er meget bra .

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG DET SMELLER I LUFTFILTER BOKSEN.. hvis det er noen som har ein liten anelse om ka detta kan være,så er det bare til å gi råd.. alt blir motatt med takk..

Dersom den går magert, får for lite bensin i forhold til luft, vil vel eksostempen bli høy og motoren spytter (smeller) ut luftfiltret...

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk over bilen idag og fant fort ut at rørene ifra luftfilterboksen som går til dysene.. er lause med blokka den eine gikk faktisk an å dra litt ut,mens dei tre andre var lealause.. detta kan jo faktisk ha noe med årsaken å gjøra eller.. pluss det var knekk på ein slange ifra kjølevatnet.. hva seier dere???

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket tenningen og fekk beskjed at den var heilt fin.. hvis det hadde vært reg reima så hadde vel tenninga vært heilt på trynet.. og snakket med den tidelegere eigaren og han sa at detta var noe som hadde skjedd gradvis.. men skal ta ein titt på reg reima.. må vel inn på verksted då??

87peugeot 205xs1.4gt

89Golf2 1.8 gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider