Gå til innhold

Golf 1 G60

Ranger emnet


mk1

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut, knallrød bil blir aldri feil.. :)

 

Vanskelig og godkjenne med g60 motor? (g60 e corrado motor hvis æ har skjønnt det rett?)

 

Noen som kunne sotte opp en kjapp "how to" liste med ka man må gjøre for å få godkjennt g60?

 

- Bremser?

- Motorfester?

- Stikkakslinger?

OSV...!

 

hehe, ingenting av dette hjelper.. eneste måten å godkjent dette på er å ta en tur ned til tüv i tyskland å få papirer på dette,

 

sitter å tenker på samme motor i min golf 1, 1979mod=) kan hend jeg får en motor billig med stor ic og rs lader alt komlett så, får se=) mye jobb å få nedi eller? hva gjør du med drivaksel? custom? måtte du sveise nye motorfester? det må jeg i min ihvertfall, vet ikke om det er likt nedi din motor men=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja ja, Ting Tar Tid :)

 

Har stått stille en stund, kun gnikking og lakking av ymse smådeler.

 

Har droppet ideen om å bruke det orginale ledningsnettet.

Kommer heller til å kjøpe et datasprut. Virker ganske enkelt å koble, eneste som er litt bry er tillpassing(timing) av triggerhjulet. Ellers virker det greit, vanntempsensor, lufttempsensor, mag sensor, lambda(breiband) og tps.

 

Noen som veit om et spjellhus med TPS som passer rett på G60 innsuget?

 

Planen var å lage en brakett som fikk et bmw 325 spjellhus til å passe, men blir mye jobb og kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ingenting av dette hjelper.. eneste måten å godkjent dette på er å ta en tur ned til tüv i tyskland å få papirer på dette,

 

sitter å tenker på samme motor i min golf 1, 1979mod=) kan hend jeg får en motor billig med stor ic og rs lader alt komlett så, får se=) mye jobb å få nedi eller? hva gjør du med drivaksel? custom? måtte du sveise nye motorfester? det må jeg i min ihvertfall, vet ikke om det er likt nedi din motor men=)

 

Bruker en Gti kasse fra en 1'er, samt svinghjul og clutch fra samme bil (byttet til sinter). Eneste man må modifisere for å få motoren i, er det venstre motorfeste. Corradoen har en vannkanal bak festet.

Ellers er det "bolt on".

Skal du bruke kassa fra g 60'n må du lage/kjøpe bakre og høyre gir/motorfeste. G60 kassa har wire giring samt hydraulisk clutch.

Giringa er vel ingen problemer å fikse, og det finnes en del fra transporter som gjør at man kan bruker wire istedenfor væske til clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Gti kasse fra en 1'er, samt svinghjul og clutch fra samme bil (byttet til sinter). Eneste man må modifisere for å få motoren i, er det venstre motorfeste. Corradoen har en vannkanal bak festet.

Ellers er det "bolt on".

Skal du bruke kassa fra g 60'n må du lage/kjøpe bakre og høyre gir/motorfeste. G60 kassa har wire giring samt hydraulisk clutch.

Giringa er vel ingen problemer å fikse, og det finnes en del fra transporter som gjør at man kan bruker wire istedenfor væske til clutchen.

 

Får også deler fra passat til den ombyggingen da endel passat GT`er ble levert med samme kassa men med wire clutch

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvis jeg var deg, ville jeg investert i et skikkelig datasprut og kostet på en skikkelig mapping på rullende landevei.

Ser ur som mange kjører originalt sprut, men jeg har sett mere frustrasjoner enn effekt og glede av dette.

Tommy

 

Datasprut er drit rått, men prisen deretter. vurderte å bygge datasprut på min, 1,8i 16v Oettinger. men ble kvalm når jeg fikk tilbud fra tunere. hørte flere steder og prisen variert like mye som forslagene på hvordan det skulle bygges. lykke til

VW Golf 1 GTI 16v Oettinger

VW 1600 Squareback 65'

VW 1600 Squareback 68'

VW 1600 Fastback 67'

All kapital som ikke durer, er død capital!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
har hoppet i samme prosjekt som deg, en 1.5 ener som får g60 motor og kasse fra enten G1 gti eller G2 4+s kasse...jeg fikk kjøpt et ferdig tilpassa motornett med stikkere som går rett i einsersikringsboksen, håper det sparer meg for mye kluss!

 

 

Høres bra ut, blir mindre jobb ved å bruke det orginale nettet.

Fant braketter på nettet som gjorde at man kunne bruke kassa fra g60, mener det kom på 310£ + frakt\toll, men begge kassene du nevnte tåler vel litt juling.Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

 

Har vært utrolig slapp med å ta bilder, men skal være flinkere fremmover.(nytt kamera)

 

Følgende er kjøpt inn:

 

Elecrtomotiv Tec GT + sensorer + bensinpumpe

Manuell boostkontroller fra Kollevold

Alt av slanger, bestilf fra siliconhoses.com

Rør til luft og eksos fra Mekonomen.

Eksosbandasje og no "varmeskjold" fra Vangbo

Godt brukt intercooler fra Escort RS turbo.

Veskefyllt trykkmåler fra TESS.

Turbomanifold fra Turbofunn.no

Spjeldhus fra BMW.

Låner både turbo og dyser fra en kamerat.

3 delte 15" bbs felger er på gang

 

Følgende har blitt gjort:

 

Lokalt plateverksted laget en adapterplate til spjeldhuset, som en jeg tilfeldigvis kom i kontakt med sveiset fast i g60 innsuget. Innsuget måtte også slankes litt pga turbomanifolden.

Turbomanifolden passet ikke den vegen jeg ville den skulle sitte, så tilpasset den med vinkelsliper og fres.

Er ekstremt trangt mellom innsug og manifold, absolutt ikke optimalt.

Eksosen blir vel ferdig iløpet av helgen, blir greit men ikke optimalt det heller. Skulle hatt noe slakere bøy ifra turboen og ned.

Innsugsrør er ferdige, mangler bare lakk.

Triggerhjul adapter skal være ferdig i morgen.

 

Det som står for tur er nytt rør til returen fra turboen (olje), en eller annen festeannordning til sensoren til triggerhjulet og ALT av koblinger til datasprutet.

 

Noen som har en formening om hva som er en grei pris på disse 3 delte felgene. En av felgene trenger ny ytterring, bare den koster mellom 2000 - 2500.

 

Bilder av gildet kommer iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er toppen som er største begrensningen på G60, men 230-240 burde kunne være mulig avhenging av innsugstemp og hvor god mappen er.

 

Hvor stor mapsensor er det i sprutet?

 

Orginal fra Coswort sedan, mener den er på 1 bar (2 hvis du er pirkete:).

Snakket med flere som mener man skal kunne lade over 1.2 før den kutter.

 

Noen som kan anbefale noen plugger, har et sett med Bosch w4cs liggende. Vil de gjøre jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår