Gå til innhold

Golf 1 G60

Ranger emnet


mk1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en liten tråd om prosjektet mitt.

 

Bilen en en 83 mod 1.5.

 

Monterte FK gewinde, polyforinger og 16" i fjor, da bilen gikk med en sliten 1.8 gti.

 

Planen nå er å sette inn en turbokonvertert G60 motor, samt bremsene fra samme bil (280 forran og skiver bak, samt 9" bremsekraft forsterker).

 

Har også kjøpt inn stabstag fra 1'er gti, har på følelsen at dette vil hjelpe litt på holdningen. Bilen var lav og stiv, men krenget fortsatt mye.

 

Motoren er som sagt en G60, turboen er en Garret T3 og cooleren jeg har planer om å bruke er ifra en passat TDI. Tror også eksosmanifolden kommer ifra en passat, er ikke helt sikker.

 

Skal sette inn motoren med gir i helgen for å se hvor god klaring turboen har.

 

Det størst problemet jeg ser for meg er det elektriske. Noen her på forumet som veit hva jeg må gjøre. Ser at koblingene på sikkringsboksen ikke er lik 1'neren sin. Håper jeg ikke trenger hele ledningsnettet jeg fikk med, blir kvalm av tanken:)

 

har tatt en del bilder som kommer opp iløpet av helgen.

 

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis jeg var deg, ville jeg investert i et skikkelig datasprut og kostet på en skikkelig mapping på rullende landevei.

Ser ur som mange kjører originalt sprut, men jeg har sett mere frustrasjoner enn effekt og glede av dette.

Tommy

 

Kommer jo an på hva slags chip du har det. Hvor mange av dem tror du bare bruker chip rett fra hylla og ikke tilpasset oppsettet de har da? Med skikkelig mappet chip(live)er det ikke noe problem å bruke Digifant.

 

 

Uansett hva slags system du har, blir det ikke bedre enn han som mapper

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er egentlig å få bilen til å starte å gå. Har hørt at det skal gå bra med det orginale sprutet, chip er det en eller annen her som lager på bestilling ( mener å ha lest noe om det).

 

Får jeg den til gå kommer kam og chip senere.

 

Blir ingen bilder intill videre, kameraet grangler, nesten like mye som kortleseren min.

 

"Hvis du bruker det nødvendigste fra ledningsnettet , så vil jobben gå lettere enn du tror".

 

Hva er det mest nødvendige? Noen som veit hva som må kobles hvor og hva som kan fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er egentlig å få bilen til å starte å gå. Har hørt at det skal gå bra med det orginale sprutet, chip er det en eller annen her som lager på bestilling ( mener å ha lest noe om det).

 

Får jeg den til gå kommer kam og chip senere.

 

Blir ingen bilder intill videre, kameraet grangler, nesten like mye som kortleseren min.

 

"Hvis du bruker det nødvendigste fra ledningsnettet , så vil jobben gå lettere enn du tror".

 

Hva er det mest nødvendige? Noen som veit hva som må kobles hvor og hva som kan fjernes?

 

 

etter hva jeg har forstått så er han chip fyren han som hadde det innleget over dit siste :) :P

 

har brukt mange timer di siste ukene på å blant annet en del innleg av han.. ville hørt på hva han sier. :)

 

sparer nok mye tid å knot på det.

 

hehe

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke digifant er det en fordel å bruke mest mulig av ledningsnettet. VAGCom kontaktene er kjekke å ha hvis du tenker på custom mapping, da ladetrykket vises i samme skala som de fleste mappingsprogrammer ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke digifant er det en fordel å bruke mest mulig av ledningsnettet. VAGCom kontaktene er kjekke å ha hvis du tenker på custom mapping, da ladetrykket vises i samme skala som de fleste mappingsprogrammer ;)

 

Med dette mener du at jeg skal bruke sikkringsboksen fra corradoen. Hva gjør jeg da med "cupe nettet"? (tenning, instrumenter, osv)

 

Fins det isåfall noen koblings skjemaer?

 

Fikk inn motoren i dag, med god hjelp fra kammerater.

Ser ut som turboen har grei plass, men blir noe krøll med trykkrør, eksos og mitt enorme greenfilter.

Trenger også ny intercooler, noen som har en fra Escort Rs turbo liggende å slenge?

 

005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser strøkent ut dette..

Blir den rød eller?

 

Sleng gjerne opp flere bilder:)

 

Nei, kun motorrommet som blir rødt.

 

Klarte selvfølgelig å miste kameraet i bakken i går, som førte til at den ble litt vanskelig å ha med å gjøre.

Men skal prøve å få ut flere bilder iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår