Gå til innhold

Golf 1 G60

Ranger emnet


mk1

Anbefalte innlegg

Den G60 Turbo`n jeg har kjøpt ble bremset til 237,8 og 238,9hk ved 1,1 bar ladetrykk. Har vært bremset 2 plasser.

Veit den har vært oppe på 1,2 bar ladetrykk også men ikke bremset da.

 

T3 turbo Airresearch

Turbonetics Evolution wastegate

ATP turbomanifold

Chip for turbo oppsett

Grå dyser

Justerbar FPR med manometer

Konfilter

Cosworth intercooler

Setrab ekstern oljekjøler med flyttet oljefilter

Ombygd spjeldhus

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orginal fra Coswort sedan, mener den er på 1 bar (2 hvis du er pirkete:).

Snakket med flere som mener man skal kunne lade over 1.2 før den kutter.

 

Noen som kan anbefale noen plugger, har et sett med Bosch w4cs liggende. Vil de gjøre jobben?

 

W4cs er et hakk for kalde

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen bilder.

Picture002.jpg

Fremre røret, glemte noe som dere kanskje ser.Sveiseren ville at jeg skulle nevne 0.6 tråd med 0.8 "styring"

Picture001.jpg

Innsugsrør med feste til lufttempsensor, skal slagloddes.

Picture004.jpg

Fin måte å rase motoren på :)

Picture003.jpg

Mulig jeg går for disse,

Picture008.jpg

og må derfor selge disse. AEZ 7*17 et 42?, kumho 205/40/16.

Picture007.jpg

meget godt gjennomtenkt plassering av logo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! Hvilke plugger burde jeg gå for? Holder kanskje med de orginale?

 

Sender uansett disse tilbake til leverandøren

 

Litt avhengig av trykk, men enten orginale W6DPO eller W5DPO som er til Polo G40.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, kanskje på tide med en liten update.

 

Hadde første kjøretur på Lørdagen, og må si den går greit :)

Har kjørt en kadet 1.1 i ett år, så det er vel ikke mye som skal til for å glede meg.

Regner med att det er mye mer å hente, siden jeg ikke har mappet den.

 

Men det er småting som må ordnes før den kommer til mapping.

 

Motoren har ca 1.3/5 bar oljetrykk på tomgang, drar seg oppover til litt over to og når turboen begunner og lade detter den ned til nesten null. Ikke noe tikking eller banking, så jeg håper det er måleren. Skal prøve med en "manuell" måler før jeg ser på pumpa.

 

Ser at det er mulig å bruke oljepumpe fra nyere 2L, 36 mm kontra 30mm. Noen som har en formening om dette?

 

IMG_0008-lav.jpg

 

NÅ som jeg endelig har kjøpt meg nytt kamera, skal jeg komme med noen flere bilder, samt video. Lyden er herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
bremsekraftforsterkeren, har du skiftet denne ut til en fra g60? hvis du brukte bremserørene fra eneren, hvor koblet du de isåfall til på den nye forsterkeren? er litt usikker på hvordan av hullene på bremsekraftforsterkeren som hører til forbrems og hvordann som hører til bakbrems?

 

BKF'en er ifra 1'er GTI, masterpumpa er ifra 1.5'en som satt i bilen orginalt. Husker ikke plasseringen av kretsene, men kan sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. pent motorrom! perfektsjonist! :yodude:

 

meget spent på bilder av resten av bilen!

 

Even M.

 

Perfeksjonist, hmmm. Greit ikke bildene er tatt nermere:)

 

Når det gjelder resten av bilen kan man vel si jeg ikke har satset på noe showfinish. Har tenkt litt på å sette på "M3" bredding, får se om den muligens blir blank da.

Intil det blir det svartmatt klatting her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsekraftforsterkeren, har du skiftet denne ut til en fra g60? hvis du brukte bremserørene fra eneren, hvor koblet du de isåfall til på den nye forsterkeren? er litt usikker på hvordan av hullene på bremsekraftforsterkeren som hører til forbrems og hvordann som hører til bakbrems?

 

Sett forfra. fremre h. til h forran, bakre v. til v. forran.

De to bakre kretsene er de på undersiden av pumpa. De to siste "hullene" skal ha følere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Liten update.

 

Bilen står :) Regreima hoppet av. reimhjulet som sitter på akselen til oljepumpa\tenninga løsnet. Har monterte nytt reimhjul, og regreima skal på i dag.

Noen andre småproblemer har det jo også vært.

Gasswieren røyk en av de første dagene på veien, ved fullt pådrag. hørtes ikke særlig pent ut da det skjedde.

Smålekasjer grunnet ekstremt dårlige sklangeklemmer, ikke kjøp rustfrie klemmer på biltema:) De fra tess kan anbefalles (syrefaste).

selv om motoren nesten er stum grunnet polyforinger, bryter det mye på eksosen. dette har ført til at 5 av 8 muttere\pinnebolter på eksosmanifolden har løsnet. Skal kjøpe et fleksibelt rør som monteres så langt fremme som mulig, samt sveise støttestag fra blokka til turboen. Tenkte jeg samtidig skulle lage nytt eksosanlegg. None som har noen tanker om jeg skal gå for 2,5" eller 3". Downpipen fra cosworth som jeg bruker er 3", og tenkte jeg kunne dra den helt ut. Mongoose, som bruker på cosworth er vel 3", men det er jo også 2L motor.

None som har noen tanker rundt dette?

Etter eksos er montert skal bilen til mapping, går helt greit nå men er vel mye mer å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår